Τι σχεδιάζουν οι μεγάλες αλυσίδες για την Ελλάδα

Του Χάρη Ντιγριντάκη

22

Στο μικροσκόπιο κολοσσών της παγκόσμιας ξενοδοχειακής σκηνής παραμένει η Ελλάδα. Ισχυροί παίκτες που έχουν διεισδύσει στην κονίστρα των υποδομών φιλοξενίας της χώρας επιδιώκουν την επέκταση των δραστηριοτήτων τους, ενώ έτεροι κάνουν τα πρώτα τους βήματα.

Είναι κοινός τόπος ότι θέλουν να εκμεταλλευτούν το θετικό για τον ελληνικό τουρισμό momentum, ο οποίος καταφέρνει να καταρρίψει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο θέτοντας τον πήχη σε επίπεδα νέων ρεκόρ.

Τέσσερις από τις ηγέτιδες δυνάμεις του χώρου, η Marriott, η Accor, η Melia και η Virgin κάνουν ξεκάθαρες τις προθέσεις τους και προετοιμάζουν τις επόμενες κινήσεις τους επί ελληνικού εδάφους με φόντο τα ισχυρά μεγέθη και τις υψηλές προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.

Η γαλλική Accor

Τα 16 ξενοδοχεία στοχεύει να φτάσει προσεχώς επί ελληνικού εδάφους ένας από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως στον κλάδο της φιλοξενίας, ο γαλλικός όμιλος Accor, ο οποίος έχει ήδη στο pipeline των έργων του για την Ελλάδα οκτώ ξενοδοχεία. Σήμερα, ο ξενοδοχειακός κολοσσός έχει κάτω από την ομπρέλα του στην Ελλάδα 8 πολυτελείς μονάδες, τις οποίες και διπλασίασε τα τελευταία χρόνια, μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

«Αυτή τη στιγμή οι επενδύσεις της Accor στην Ελλάδα βρίσκονται σε αρχικό στάδιο», τόνισε στο πλαίσιο του 7ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας, ο Frank Reul, αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Accor Eco – Midscale & Premium Brands σε Ανατολική Ευρώπη, Βαλκάνια, Ιταλία και Ελλάδα, επισημαίνοντας ότι στη χώρα μας υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για τον ξενοδοχειακό κολοσσό.

Στην κατεύθυνση αυτή από τις αρχές Νοεμβρίου, οι επιτελείς του γαλλικού ομίλου έχουν θέσει στο ραντάρ τους τα νησιά καθώς και την Αθήνα, αναζητώντας τις κατάλληλες ευκαιρίες για διεύρυνση των δραστηριοτήτων του στην Ελλάδα.

«Η ανάπτυξη θα γίνει μόνο με τοπικούς συνεργάτες… Αναζητούμε τον κατάλληλο εταίρο, τη σωστή τοποθεσία και το σωστό προϊόν για να βεβαιωθούμε ότι μπορεί να λειτουργήσει βιώσιμα, καθώς αυτό είναι το κλειδί για το πώς οραματιζόμαστε την ανάπτυξη της εταιρείας. Στόχος μας είναι να αποτελέσουμε κορυφαίο παίκτη στην Ελλάδα όπως και παντού στην Ευρώπη», είπε.

Τόνισε, δε, πως η Accor ενδιαφέρεται να επενδύσει σε ακίνητα που βρίσκονται σε “άγνωστους” προορισμούς που απέχουν από την πεπατημένη. «Οσο βλέπουμε αξία για τον ιδιοκτήτη, δεν φοβόμαστε να πάμε πουθενά», πρόσθεσε.

Εστιάζοντας στις προοπτικές της Αθήνας ως προορισμού, ο Frank Reul είπε ότι η αθηναϊκή πρωτεύουσα είναι καλά τοποθετημένη για το μέλλον, ειδικά στην αγορά αναψυχής. «Νομίζω ότι η Αθήνα έχει τεράστιες δυνατότητες», είπε, προσθέτοντας ότι η ελληνική πρωτεύουσα δύναται να αποκτήσει ηγετική θέση στην Ευρώπη.

Μάλιστα, επικεντρώθηκε στις επιδόσεις που έχει καταγράψει τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα, επισημαίνοντας: «Η Ελλάδα καταγράφει πολύ καλές επιδόσεις και όχι σε επίπεδο εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο και μέση τιμής δωματίου. Από το 2019 η χώρα κέρδισε μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με αντιπάλους της διεθνώς, κάτι που είναι εντυπωσιακό… Η Ελλάδα ακολουθεί την Τουρκία και την Πορτογαλία, αλλά βρίσκεται μπροστά από πολλές άλλες χώρες».

Η τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της Accor επί ελληνικού εδάφους είναι το NIKO Seaside Resort Crete – Mgallery, το δεύτερο ξενοδοχείο του γαλλικού ομίλου στην Ελλάδα που φέρει το brand MGallery, το οποίο εντάχθηκε στο portfolio της εταιρείας το 2022.

