Μέχρι το υπόλοιπο αυτής της δεκαετίας, η ζήτηση για τουρισμό και φιλοξενία πολυτελείας θα αυξηθεί ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο τμήμα, σύμφωνα με νέα έκθεση της McKinsey, με τίτλο “The State of Tourism and Hospitality 2024”.
Η μελέτη, η οποία βασίζεται σε έρευνα σε περισσότερους από 5.000 ταξιδιώτες, δείχνει πώς αλλάζει το προφίλ του παγκόσμιου ταξιδιώτη πολυτελείας. Σύμφωνα με αυτή, είναι νέοι, θέλουν να εξερευνήσουν τον κόσμο και, όλο και περισσότερο, δεν είναι ούτε Αμερικανοί ούτε Ευρωπαίοι.
Ο ταξιδιώτης πολυτελείας -που ορίζεται από τη McKinsey ως κάποιος που ξοδεύει τουλάχιστον 500 δολάρια ανά διανυκτέρευση για διαμονή- υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό, αλλά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά αυτής της κατηγορίας αλλάζουν σε διάφορα μέτωπα.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι περίπου τα δύο τρίτα της αγοράς πολυτελών ταξιδιών αξίας 239 δισεκατομμυρίων δολαρίων προέρχονται από την εύπορη τάξη. Αυτό που η McKinsey ορίζει ως “άτομα με εξαιρετικά υψηλή καθαρή περιουσία” (με περιουσία άνω των 30 εκατομμυρίων δολαρίων) αντιπροσώπευε το 15% του συνόλου των ταξιδιωτικών δαπανών πολυτελείας πέρυσι. Οι ταξιδιώτες “πολύ υψηλής καθαρής αξίας” με αξία μεταξύ 5 και 30 εκατομμυρίων δολαρίων αντιπροσώπευαν το 16% του τμήματος και οι ταξιδιώτες “υψηλής καθαρής αξίας” με αξία μεταξύ 1 και 5 εκατομμυρίων δολαρίων αντιπροσώπευαν το ένα τρίτο (33%) των δαπανών της αγοράς πολυτελείας το 2023.
Αλλά η έκθεση υπογραμμίζει επίσης “μια μεγάλη και διευρυνόμενη βάση επίδοξων ταξιδιωτών πολυτελείας” των οποίων η καθαρή αξία είναι σημαντικά μικρότερη -μεταξύ 100.000 και 1 εκατομμυρίου δολαρίων. Πέρυσι, το 35% των δαπανών στο τμήμα αυτό προήλθε από αυτούς τους “επίδοξους ταξιδιώτες πολυτελείας”, οι οποίοι δαπάνησαν συνολικά 84 δισεκατομμύρια δολάρια για πολυτελή ταξίδια -περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη κατηγορία.
“Είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσουμε αυτό το τμήμα των μη εκατομμυριούχων για δύο λόγους”, γράφουν οι συντάκτες της έκθεσης. “Πρώτον, είναι συγκριτικά μεγάλο. Δεύτερον, οι εξορμήσεις του σε επιλεγμένα στοιχεία κύρους παρουσιάζουν ευκαιρίες για τις μάρκες που ελπίζουν να προσελκύσουν τη διαρκή αφοσίωσή του -ιδιαίτερα καθώς ορισμένα από τα μέλη του μεταβαίνουν σε υψηλότερα επίπεδα εισοδήματος και πλούτου”.
Οι δαπάνες για ταξίδια κορυφώνονται μεταξύ των ηλικιών 40 και 50 ετών, αλλά οι νεότεροι ταξιδιώτες δείχνουν όλο και μεγαλύτερη προθυμία και ικανότητα να ξοδεύουν σε πολυτελή επίπεδα, σύμφωνα με την έρευνα της McKinsey. Οι “επίδοξοι ταξιδιώτες πολυτελείας” είναι συνήθως κάτω των 40 ετών. Οι μισθοί τους μπορεί να μην είναι αστρονομικοί. Μπορεί να μην έχουν δικό τους σπίτι.
Πώς, λοιπόν, αυτοί οι νεότεροι, λιγότερο εύποροι ταξιδιώτες μπορούν να αντέξουν οικονομικά “εμπειρίες σαμπάνιας με αυτό που παλαιότερα αποκαλούσαν προϋπολογισμό μπύρας;”. Με το να είναι πρόθυμοι να αφιερώσουν μεγάλα μερίδια του πλούτου τους σε εμπειρίες. Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από τέσσερις στους πέντε μη εκατομμυριούχους ταξιδιώτες πολυτελείας έχουν κίνητρο να “εξερευνήσουν κάποιο νέο μέρος” και σχεδόν έξι στους δέκα δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται να κάνουν ένα “πολιτιστικό ή ιστορικό” ταξίδι.
Σε γενικές γραμμές, οι ταξιδιώτες πολυτελείας είναι πιο πιθανό από τους mainstream ταξιδιώτες να πραγματοποιήσουν ένα εξειδικευμένο ταξίδι. Θέλουν καινοτομία. Το 72% των ταξιδιωτών πολυτελείας δίνουν σημασία στην επίσκεψη ενός νέου προορισμού, σε σύγκριση με το 44% των άλλων ταξιδιωτών, σύμφωνα με την έκθεση.
Η γεωγραφική αγορά προέλευσης των ταξιδιωτών πολυτελείας μετατοπίζεται επίσης, σύμφωνα με τη McKinsey. “Αν και η Βόρεια Αμερική εξακολουθεί να φιλοξενεί τους περισσότερους εκατομμυριούχους, θα μπορούσε να ξεπεραστεί από την Ασία μέχρι τα μέσα του 2030 -κυρίως ως αποτέλεσμα του αυξανόμενου πλούτου στην Κίνα”, γράφουν οι συντάκτες της έκθεσης.
Με αφορμή την αυξανόμενη πλούσια τάξη στην Ασία, ο κλάδος της φιλοξενίας ανταποκρίνεται με μια “έκρηξη” στην κατασκευή ξενοδοχείων. Πέρυσι, πάνω από το 40% του παγκόσμιου αγωγού κατασκευής πολυτελών ξενοδοχείων ήταν στην Ασία- εκ των οποίων το 43% ήταν στην Κίνα.
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η McKinsey προβλέπει ότι η ομάδα με τις μεγαλύτερες δαπάνες θα είναι οι ταξιδιώτες με υψηλή καθαρή αξία μεταξύ 1 και 5 εκατομμυρίων δολαρίων, μια κατηγορία που θα δαπανήσει 154 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030. Παρόλα αυτά, η επόμενη μεγαλύτερη κατηγορία δαπανών θα παραμείνουν οι επίδοξοι ταξιδιώτες, οι οποίοι θα διαθέσουν 107 δισεκατομμύρια δολάρια στην αγορά πολυτελών ταξιδιών μέχρι το τέλος της δεκαετίας.