Το 2023 ήταν έτος ρεκόρ για τον τουρισμό της Ισπανίας, καθώς η χώρα υποδέχθηκε περισσότερους από 84 εκατομμύρια διεθνείς τουρίστες και είχε 108 δισεκατομμύρια ευρώ τουριστικά έσοδα.
Ο υπουργός Βιομηχανίας και Τουρισμού της Ισπανίας Jordi Hereu είπε ότι η Ισπανία έχει ξεπεράσει τον αριθμό των τουριστών από το έτος αναφοράς πριν από την πανδημία ,το 2019, κατά 1%, και τα έσοδα του ίδιου έτους κατά 17,4%. Σε σύγκριση με το 2022, παρατηρείται αύξηση 19% στον αριθμό των επισκεπτών και αύξηση 23,8% στις τουριστικές δαπάνες. Σύμφωνα με τον Jordi Hereu, η υψηλότερη επίδοση στα έσοδα έναντι των αφίξεων καταδεικνύει την επιτυχία της αλλαγής τουριστικού μοντέλου της Ισπανίας, που δίνει έμφαση σε μορφές τουρισμού που αποφέρουν περισσότερα έσοδα.
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Βιομηχανίας και Τουρισμού, ο κ.Hereu ανέφερε επίσης ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της Turespaña, το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους (2024) θα ξεπεράσουν τους επισκέπτες του πρώτου τετραμήνου του 2023 κατά 10,8% με αύξηση των δαπανών κατά 18,5% (περίπου 30 δισ. ευρώ μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου).
«Πρέπει να συνεχίσουμε να προβάλλουμε και να φροντίζουμε τον τουριστικό τομέα, έναν από τους πυλώνες της οικονομίας μας, με πολιτικές που τον καθιστούν πιο βιώσιμο, δικαιότερο για τους εργαζόμενους, τις περιοχές και τους πολίτες και ταυτόχρονα ελκυστικό για τους επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», τόνισε ο κ.Hereu, διευκρινίζοντας επίσης ότι «δεν πρέπει να εστιάζουμε μόνο στη μάχη της ποσότητας ή να εξυμνούμε τον αριθμό των ανθρώπων που μας επισκέπτονται, αλλά να δίνουμε μεγαλύτερη προσοχή στις δαπάνες προορισμού και σε άλλες παραμέτρους που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα και την ποιότητα.
Για να συμπληρώσει το ισοζύγιο του 2023, ο υπουργός αναφέρθηκε στα ιστορικά μεγέθη απασχόλησης στον τουριστικό τομέα, τονίζοντας ότι η χρονιά έκλεισε με 2,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον τουριδμό και περισσότερους μισθωτούς στον κλάδο από ποτέ (6,4% περισσότεροι). Αυτά τα στοιχεία δείχνουν, σύμφωνα με τα λόγια του κ.Hereu, ότι «η Ισπανία κατάφερε να μειώσει την εποχικότητα και να αυξήσει τους μισθούς, γεγονός που δείχνει ότι, στον τουρισμό, όπως και σε πολλούς άλλους τομείς, η ισπανική κυβέρνηση δημιουργεί έναν ενάρετο κύκλο στον οποίο παράγεται οικονομική ευημερία ενώ διευρύνονται τα εργασιακά δικαιώματα.
Μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων, εξάλλου, όπως είπε ο υπουργός, πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 3,4 δισ. ευρώ για τον μετασχηματισμό και τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής βιομηχανίας.
Η συνέντευξη δόθηκε ενόψει της διεθνούς τουριστικής έκθεση FITUR 2024 στη Μαδρίτη, που πραγματοποιείται από τις 24 έως τις 27 Ιανουαρίου, με βασικά θέματα τη βιωσιμότητα και την προσβασιμότητα.
Η 44η έκδοση του FITUR θα ξεκινήσει στο IFEMA την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου για τους επαγγελματίες και το Σάββατο 27 Ιανουαρίου για το ευρύ κοινό.
Η έκθεση FITUR
- Η Turespaña, ο δημόσιος φορέας του Υπουργείου Βιομηχανίας και Τουρισμού που προωθεί την Ισπανία ως τουριστικό προορισμό, επένδυσε περισσότερα από 12,5 εκατομμύρια ευρώ σε διαφημιστικές εκστρατείες το 2023 για την προώθηση περιοχών στις βασικές χώρες – αγορές του ισπανικού τουρισμού.
Ανάμεσα στα κυριότερα σημεία είναι η καμπάνια του Picasso Year , με αφορμή την 50ή επέτειο από τον θάνατο του ζωγράφου, και οι δράσεις «επώνυμου περιεχομένου» με το National Geographic και το Conde Nast Traveler ή η εκστρατεία για την προώθηση της Ισπανίας ως « αφορολόγητου» προορισμού αγορών. στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Στην FITUR, η Turespaña θα έχει έναν χώρο 605 m2, στον οποίο θα υπάρξουν αρκετές παρουσιάσεις οργανισμών και προορισμών.
Επιπλέον, φέτος θα υπάρξει ένα πάνελ που συνδέεται με τα 40 χρόνια των εκστρατειών Turespaña με το λογότυπο Miró και μια περίληψη των ιστορικών εκστρατειών του οργανισμού από τη δημιουργία του το 1984.