Η επέκταση της Marriott

Την ενίσχυση της παρουσίας ενός από τους κολοσσούς της φιλοξενίας, της Marriott, σηματοδοτεί η αναμενόμενη άφιξη του brand JW Marriott στην Ελλάδα το 2025 στο Μαράθι των Χανίων μέσα από ένα project υψηλών προδιαγραφών.

Η επένδυση, προϋπολογισμού περί των 100 εκατ. ευρώ, που υλοποιείται από την εταιρεία Α. Βασιλάκης ΑΕΒΕ προβλέπει κατά την α’ φάση την κατασκευή ενός τουριστικού συγκροτήματος 5 αστέρων, δυναμικότητας 600 κλινών σε μία έκταση μεγαλύτερη των 100 στρεμμάτων στο παραθαλάσσιο χωριό Μαράθι.

Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα του ξενοδοχειακού κολοσσού, ο οποίος τα τελευταία χρόνια σκανάρει την Ελλάδα με απώτερο στόχο τον πολλαπλασιασμό των ξενοδοχείων που έχει υπό την ομπρέλα του σε άμεσο χρονικό ορίζοντα.

H παρουσία της Virgin Hotels

Μπορεί μέχρι σήμερα η Virgin Hotels να μην έχει παρουσία στην Ελλάδα, οι επικεφαλής της εταιρείας, ωστόσο, έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στη χώρα μας, αναζητώντας το κατάλληλο timing για να τοποθετηθούν.

«Στην πραγματικότητα επενδύουμε στην Ελλάδα μέσω της εταιρείας κρουαζιέρας Virgin Voyages, με την Αθήνα να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στον σχεδιασμό μας. Μεταφέρουμε 3.000 άτομα την εβδομάδα από την Αθήνα στη Σαντορίνη, τη Ρόδο, το Μπόντρουμ και τη Μύκονο και είμαστε εξαιρετικά ανοιχτοί να διερευνήσουμε περαιτέρω πιθανές ευκαιρίες συνεργασίας», τόνισε από την πλευρά του, στο πλαίσιο του 7ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας, ο Will Dowling, SVP Development για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ασία της Virgin Hotels.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, σε πρώτο πλάνο βρίσκεται η δραστηριοποίηση της Virgin Hotels στον τομέα της διαχείρισης των ακινήτων, ενώ αναφερόμενος σε πιθανούς προορισμούς επέκτασης των δραστηριοτήτων της εταιρείας, ο Will Dowling τόνισε ότι τα μη τουριστικά σημεία αποτελούν δυνητικά το ιδανικότερο σενάριο. «Η Ελλάδα έχει τόσες πολλές δυνατότητες», είπε χαρακτηριστικά.

«Η Virgin θέλει το brand της να διατηρηθεί στο υψηλότερο επίπεδο, έτσι στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες αγορές της Μεσογείου ξεκινάμε να “χτίζουμε” την παρουσία μας αρχικά συνάπτοντας ένα συμβόλαιο διαχείρισης», είπε. «Αλλά είμαστε εξαιρετικά ευέλικτοι… Θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε από μια σύμβαση διαχείρισης και στη συνέχεια να διερευνήσουμε τι λειτουργεί για καθένα από τα δύο μέρη», προσέθεσε.

Ενισχύει το αποτύπωμά της η Melia

Το σήμα για επέκταση του χαρτοφυλακίου της Meliá Hotels International στην Ελλάδα δίνει η ανοδική πορεία που σημείωσαν τα μεγέθη των ξενοδοχείων της εταιρείας το 2023.

Έχοντας ήδη τέσσερα ξενοδοχεία υπό την ομπρέλα της, το Meliá Athens στην Αθήνα, το Sol by Meliá Cosmopolitan Rhodes στη Ρόδο και τα Sol Marina Beach Crete και Blue Sea Beach Affiliated By Meliá στην Κρήτη, η ισπανική ξενοδοχειακή αλυσίδα σχεδιάζει να επεκτείνει την παρουσία της στη Μεσόγειο, με την Ελλάδα να βρίσκεται στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος των επιτελείς της.

Στο πλαίσιο αυτό, η Meliá καλλιεργεί το έδαφος για την επέκτασή της στην Ελλάδα, με το παραλιακό μέτωπο της Αττικής να φαίνεται ότι έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον του ισπανικού ομίλου, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.

Σε αυτή τη κατεύθυνση, η εταιρεία βολιδοσκοπεί τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για επέκταση των δραστηριοτήτων της τόσο μέσω της διαχείρισης ξενοδοχειακών μονάδων όσο μέσω των συνεργασιών franchise, με στόχο τον διπλασιασμό των ακινήτων του ομίλου επί ελληνικού εδάφους μέχρι το 2025.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!