Η Ισπανία θα είναι ο πιο δημοφιλής τουριστικός προορισμός μέχρι το 2040, με 110 εκατομμύρια αφίξεις, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (105 εκατομμύρια) και τις ΗΠΑ (100 εκατομμύρια), όπως αποκαλύπτει η μελέτη «NextGen Travelers and Destinations» των Google και Deloitte.
Το 2023, η Γαλλία υποδέχτηκε τους περισσότερους διεθνείς τουρίστες στον κόσμο, με την Ισπανία να έρχεται δεύτερη.
Οι ΗΠΑ ωστόσο, δεν έχουν ανακτήσει ακόμη τον αριθμό των επισκεπτών τους πριν από την πανδημία και υστερούν.
Παρά το γεγονός ότι η Γαλλία είναι ο κορυφαίος προορισμός για ξένους τουρίστες, κατέχει την τέταρτη θέση στα έσοδα από τον τουρισμό.
Οι ΗΠΑ προηγούνται στα κέρδη από τον τουρισμό, με 176 δις δολάρια το 2023, ακολουθούμενες από την Ισπανία (92 δις δολάρια) και το Ηνωμένο Βασίλειο (74 δις δολάρια).
Η ταξιδιωτική δυναμική στον κόσμο μέχρι το 2040
Η μελέτη εξετάζει την εξέλιξη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας από το 1990 και τις προβλεπόμενες εξελίξεις μέχρι το 2040.
Στόχος της είναι να παρέχει λεπτομερή κατανόηση των προφίλ ταξιδιωτών και των ομάδων προορισμών για να βοηθήσει τους ταξιδιωτικούς φορείς και διανομείς να προσαρμοστούν στις μελλοντικές τάσεις.
Χρησιμοποιεί επίσης μοντέλα πρόβλεψης για να εκτιμήσει ότι ο αριθμός των ταξιδιών παγκοσμίως θα φτάσει τα 2,4 δις, 936 εκατομμύρια περισσότερα από τα 1,464 δις που καταγράφηκαν το 2019, ένα έτος πριν από την πανδημία.
- Η αύξηση στα ταξίδια θα προέλθει από την αυξανόμενη μεσαία τάξη παγκοσμίως. Οι τουρίστες από την Ευρώπη και Ασία-Ειρηνικό (APAC) θα αποτελούν πάνω από το 70% των ταξιδιών. Οι κορυφαίες χώρες θα παραμείνουν οι ίδιες με το 2019 (Κίνα, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία) με την προσθήκη της Ινδίας.
- Στις αφίξεις, θα αντιπροσωπεύουν σε Ευρώπη (47%) και APAC (27%) με 1.120 και 640 εκατομμύρια ταξιδιώτες, αντίστοιχα.
Μέχρι το 2040, οι πέντε πρώτες χώρες για αφίξεις ταξιδιωτών θα είναι η Ισπανία, η Γαλλία, οι ΗΠΑ, η Κίνα και το Μεξικό, που θα αποτελούν το 20% των συνολικών αφίξεων. - Το 45% των συνολικών ταξιδιωτών παγκοσμίως θα επισκεφθεί τέσσερις βασικούς προορισμούς. Τη Μεσόγειο (480 εκατομμύρια), τη Νοτιοανατολική Ασία (255 εκατομμύρια), Μέση Ανατολή (175 εκατομμύρια) και την Καραϊβική (145 εκατομμύρια).
Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι ταξιδιωτικοί φορείς πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες αγορές πηγών, τεχνολογίες και απαιτήσεις περιβαλλοντικής, κοινωνικής και διακυβέρνησης (ESG).
Η ευελιξία, η υπερ-εξατομίκευση και η αναδιαμόρφωση του κλάδου θα είναι βασικοί παράγοντες στη διαμόρφωση επιχειρηματικών μοντέλων.
Τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη προσφέρουν στις εταιρείες την ευκαιρία να καθορίσουν καλύτερα τις μελλοντικές τους στρατηγικές.
Τέτοιες λύσεις μπορούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα και να συμβάλουν στην πιο βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη παρέχοντας σχετικά δεδομένα για εταιρείες και χρήστες.
Ποιοι παράγοντες που θα διαμορφώσουν το μέλλον των ταξιδιών μέχρι το 2040
- Ο αντίκτυπος της εκθετικής ανάπτυξης τεχνολογίας, όπως η εικονική πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη, η ανάλυση και η μετάφραση σε πραγματικό χρόνο, είναι σημαντική.
- Τα προφίλ των ταξιδιωτών αλλάζουν λόγω παραγόντων όπως η γήρανση, η μακροζωία, η σεξουαλική και φυλετική ποικιλομορφία και οι ανισότητες.
- Οι πολιτισμικές και κοινωνικές αλλαγές περιλαμβάνουν διάφορες μεταβλητές, όπως η αντίθεση μεταξύ εμπειρίας και προϊόντος και η εξέλιξη της εργασίας.
- Ο μετασχηματισμός των επιχειρήσεων περιλαμβάνει την επιδείνωση της οικονομικής υγείας, το χάσμα ταλέντων και τα χαμηλότερα εμπόδια εισόδου.
- Κλιματική αλλαγή, με σχετικά στοιχεία, όπως οι ρυθμιστικές πτυχές του κλάδου ή οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
- Ο αντίκτυπος της οικονομίας, της γεωπολιτικής ή της κυβερνοασφάλειας.