Αυτές είναι οι κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια μέχρι το 2030

29

Ο τουρισμός και η φιλοξενία πρόκειται να “εκτοξευθούν” στα ύψη, χάρη σε νέους ταξιδιώτες, προορισμούς και τάσεις, ωστόσο, ο κλάδος βρίσκεται εν μέσω σημαντικών αλλαγών χάρη στις νέες αγορές εξερχόμενου τουρισμού, στους προορισμούς, στην αυξανόμενη ζήτηση για βιωματικά και πολυτελή ταξίδια και στις καινοτόμες επιχειρηματικές στρατηγικές, σύμφωνα με την έκθεση της McKinsey, με τίτλο “The state of tourism and hospitality 2024”.

Δεδομένης αυτής της σημαντικής αλλαγής, είναι σημαντικό οι ενδιαφερόμενοι να εξετάσουν και να χαράξουν στρατηγική για τέσσερα σημαντικά θέματα:

– Το μεγαλύτερο μέρος των ταξιδιών γίνεται σε κοντινά μέρη. Παρόλο που τα διεθνή ταξίδια μπορεί να απασχολούν τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, οι ενδιαφερόμενοι δεν θα πρέπει να παραμελούν τις μεγάλες ευκαιρίες στην περιοχή τους. Τα εγχώρια ταξίδια εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των ταξιδιωτικών δαπανών και ο ενδοπεριφερειακός τουρισμός βρίσκεται σε άνοδο.

– Οι καταναλωτές δίνουν όλο και μεγαλύτερη προτεραιότητα στα ταξίδια, όταν αυτά γίνονται με τους δικούς τους όρους. Το ενδιαφέρον για τα ταξίδια “ανθεί”, αλλά οι ταξιδιώτες δεν είναι πλέον ικανοποιημένοι με μια εμπειρία που ταιριάζει σε όλους. Η εξατομίκευση μπορεί να μην είναι πάντα πρακτική, αλλά οι έμπειροι παράγοντες του κλάδου μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τμηματοποίηση και τη δοκιμή βάσει υποθέσεων για να βελτιώσουν τις προτάσεις τους. Όσοι δεν καταφέρνουν να προσδιορίσουν τα τμήματα πελατών-στόχων και να προσαρμόσουν τις προσφορές τους αναλόγως, κινδυνεύουν να μείνουν πίσω στον ανταγωνισμό.

– Το πρόσωπο των πολυτελών ταξιδιών αλλάζει. Η ζήτηση για πολυτελή τουρισμό και φιλοξενία αναμένεται να αυξηθεί ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο είδος ταξιδιού -ιδιαίτερα στην Ασία. Είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσουμε ότι οι ταξιδιώτες πολυτελείας δεν αποτελούν έναν ενιαίο κοινό. Η τμηματοποίηση ανά ηλικία, εθνικότητα και εισόδημα μπορεί να αποκαλύψει ποικίλες και εξελισσόμενες προτιμήσεις και συμπεριφορές.

– Καθώς ο τουρισμός αυξάνεται, οι προορισμοί θα πρέπει να προετοιμαστούν για τη διαχείριση του υπερπληθυσμό. Οι προορισμοί πρέπει να είναι έτοιμοι να διαχειριστούν τις μεγάλες τουριστικές ροές. Τώρα είναι η ώρα για τους ενδιαφερόμενους να σχεδιάσουν, να αναπτύξουν και να επενδύσουν σε στρατηγικές αντιμετώπισης. Εφοδιασμένοι με ακριβείς εκτιμήσεις της φέρουσας ικανότητας και ενισχυμένες ικανότητες συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, οι προορισμοί μπορούν να βελτιώσουν τις μεταφορές και τις υποδομές τους, να δημιουργήσουν εργατικό δυναμικό έτοιμο για τον τουρισμό και να διατηρήσουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά τους.

Πρόσωπα, προορισμοί και τάσεις που διαμορφώνουν τον τουρισμό το 2024

Αφού μειώθηκε κατά 75% ο αριθμός των ταξιδιωτών το 2020, τα ταξίδια θα ανακάμψουν πλήρως μέχρι το τέλος του 2024.

Τα εγχώρια ταξίδια αναμένεται να αυξηθούν κατά 3% ετησίως και να φθάσουν τα 19 δισεκατομμύρια διανυκτερεύσεις ανά έτος έως το 2030.

Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, τα διεθνή ταξίδια θα πρέπει ομοίως να αυξηθούν στον ιστορικό μέσο όρο των εννέα δισεκατομμυρίων διανυκτερεύσεων. Ενώ, οι δαπάνες για ταξίδια αναμένεται να ακολουθήσουν παρόμοια πορεία, με εκτιμώμενες δαπάνες ταξιδιωτών ύψους 8,6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 9% του παγκόσμιου ΑΕΠ του τρέχοντος έτους.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι άνθρωποι εξακολουθούν να αγαπούν τα ταξίδια και θα συνεχίσουν να αναζητούν νέες εμπειρίες σε νέα μέρη. Αλλά από πού θα προέρχονται οι ταξιδιώτες και πού θα πηγαίνουν; 

