Η Υπηρεσία ΕΟΤ Εξωτερικού Ισραήλ διοργανώνει ταξίδι εξοικείωσης από 22 Μαρτίου έως 1 Απριλίου σε Αθήνα, Κω και Ρόδο με τη συμμετοχή του Ισραηλινού σκηνοθέτη-κινηματογραφιστή κ. Gil Lupo, ο οποίος θα πραγματοποιήσει γυρίσματα για τη δημιουργία ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους με θέμα, τους Ρωμανιώτες Εβραίους της Ελλάδας.
Ο γνωστός Ισραηλινός σκηνοθέτης-κινηματογραφιστής, κατά το παρελθόν πραγματοποίησε γυρίσματα στα Χανιά, για ντοκιμαντέρ με θέμα την εβραϊκή κληρονομιά της Ελλάδας και προβλήθηκε στο κεντρικό κανάλι της ισραηλινής τηλεόρασης. Επίσης, πραγματοποίησε γυρίσματα για ντοκιμαντέρ μικρού μήκους με θέμα τις εβραϊκές περιοχές σε Διδυμότειχο, Ιωάννινα , Καβάλα, Άρτα, Αλεξανδρούπολη και άλλες πόλεις. Τα εν λόγω ντοκιμαντέρ έτυχαν μεγάλης αποδοχής ενώ το ένα προβλήθηκε στο τηλεοπτικό κοινοτικό κανάλι στο Ισραήλ, με κοινό εκατοντάδων χιλιάδων αφοσιωμένων Ισραηλινών σε όλη τη χώρα.
Το νέο ντοκιμαντέρ θα επικεντρωθεί στους Ρωμανιώτες Εβραίους της Ελλάδας, προβάλλοντας τη συναρπαστική ιστορία, τις παραδόσεις και τη συνεισφορά τους στην ελληνική κοινωνία και σε πολλές πόλεις όπως στα Ιωάννινα, Άρτα, Χαλκίδα, Τρίκαλα, Βέροια, Βόλο, Αίγινα, Χανιά, Κέρκυρα και άλλες, εκθέτοντας στο κοινό, όχι μόνο την εβραϊκή ιστορία, αλλά και την τοπική ιστορία, την αρχιτεκτονική και τα εκπληκτικά τοπία.
Η ταινία η οποία θα προβληθεί σε έναν χρόνο, θα απευθύνεται ιδιαίτερα σε Εβραίους ταξιδιώτες από το Ισραήλ αλλά και από όλο τον κόσμο, που θέλουν να εξερευνήσουν ιστορία, τοπία, ιστορικά περιβάλλοντα και τοπικές ιστορίες. Η εξερεύνηση της Ρωμανιώτικης εβραϊκής κληρονομιάς της ταινίας θα εμπνεύσει τους ταξιδιώτες να επισκεφθούν την Ελλάδα, να γνωρίσουν τις μοναδικές τοποθεσίες και να ακολουθήσουν τα βήματα των αρχαίων εβραϊκών κοινοτήτων.
Το ντοκιμαντέρ θα αναδείξει ορεινές περιοχές της Ελλάδας αλλά θα αναδείξει και την ελκυστικότητα γνωστών τουριστικών προορισμών όπως η Ρόδος και η Κως. Το ντοκιμαντέρ έχει προεγκριθεί για προβολή στο ΚΑΝΑΛΙ 8 του Ισραήλ σε ένα χρόνο από τώρα. Το ΚΑΝΑΛΙ 8 είναι το κανάλι για ένα ταξιδιωτικό κοινό στο Ισραήλ, μετρώντας εκατοντάδες χιλιάδες αφοσιωμένους θεατές, οι οποίοι στη
συνέχεια μοιράζονται τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες με ομάδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιπλέον, το κανάλι προωθεί τα προγράμματά του μέσω της ιστοσελίδας HOT, αυξάνοντας περαιτέρω την προβολή και την άμεση δημοσιότητα.