Η αξία των εισερχόμενων επισκεπτών στην Ευρώπη έχει επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα με τον εσωτερικό τουρισμό στην περιοχή να είναι επίσης σε θετικό έδαφος, αποκαλύπτει έρευνα της World Travel Market (WTM), σε συνεργασία με την Oxford Economics.
Τα εισερχόμενα ταξίδια θα έχουν 19% μεγαλύτερη αξία σε σχέση με το 2019 σε όρους δολαρίου, αν και ο αριθμός των επισκέψεων έχει μειωθεί 3% από 440 εκατομμύρια το 2019 σε 428 εκατομμύρια το 2023.
Η Ευρώπη είναι η παγκόσμια περιοχή με τον υψηλότερο όγκο και αξία εισερχόμενων επισκέψεων. Ανά χώρα, οι μεγαλύτεροι προορισμοί έχουν ανακάμψει σημαντικά όταν υπολογίζονται σε ευρώ.
- Η Ισπανία και η Γαλλία, οι δύο μεγαλύτερες εισερχόμενες αγορές, παρουσιάζουν άνοδο 33% και 31% αντίστοιχα το 2019.
- Ωστόσο, και οι δύο έχουν καλύτερη απόδοση από την Τουρκία -την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής- η οποία έχει σημειώσει αύξηση 73% το 2019.
- Η Κροατία, η δέκατη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, αναδεικνύεται ως άλλη μία με τις καλύτερες επιδόσεις με το 2023 που αναμένεται να είναι 51% πάνω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία.
WTM: Ποιες ευρωπαϊκές χώρες θα ηγούνται στον τουρισμό από 2024 έως 2033
- Το 2024, η συνεχιζόμενη απήχηση της Τουρκίας ως εισερχόμενου προορισμού θα τη δει να γίνει η δεύτερη χώρα στην περιοχή. Θα ξεπεράσει τη Γαλλία, η οποία πέφτει στην 3η θέση, παρά το γεγονός ότι σημειώνει ανάπτυξη από έτος σε έτος μεταξύ 2023 και 2024.
- Η Πορτογαλία θα κερδίσει μερίδιο αγοράς το 2024.
- Τα εισερχόμενα ταξίδια αναψυχής στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι σταθερά σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα και υποφέρουν από την ανάκαμψη των ανταγωνιστών τους, όταν μετρώνται σε ευρώ.
Το Ηνωμένο Βασίλειο θα κλείσει το 2023 με την ίδια αξία με το 2019, την πιο αδύναμη απόδοση από τις δέκα αγορές που αναλύθηκαν, οι οποίες είναι όλες μπροστά. Το επόμενο έτος, θα σημειώσει μικρή μόνο άνοδο το 2019, σε αντίθεση με άλλες χώρες που έχουν αυξηθεί σημαντικά.
Οι τάσεις για το 2033
Το τμήμα της έκθεσης που προβλέπει τις εισερχόμενες τάσεις για το 2033 δείχνει ότι η Ισπανία, η Γαλλία και η Τουρκία θα συνεχίσουν την αναπτυξιακή τους τροχιά, αυξάνοντας την αξία τους κατά 74%, 80% και 72% αντίστοιχα.
Ωστόσο, η Γαλλία και η Τουρκία θα χάσουν μια θέση στην πρώτη δεκάδα στα εισερχόμενα ταξίδια και θα ξεπεραστούν από την Ταϊλάνδη, όπου η αύξηση 178% την ωθεί στην τέταρτη θέση πίσω από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ισπανία.
Η προοπτική έως το 2033 στα εξερχόμενα ταξίδια αναψυχής
Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει καλύτερες επιδόσεις εδώ από ό,τι αλλού, με την αξία της εξερχόμενης αγοράς του αναψυχής να αυξάνεται 58% μεταξύ 2024 και 2033, όταν υπολογίζεται σε δολάρια.
Αυτό είναι καλύτερο την αντίστοιχη αγορά της Γερμανίας (+52%), αλλά όχι τόσο καλό όσο η Γαλλία (+86%) και η Ισπανία (+92%).
Κατά τα άλλα, οι τρέχουσες επιδόσεις των εγχώριων τουριστικών αγορών είναι σταθερά ισχυρές σε ολόκληρη την Ευρώπη, με τη συνολική εικόνα μετά την πανδημία θετική.
- Η εγχώρια αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου το 2023 είναι από τις ισχυρότερες σε όλη την περιοχή, ξεπερνώντας την αξία του 2019 (μετρούμενη σε ευρώ) 28%.
- Η Γερμανία παραμένει ο ηγέτης της αγοράς στην περιοχή για τον εσωτερικό τουρισμό, αλλά είναι μόλις 17% μπροστά από το 2019.
Η αξία του εγχώριου τουρισμού
Η αξία του εγχώριου τουρισμού θα συνεχίσει να αυξάνεται μέχρι το 2024, με όλες τις μεγάλες αγορές να παραμένουν πριν από το 2019.
Αυτό περιλαμβάνει την Τουρκία, της οποίας η εγχώρια τουριστική βιομηχανία καταγράφει επίσης σημαντική ανάπτυξη σε ποσοστιαία βάση, αν και από μικρή βάση από την άνοδο που παρατηρείται στις εισερχόμενες αφίξεις.
Στο τέλος του τρέχοντος έτους, η εγχώρια αξία θα αυξηθεί 53% σε σύγκριση με το 2019 με την αύξηση να συνεχιστεί το 2024.