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κίνα και η Γαλλία παραμένουν οι πέντε μεγαλύτερες “πηγές” ταξιδιωτών στον κόσμο, με αυτή τη σειρά. Αυτές οι χώρες αντιπροσώπευαν συνολικά το 38% των διεθνών ταξιδιωτικών δαπανών το 2023 και αναμένεται να παραμείνουν οι πέντε μεγαλύτερες αγορές εξερχόμενου τουρισμού μέχρι το 2030. Όμως, το ενδιαφέρον για τα ταξίδια ανθίζει σε άλλα μέρη του κόσμου, προκαλώντας μια αλλαγή στην ισορροπία των εξερχόμενων ταξιδιωτικών ροών. Η Ανατολική Ευρώπη, η Ινδία και η Νοτιοανατολική Ασία, για παράδειγμα, εξακολουθούν να είναι συγκριτικά μικρές αγορές εξερχόμενου τουρισμού, αλλά αναπτύσσονται ταχέως, αποτελώντας νέες “δεξαμενές” τουριστών.

Ο τρόπος που ταξιδεύουμε σήμερα

Τα ταξίδια έχουν εξελιχθεί σε κορυφαία προτεραιότητα, ιδίως για τις νεότερες γενιές
Το 66% των ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για τα ταξίδια τώρα απ’ ό,τι από ό,τι ήταν πριν από την πανδημία COVID-19. Το μοτίβο αυτό ισχύει σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και εθνικότητες, που συμμετείχαν στην έρευνα. Οι ερωτηθέντες δηλώνουν επίσης ότι προγραμματίζουν περισσότερα ταξίδια το 2024 από ό,τι έκαναν το 2023.

Οι νεότερες γενιές φαίνεται να προάγουν μεγάλο μέρος του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για τα ταξίδια. Το 2023,
οι Millennials και οι Gen Zers έκαναν, κατά μέσο όρο, σχεδόν πέντε ταξίδια, έναντι λιγότερων από τέσσερα οι Gen Xers και οι Baby Boomers. Οι Millennials και οι Gen Zers δηλώνουν επίσης ότι αφιερώνουν, κατά μέσο όρο, το 29% του εισοδήματός τους για ταξίδια, σε σύγκριση με το 26% των Gen Zers και το 25% των Baby Boomers.

Οι νεότεροι ταξιδιώτες είναι οι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν στο εξωτερικό
Οι νεότεροι ταξιδιώτες είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι με τα διεθνή ταξίδια. Οι Gen Zers και οι Millennials που ανταποκρίθηκαν στην έρευνα σχεδιάζουν σχεδόν ίσο αριθμό διεθνών και εγχώριων ταξιδιών το 2024, ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσής τους, ενώ οι μεγαλύτερες γενιές σχεδιάζουν να κάνουν περίπου διπλάσια ταξίδια στο εσωτερικό.

Οι Baby Boomers είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν για ταξίδια αν διαπιστώσουν ότι έχουν αξία
Οι Baby Boomers είναι επιλεκτικοί όσον αφορά τις ταξιδιωτικές τους επιλογές και τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες. Η απόλαυση του χρόνου με την οικογένεια και τους φίλους είναι το υπ’ αριθμόν ένα κίνητρο για να κάνουν ένα ταξίδι. Η εμπειρία ενός νέου προορισμού είναι λιγότερο σημαντική γι’ αυτούς -κατά 15 ποσοστιαίες μονάδες- από ό,τι για οποιαδήποτε άλλη δημογραφική ομάδα.

Ενώ αυτή η γενιά έχει συνήθως περισσότερες συσσωρευμένες αποταμιεύσεις από άλλες γενιές, παραμένει προσεκτική ως προς τον τρόπο που επιλέγει να ξοδεύει. Οι δύο κυριότεροι λόγοι για τους οποίους δεν ταξιδεύουν είναι ότι “τα ταξίδια γίνονται πολύ ακριβά” και ότι “δεν έχουν αρκετά χρήματα για να ταξιδέψουν”. Αποτελούν τη δημογραφική ομάδα που είναι πιο πρόθυμη να επισκεφθεί έναν προορισμό εκτός εποχής, με το 62% να δηλώνει ότι είναι ανοιχτό σε ταξίδια εκτός αιχμής για να μειώσει το κόστος.

Η περιπέτεια ξεκινά πριν από την έναρξη του ταξιδιού
Οι ταξιδιώτες χαίρονται να προγραμματίζουν οι ίδιοι τα ταξίδια τους. Μόνο το 17% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνουν ότι χρησιμοποίησαν ταξιδιωτικό πράκτορα για να κλείσουν ένα ταξίδι τον τελευταίο χρόνο. Όταν ρωτήθηκαν γιατί, ανέφεραν ως κυριότερο λόγο ότι θέλουν να έχουν τον πλήρη έλεγχο των προγραμμάτων τους, αλλά και ότι απολαμβάνουν τη διαδικασία προγραμματισμού. Στην πραγματικότητα, μελέτες έχουν δείξει ότι η αναμονή ενός ταξιδιού μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερα επίπεδα ευτυχίας από ό,τι το ίδιο το ταξίδι.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!