Νέους παίκτες, χωρίς παραδοσιακή δραστηριότητα στη φιλοξενία και στην αναψυχή, προσελκύει ο ελληνικός τουρισμός, που ήδη κατά τον πρώτο μήνα της φετινής χρονιάς ξεπέρασε τις επιδόσεις του αντίστοιχου διαστήματος του 2023. Σύμφωνα δηλαδή με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, ο αριθμός των τουριστών που επισκέφθηκαν τη χώρα τον Ιανουάριο υπήρξε, σε ετήσια βάση σύγκρισης, ενισχυμένος κατά 16%, σε ελαφρώς περισσότερους από 737.000. Σημαντική αύξηση εμφάνισαν οι ξένοι επισκέπτες, με αυτούς εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης να έχουν ενισχυθεί κατά 24,9% και 8,3% αντιστοίχως.
Τα θετικά αυτά μεγέθη στηρίζουν τις προοπτικές (και) εταιρειών όπως η Carbnb, που ιδρύθηκε πρόσφατα έχοντας ως αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών βραχυχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων (rent a car), δικύκλων, σκαφών, αλλά και την παροχή τουριστικών ξεναγήσεων. Η εταιρεία ανήκει στον όμιλο Skytrack που αναπτύσσει εφαρμογές και λογισμικό διαχείρισης στόλου και δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 15 χώρες. Μέσω της συγκεκριμένης δραστηριότητας, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι επικεφαλής της Skytrack εντόπισαν την ανάγκη για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης λύσης που θα εξασφαλίζει στους ξένους επισκέπτες πρόσβαση σε ιδιωτικά μέσα μετακίνησης, όπως και σε υπηρεσίες ξενάγησης. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία της πλατφόρμας Carbnb, την οποία επιδιώκει να θέσει σε λειτουργία, ενδεχομένως, τη φετινή θερινή περίοδο σε Ελλάδα και Κύπρο.
Με τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων να καταχωρίζουν στην πλατφόρμα δωρεάν τα οχήματά τους, τα έσοδα της Carbnb θα προέρχονται κατά βάση από την εξασφάλιση προμήθειας κατά την πραγματοποίηση κρατήσεων. Κατ’ επέκταση, οι πελάτες επιλέγουν το όχημα που επιθυμούν και ενδεχομένως συνδυαστικά προχωρούν στην ενοικίαση γιοτ ή στην κράτηση υπηρεσιών ξενάγησης, πραγματοποιώντας πληρωμή μέσω της πλατφόρμας. Μένει όμως να φανεί εάν η πλατφόρμα θα καταφέρει να προσελκύσει τους μεγάλους παίκτες του κλάδου μίσθωσης αυτοκινήτων ή εάν, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, τα μέλη της θα είναι μικρές τοπικές εταιρείες rent a car που επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν την προβολή τους.
Η εταιρεία στηρίζει την επιτυχία του εγχειρήματος στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν αντίστοιχες λύσεις, όπως και στη δημιουργία συνεργειών με τη δραστηριότητα της διαχείρισης στόλου. Αντιθέτως, εκτός από τις υπηρεσίες βραχυχρόνιας ενοικίασης οχημάτων, ολοένα και περισσότερο έδαφος κερδίζει η ενοικίαση σκαφών. Κατά τη θερινή περίοδο του 2023 η Uber, που είναι ταυτισμένη με την παροχή υπηρεσιών μετακίνησης με ταξί ή ιδιωτικά αυτοκίνητα, λάνσαρε στη Μύκονο την υπηρεσία ναύλωσης σκαφών αναψυχής Uber Boat. Μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι δυνατή η μίσθωση, για μέχρι οκτώ επιβάτες, των διαθέσιμων μέσω του Uber Boat σκαφών. Στη μάχη της προσέλκυσης πελατών που προτιμούν για τις μετακινήσεις τους τα γιοτ έχει μπει και αμερικανική εταιρεία με κυρίαρχη θέση στην αγορά μίσθωσης σκαφών και παροχής θαλάσσιων εμπειριών.