Πέμπτη στη λίστα με τους προορισμούς που θέλουν να επισκεφθούν το επόμενο δωδεκάμηνο οι ταξιδιώτες από τις τρεις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, δηλαδή τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία είναι πλέον η Ελλάδα. Περίπου το 20% των ερωτηθέντων σε μεγάλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε κάθε μία από τις αγορές αυτές θέλει να ταξιδέψει στην Ελλάδα. Πιθανόν δε το ποσοστό αυτό να ήταν μεγαλύτερο εάν η Ελλάδα βρισκόταν πιο κοντά σ’ αυτές τις χώρες, όπως προκύπτει από τη συγκεκριμένη έρευνα που δείχνει πως η πλειονότητα προτιμά ταξίδια με διάρκεια πτήσης μικρότερη των 3 ωρών. Ταυτόχρονα γίνεται σαφές πως οι δύο βασικοί ανταγωνιστές της Ελλάδας είναι η Ισπανία και η Ιταλία.
Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάδα βρίσκεται πολύ κοντά με τους άλλους προτιμώμενους προορισμούς, καταδεικνύοντας την ένταση του ανταγωνισμού που έχει πλέον να αντιμετωπίσει. Αυτά προκύπτουν από μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) για το προφίλ των αγορών αυτών, που συνεισφέρουν μαζί με τους Ισπανούς άνω του 40% των εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού.
Τα στοιχεία αυτά είναι λίαν ενθαρρυντικά για τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού φέτος τόσο από πλευράς αφίξεων όσο και από πλευράς εξόδων. Ειδικότερα, μεταξύ των Γερμανών η Ελλάδα συγκεντρώνει το 17,6% των προτιμήσεων και βρίσκεται στην πέμπτη θέση, με τη Γαλλία (18%), την Αυστρία (18,5%) την Ισπανία (26,9%) και την Ιταλία (28,2%) να προηγούνται. Μεταξύ των Γάλλων που σκοπεύουν να ταξιδέψουν το επόμενο δωδεκάμηνο, το 12,8% επιλέγει Ελλάδα και προηγούνται Ηνωμένο Βασίλειο (12,9%), Πορτογαλία (17,3%), Ιταλία (20,9%) και Ισπανία (31,5%).
Το 20% των Βρετανών που θα ταξιδέψουν το επόμενο δωδεκάμηνο επιλέγει την Ελλάδα. Σε απόσταση αναπνοής βρίσκονται Ηνωμένες Πολιτείες (20,7%), Ιταλία (21,1%) και Γαλλία (21,2%), ενώ την Ισπανία επιλέγει το 34,9%.
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό απόλυτο αριθμό ανθρώπων που σκοπεύουν να επισκεφθούν την Ελλάδα τους επόμενους 12 μήνες, λόγω του μεγέθους των πληθυσμών των συγκεκριμένων χωρών. Ειδικότερα, τους επόμενους 12 μήνες σκοπεύει να κάνει διακοπές στο εξωτερικό το 62,6% των Γάλλων, ενώ τα ποσοστά είναι αρκετά υψηλότερα στις άλλες χώρες, με τη Γερμανία να είναι στο 75,1%, το Ηνωμένο Βασίλειο στο 77,1% και την Ισπανία στο 74,3%.
Σημειώνεται πως για τους Ισπανούς η Ελλάδα βρίσκεται στην έβδομη θέση των προτιμήσεών τους.
Η Ελλάδα ίσως να βρισκόταν ακόμη ψηλότερα στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, όπως προαναφέρθηκε, εάν βρισκόταν πιο κοντά τους. Κι αυτό διότι η συντριπτική πλειονότητα Γερμανών, Βρετανών και Γάλλων προτιμάει ταξίδια μικρότερων αποστάσεων, με διάρκεια δηλαδή λιγότερο από 3 ώρες πτήσης.
Συγκεκριμένα, ταξίδι με διάρκεια λιγότερη των 3 ωρών δηλώνουν ότι προτιμούν σχεδόν 8 στους 10 Γερμανούς, το 75% των Γάλλων και των Βρετανών, καθώς και ένα ποσοστό 78% των Ισπανών. «Το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι πιο μακριά γεωγραφικά αποτελεί συγκριτικό μειονέκτημα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν αποτελεί τελικά δημοφιλή προορισμό για τις μεγάλες αγορές – κι εδώ φαίνεται και το ισχυρό brand του προορισμού», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.
Ο προγραμματισμός των διακοπών στο εξωτερικό φαίνεται να ξεκινάει φέτος από νωρίς, με περίπου το 70% των Γερμανών, των Βρετανών και των Ισπανών και περίπου 60% των Γάλλων να έχουν ήδη αρχίσει τον προγραμματισμό για τα ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες. Συγκεκριμένα, 23,7% των Γερμανών, 22,6% των Γάλλων, 30,7% των Βρετανών και 22% των Ισπανών έχουν ήδη κανονίσει τα εισιτήρια για κάποια ή όλα τα ταξίδια τους, τους επόμενους 12 μήνες. Σχετικά με τη διαμονή, 35,8% των Γερμανών, 28,4% των Γάλλων, 37,3% των κατοίκων του Ηνωμένου Βασιλείου και 28,7% των Ισπανών έχουν κανονίσει τη διαμονή για κάποια ή και για όλα τα ταξίδια που θα κάνουν τους επόμενους 12 μήνες.
Απόλαυση και χαλάρωση
Τι ψάχνουν όμως όλοι αυτοί οι ταξιδιώτες το επόμενο δωδεκάμηνο στα ταξίδια τους; Στην πρώτη θέση είναι η «απόλαυση και η χαλάρωση», που προτιμάει το 56% των Γερμανών, το 55,2% των Γάλλων, το 70,8% των Βρετανών και το 57,8% των Ισπανών. Ακολουθεί η «εμπειρία ενός νέου μέρους ή πολιτισμού» για το 50,8% των Γερμανών, το 55,7% των Γάλλων, το 49,5% των Βρετανών και το 54,9% των Ισπανών.
Ενα επίσης πολύ ενδιαφέρον εύρημα της συγκεκριμένης έρευνας είναι οι πλατφόρμες που προτιμούν οι Ευρωπαίοι για να κάνουν τις κρατήσεις τους σε σχέση με τη διαμονή τους. Και στις τέσσερις αγορές που μετρήθηκαν γι’ αυτό (Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Ισπανία) φαίνεται η κυρίαρχη προτίμηση στην Booking ως εφαρμογή ή site για κράτηση. Τις αμέσως επόμενες θέσεις καταλαμβάνουν οι Airbnb, Expedia και Trivago. Πιο αναλυτικά, οι τρεις κορυφαίες εφαρμογές (apps) ή sites για κράτηση είναι: στη Γερμανία Booking (50,2%), Check24 (26,8%) και Expedia (19,5%). Στη Γαλλία Booking (43%), Airbnb (39,4%) και Trivago (11,4%). Στο Ηνωμένο Βασίλειο Booking (36,5%), Airbnb (19,7%) και TUI (19,2%). Στην Ισπανία Booking (62%), Airbnb (20,7%) και Trivago (17,8%).