Διαφέρει σε μεγάλο βαθμό η ταξιδιωτική συμπεριφορά της Gen Z από εκείνη των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας, καθώς όπως αποκαλύπτει μελέτη της Simon-Kucher για τις ταξιδιωτικές τάσεις, η Gen Z δείχνει να προτιμάει να ταξιδεύει πιο συχνά, πολλές φορές χωρίς παρέα, και να κάνει πιο σύντομα και πιο οικονομικά ταξίδια, θέτοντας έτσι τέλος στις κλασικές διακοπές των δύο εβδομάδων.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η Gen Z μειώνει τον προϋπολογισμό των ταξιδιών της κατά 14%, αλλά εξακολουθεί να ταξιδεύει 4,5 φορές συχνότερα από τους Baby Boomers. Αυτό καθίσταται εφικτό χάρη στα σύντομα ταξίδια διάρκειας μικρότερης της μιας εβδομάδας -κατά μέσο όρο 6,5 ημέρες- από 7,7 ημέρες οι Millennials, 8,8 ημέρες η Gen X και 9,5 ημέρες οι Baby Boomers, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι παραδοσιακές, καλοκαιρινές διακοπές των δύο εβδομάδων αρχίζουν να “σβήνουν”.
“Η Gen Z επαναπροσδιορίζει πλήρως τα ταξίδια. Οι παλιοί κανόνες καταρρίπτονται και νέα πρότυπα καθιερώνονται”, τονίζει ο Alexander Dyskin, ανώτερος διευθυντής της Simon-Kucher.
Η έρευνα, η οποία διεξήχθη τον Απρίλιο του 2024 από την Simon-Kucher, σε συνεργασία με το ανεξάρτητο ινστιτούτο έρευνας αγοράς Cint, σε 982 καταναλωτές στη Γερμανία, διαπίστωσε ότι, η Gen Z ταξιδεύει σημαντικά συχνότερα από άλλες ηλικιακές ομάδες. Το καλοκαίρι, οι ταξιδιώτες αυτής της γενιάς πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 2,6 διεθνή ταξίδια ανά μήνα. Οι Millennials (ηλικίας 26 έως 41 ετών) κάνουν μόνο 1,7 ταξίδια. Ενώ η Gen X (ηλικίας 42 έως 57 ετών) πραγματοποιεί μόλις 0,8 ταξίδια και τα άτομα άνω των 58 ετών ακολουθούν με μόλις 0,3 ταξίδια.
Ωστόσο, οι Millennials και η Gen Z έχουν ένα κοινό στοιχείο. Ένας στους τέσσερις (24%) ταξιδεύει χωρίς παρέα τουλάχιστον δύο φορές κάθε έξι μήνες.
Τα προγράμματα επιβράβευσης είναι πολύ σημαντικά για την Gen Z (24%), ενώ σημαντικά τα θεωρούν και οι Millennials (15%), η Gen X (10%), αλλά και οι Baby Boomers (7%).
Οι νεότεροι σε ηλικία βασίζονται επίσης σε μεγαλύτερο βαθμό στις θετικές κριτικές (58% έναντι 30% των Βaby Βoomers), στην εξατομίκευση (17% έναντι 11% των Βaby Βoomers) και στις επιτόπιες εμπειρίες (43% έναντι 23% των Βaby Βoomers) όταν λαμβάνουν αποφάσεις κράτησης.
Η βιωσιμότητα είναι επίσης πιο σημαντική για την Gen Z (23%) από τους Millennials (19%), τους Gen (16%) και τους Baby Boomers (17%).
“Συνολικά, η Γερμανία υστερεί όσον αφορά τη βιωσιμότητα ως ταξιδιωτικό κριτήριο”, αναφέρει ο κ. Dyskin. Περίπου οι μισοί Γερμανοί επηρεάζονται από τη βιωσιμότητα όταν επιλέγουν τον προορισμό των διακοπών τους. Ωστόσο, μόνο το 18% περίπου αποδίδει ιδιαίτερη σημασία σε αυτήν. Ενώ, πάνω από το 30% δεν εξετάζουν το θέμα της βιωσιμότητας κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.