- Η Ελλάδα αναδείχθηκε ο κορυφαίος προορισμός με την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής για τους Βρετανούς τουρίστες, που επισκέφτηκαν 28 προορισμούς στο εξωτερικό, σύμφωνα με το τελευταίο (για 18η χρονιά) Post Office Travel Money Spending Report, που δόθηκε στη δημοσιότητα σήμερα 8 Ιουνίου. Η δημοσκόπηση του Post Office Travel Money πραγματοποιήθηκε σε δείγμα πάνω από 2.000 καταναλωτών.
Η Ελλάδα βρέθηκε στην κορυφή με βαθμολογία 94% μπροστά από την Ισπανία (93%) και την Πορτογαλία (92%).
Η Ταϊλάνδη έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία από 14 μακρινούς προορισμούς των Βρετανών με βαθμολογία στη σχέση ποιότητας – τιμής 89%. Δεύτερο ήρθε το Μεξικό με 87%.
Μόνο τα δύο τρίτα (67%) των Βρετανών επισκεπτών στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι η χώρα προσφέρει καλή αξία, ενώ το Ντουμπάι κατατάχθηκε με τη χαμηλότερη βαθμολογία 51%.
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι:
- Ο αριθμός των παραθεριστών από το Ηνωμένο Βασίλειο στο εξωτερικό αυξάνεται από έτος σε έτος. Τρεις στους πέντε Βρετανούς – και τα δύο τρίτα (68 τοις εκατό) των οικογενειών – θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό φέτος, καθώς οι διακοπές στο εξωτερικό θεωρούνται ως η κορυφαία προτεραιότητα στις δαπάνες των Βρετανών μετά τις πληρωμές για τρόφιμα, ενέργεια και είδη πρώτης ανάγκης για το σπίτι.
- Οι ταξιδιωτικές τους δαπάνες στο τελευταίο τους ταξίδι έφτασε επίπεδα ρεκόρ. Την τελευταία δεκαετία, το χάσμα μεταξύ καθορισμένων προϋπολογισμών και δαπανών έχει διευρυνθεί στο υψηλότερο επίπεδο που υπήρξε ποτέ.
- Σχεδόν τέσσερις στους πέντε (78%) στο τελευταίο ταξίδι στο εξωτερικό όρισε έναν προϋπολογισμό κατά μέσο όρο £334,47 ανά άτομο, λιγότερο από ό,τι στις προηγούμενες διακοπές. Ωστόσο, μόνο το ένα τρίτο των παραθεριστών τήρησε αυτόν τον προϋπολογισμό, ενώ το υπόλοιπο 67% ξεπέρασε τον προϋπολογισμό του κατά 154,62 £ – 46% περισσότερο από το προγραμματισμένο, με αύξηση τελικά 7% από τις προηγούμενες διακοπές. Και τα επίπεδα των οικογενειακών υπερβολικών δαπανών έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από πριν από την πανδημία Covid-19.
- Όταν ρωτήθηκαν ποια είδη δαπανών ευθύνονται για την υπερβολική τους δαπάνη, πάνω από τους μισούς (57 τοις εκατό) των παραθεριστών είπαν τα γεύματα στα εστιατόρια και το 32 τοις εκατό ανέφερε τα τρόφιμα και ποτά που είχαν αγοράσει από ένα τοπικό κατάστημα ή σούπερ μάρκετ.
- Πάνω από το ένα τρίτο (36 τοις εκατό) απέδωσε την υπερβολική τους δαπάνη στο κόστος των ποτών και το 44 τοις εκατό δήλωσε ότι ξόδεψε υπερβολικά σε αξιοθέατα και εκδρομές. Αυτό ανταποκρίνεται στη διαπίστωση προηγούμενης έρευνας του Post Office Travel Money, στην οποία το 84 τοις εκατό των παραθεριστών εξέφρασε ανησυχία για το κόστος των γευμάτων, των ποτών και άλλων τουριστικών ειδών σε θέρετρα και πόλεις του εξωτερικού.
- Τα πακέτα διακοπών all-inclusive θεωρούνται παραδοσιακά ως ένας καλός τρόπος για να περιορίσει ο Βρετανός ταξιδιώτης τις δαπάνες. Γι αυτό σχεδόν οι μισές οικογένειες (47%) σχεδιάζουν αυτό το είδος διακοπών φέτος. Όμως, το κόστος που πληρώνουν επιπλέον για φαγητό και ποτό στο all-inclusive θέρετρο τους έχει υπερτετραπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία, επειδή λιγότερα είδη περιλαμβάνονται πλέον στο πακέτο all-inclusive.
- Το ποσοστό που πληρώνει για τοπικές μάρκες αλκοόλ και αναψυκτικών –που κάποτε ήταν ακρογωνιαίος λίθος της υπόσχεσης για δωρεάν ποτά που έδιναν τα all-inclusive θέρετρα– έχει αυξηθεί σε περισσότερο από οκτώ φορές από το επίπεδο του 2014, όταν μόλις το 6% των τουριστών πλήρωναν για αυτά. Επιπλέον, περισσότερα από τα τρία τέταρτα των ταξιδιωτών και το 81% των οικογενειών κατευθύνονται σε τοπικά θέρετρα για γεύματα και ποτά.
Η Laura Plunkett, επικεφαλής του Travel Money στο Post Office, δήλωσε ότι οι απόψεις των παραθεριστών που έχουν επισκεφτεί έναν προορισμό είναι πραγματικά χρήσιμες και πιθανόν να είναι μια πιο αξιόπιστη πηγή πληροφοριών σχετικά με την αξία για τα χρήματα από εκείνες που εκφράζονται από άτομα που δεν έχουν άμεση γνώση του προορισμού.
«Οι περισσότεροι από τους 28 προορισμούς που συμπεριλήφθηκαν στη δημοσκόπηση για την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής πέτυχαν υψηλότερες βαθμολογίες από τους επαναλαμβανόμενους επισκέπτες από ό,τι μεταξύ εκείνων που έπρεπε να βασιστούν σε όσα είχαν διαβάσει ή ακούσει για τη χώρα», είπε.
Και πρόσθεσε: «Τα στοιχεία που παρέχονται από παραθεριστές που έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια καθιστούν σαφές ότι οι περισσότεροι άνθρωποι ορίζουν ανεπαρκείς προϋπολογισμούς και καταλήγουν να ξοδεύουν πολύ περισσότερα.
Δεδομένων των αυξανόμενων ανησυχιών σχετικά με το κόστος θερέτρου, προτρέπουμε τους παραθεριστές να σκεφτούν το συνολικό κόστος των τελευταίων διακοπών τους και να ορίσουν έναν προϋπολογισμό με βάση αυτή την εμπειρία. Αυτός θα είναι ο πιο πρακτικός τρόπος για να αποφύγουν επιπλέον χρεώσεις για πληρωμή με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα ή για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ».