Η ανατίμηση της στερλίνας καθιστά φτηνότερες τις διακοπές των Βρετανών το εφετινό καλοκαίρι, σε σύγκριση με πέρυσι, σε 25 από τους 40 δημοφιλείς προορισμούς τους σε όλο τον κόσμο.
Το συμπέρασμα αυτό αναδεικνύει η 18η ετήσια έκθεση του Post Office Travel Money, που δημοσιεύτηκε στις 23 Μαρτίου. Η έκθεση υπολογίζει τις τιμές για γεύματα, ποτά και άλλα απαραίτητα τουριστικά είδη πρώτης ανάγκης για μια οικογένεια (συνολικά 12) σε αυτούς τους προορισμούς (όπως παγωτό, αντιηλιακό, ξαπλώστρα, κουβαδάκια για τα παιδιά, κ.ά.). Η σύγκριση δείχνει ότι οι τοπικές τιμές έχουν αυξηθεί τους τελευταίους 12 μήνες στα τέσσερα πέμπτα των προορισμών, αλλά ο αντίκτυπος της ανατίμησης έχει υπερκαλυφτεί σε μεγάλο βαθμό, καθώς η ισοτιμία του 90% των νομισμάτων σε αυτούς τους προορισμούς έχει αποδυναμωθεί σε σύγκριση με τη στερλίνα.
Από τις χώρες της ευρωζώνης, η καλύτερη αξία συναντάται το 2024 στην Πορτογαλία και την Κύπρο, που θεωρούνται από τους αναλυτές της έκθεσης ως ελκυστικές επιλογές για τους κυνηγούς ευκαιριών.
- Η Ελλάδα, με δείγμα την Κέρκυρα, βρίσκεται στην 19η θέση με κόστος για 8 βασικά προϊόντα τις 92,05 στερλίνες (από £81.35 το 2023, όταν η Κέρκυρα βρισκόταν στην 13η πιο ελκυστική θέση).
Το Χόι Αν στο Βιετνάμ βρέθηκε να έχει τη χαμηλότερη τιμή για τα βασικά τουριστικά είδη, συμπεριλαμβανομένων ποτών και γευμάτων, στις 51,18 £ – πτώση 14,4% από έτος σε έτος.
Αντίθετα, το τοπικό κόστος έχει αυξηθεί στο Κέιπ Τάουν σχεδόν κατά 5%, παρόλο που η στερλίνα έχει αυξηθεί σε αξία έναντι του ραντ. Με 54,35 £, η πόλη της Νότιας Αφρικής είναι η δεύτερη στη φετινή σύγκριση κόστους, λίγο πιο μπροστά από την τρίτη Κένυα (54,93 £). Το κόστος στη Μομπάσα μειώθηκε κατά 7%.
Το Τόκιο είναι η τέταρτη πιο οικονομική επιλογή, καθώς το κόστος για τα αναγκαία προϊόντα μειώθηκε κατά 16,2% στις 59,05 £.
Αν και οι Βρετανοί παραθεριστές συνεχίζουν να αξιολογούν την Ισπανία ως τον καλύτερο προορισμό, η χώρα δεν εμφανίζεται στο top 10 και έχει υποχωρήσει στην 14η θέση μετά την αύξηση της τιμής κατά 9,3% φέτος στις 81,45 £.
Το Αλγκάρβε της Πορτογαλίας είναι η καλύτερη αξία από 15 ευρωπαϊκούς προορισμούς που συμμετείχαν στην έρευνα, με πτώση των τιμών κατά 1,2% στις 59,69 £, ξεπερνώντας την Τουρκία και τη Βουλγαρία, όπου οι αυξήσεις τιμών οδήγησαν τη Μαρμαρίδα και το Sunny Beach να πέφτουν από τις τρεις πρώτες θέσεις του περασμένου έτους στην έβδομη και ένατη θέση αντίστοιχα. .
Παρά την πτωτική πορεία της τουρκικής λίρας, οι τοπικές τιμές στα εστιατόρια και τα μπαρ στη Μαρμαρίδα να έχουν υπερδιπλασιαστεί καθώς οι ιδιοκτήτες προσπαθούν να ξεπεράσουν την πρόκληση των πληθωριστικών αυξήσεων των τιμών. Το κόστος στα 8 βασικά προϊόντα αυξήθηκε κατά 14% στις 66,07 £. Στο Sunny Beach οι τιμές αυξήθηκαν κατά 6,4% στις 62,49 £.
Η Κύπρος είναι ο τέταρτος ευρωπαϊκός προορισμός στο top 10 αυτών με την καλύτερη αξία. Με κόστος στα βασικά προϊόντα στις 73,32 £, η Πάφος καταλαμβάνει τη δέκατη θέση ως αποτέλεσμα της μείωσης κατά 6,8% – η μεγαλύτερη πτώση τιμών στην Ευρώπη μετά τη Βουδαπέστη, όπου οι τιμές μειώνονται κατά 10,7% στις 90,41 £ .
Το Μπαλί και η Αίγυπτος συμπληρώνουν τους 10 κορυφαίους προορισμούς. Οι τιμές στην Κούτα μειώθηκαν κατά 6,7% στις 63,31 λίρες, ενώ το κόστος στο Σαρμ ελ Σέιχ μειώθηκε κατά 17,6% στις 61,37 λίρες, ως αποτέλεσμα της υποτίμησης της αιγυπτιακής λίρας στις αρχές Μαρτίου.
Το Tamarindo στην Κόστα Ρίκα βρέθηκε να είναι ο πιο ακριβός προορισμός με κόστος £158 (+13,2% έναντι του 2023).
Το ίδιο ισχύει και για το Κανκούν του Μεξικού, που κάποτε βρισκόταν στο top 10 της καλύτερης αξίας αλλά τώρα έχει πέσει στην 33η θέση μετά από άνοδο τιμής 16,7% στις 127,10 £, κυρίως λόγω της ισχύος του μεξικανικού πέσο.
Τα υπόλοιπα συμπεράσματα του εφετινού 18ου Post Office Travel Money:
- Περισσότεροι από τους μισούς Βρετανούς (51%) θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό φέτος. Μάλιστα το 60% έχει ήδη κάνει κράτηση.
- Στην ηλικία μεταξύ 16 και 34 κράτηση έχει κάνει το 58%.
- Περισσότεροι από τους μισούς κάνουν αποταμιεύσεις για να χρηματοδοτήσουν το ταξίδι τους.
- Το 84% (το ποσοστό ανεβαίνει στο 89% για τα οικογενειακά ταξίδια) ανέφερε ότι το κόστος για γεύματα, ποτά και άλλα αναγκαία τουριστικά είδη είναι καθοριστικό κριτήριο στην επιλογή του προορισμού διακοπών.