Με ποια κριτήρια επιλέγουν προορισμό
Το 70% των Γερμανών σχεδιάζουν να ταξιδέψουν το 2024 παρά την τάση τους για εξοικονόμηση χρημάτων σε όλα τα είδη εξόδων.
Δημοφιλέστερος προορισμός τους είναι η Γερμανία (μερίδιο προτίμησης 65%), ενώ η Ελλάδα συγκεντρώνει μερίδιο προτιμήσεων 18%, καταλαμβάνοντας την 8η θέση της κατάταξης των πιο περιζήτητων προορισμών. Δημοφιλέστερος προορισμός εξωτερικού για το ερχόμενο 12μηνο είναι μακράν η Ιταλία (27%) και ακολουθούν οι Σκανδιναβικές χώρες (24%), η Αυστρία και η Ελβετία (21%), οι Βαλεαρίδες (19%) και η Ισπανική ενδοχώρα (18%).
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε η Media Market Insights σε συνεργασία με το ερευνητικό ινστιτούτο KANTAR για λογαριασμό της ταξιδιωτικής πλατφόρμας HolidayCheck, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.002 ανθρώπων ηλικίας από 16 έως 69 ετών, κατά την περίοδο 29 Νοεμβρίου – 6 Δεκεμβρίου 2023.
Η έρευνα έδειξε ότι το αυτοκίνητο είναι το δημοφιλέστερο μέσο μετακίνησης (66%) και ακολουθεί το αεροπλάνο (50%), το τρένο (32%) και το λεωφορείο (13%).
Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά που διερευνούν για τον προορισμό κατά τον προγραμματισμό του ταξιδιού, είναι η ασφάλεια από φυσικές καταστροφές (80%) και η ασφάλεια από ακραίες καιρικές συνθήκες (79%).
Ο προορισμός (85%) είναι πιο σημαντικός κατά τον προγραμματισμό του ταξιδιού από τα αξιοθέατα (79%) ή τις ευκαιρίες αθλητισμού ή αναψυχής σε αυτόν (48%).
Πάνω από τους μισούς θα απέφευγαν ορισμένες ζώνες ταξιδιού που έχουν αντιμετωπίσει ακραίες καιρικές συνθήκες τα τελευταία χρόνια, καθώς και ορισμένους μήνες διακοπών λόγω των ακραίων θερμοκρασιών και του κινδύνου εκδήλωσης πυρκαγιάς.
Έλλειψη ενημέρωσης για τις επιλογές αειφορίας στα ταξίδια
Σε σύγκριση με την ταξιδιωτική τους συμπεριφορά τα τελευταία χρόνια, σχεδόν οι μισοί δίνουν πλέον μεγαλύτερη σημασία στην αειφορία κατά την επιλογή προορισμού και τρόπου μεταφοράς και μόλις το 13% δεν ενδιαφέρεται καθόλου για την αειφορία στα ταξίδια.
Το 24% δήλωσε ότι δεν γνωρίζει για τις επιλογές αειφόρων ταξιδιών και μόλις το 20% ότι γνωρίζει για τις πιστοποιημένες αειφόρες επιλογές που προσφέρουν οι πάροχοι υπηρεσιών διαμονής, μεταφορών και οργανωμένων πακέτων.
Το 61% μάλιστα αγνοεί εντελώς την ύπαρξη πιστοποιήσεων αειφορίας και ποιότητας υπηρεσιών στην ταξιδιωτική βιομηχανία.
Από τις επιλογές που προσφέρονται για πιο αειφόρα ταξίδια, τα δύο τρίτα απάντησαν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο να μην κάνουν κρουαζιέρα στο μέλλον. Πάνω από τους μισούς προτίθενται να μην ταξιδέψουν αεροπορικώς ή να αντικαταστήσουν τις πτήσεις με άλλους τρόπους μεταφοράς. Αντίστοιχο ποσοστό θα απέφευγε τα μακρινά ταξίδια με αυτοκίνητο.
Τα δύο τρίτα βρίσκουν δύσκολο να βρουν τον τρόπο να κάνουν τα ταξίδια τους πιο φιλικά στο περιβάλλον και για τα τρία τέταρτα τα ταξίδια είναι απλώς μια ανταμοιβή για ο,τι έχουν επιτύχει μια ολόκληρη χρονιά χωρίς να επιθυμούν απαραίτητα να δαπανήσουν το χρόνο τους αναζητώντας τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος και του κλίματος.
Πάνω από τους μισούς θεωρούν ότι οι ταξιδιωτικοί πάροχοι, οι πολιτικοί και οι ταξιδιώτες θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη για τα αειφόρα ταξίδια, και όχι απλώς οι ταξιδιώτες. Ωστόσο, επιθυμούν πληρέστερη ενημέρωση για τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσουν να κάνουν τα ταξίδια τους πιο φιλικά στο περιβάλλον και θα προτιμούσαν να κάνουν κράτηση με παρόχους που προσφέρουν αειφόρες διακοπές.
Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες προτίθενται να καταβάλλουν περισσότερα χρήματα για την αειφορία στα ταξίδια τους, ιδιαίτερα οι ηλικίες 16-29 εκ των οποίων οι μισοί θα δαπανούσαν έως 20% πάνω από την τιμή του ταξιδιού για την αειφορία.