Οι οργανωμένες διακοπές αναδείχθηκαν ως το πιο δημοφιλές είδος ταξιδιού σε έρευνα της HSBC UK σε περισσότερους από 2.000 ενήλικες στη Βρετανία.
Από τους ερωτηθέντες, το 35% τάχθηκε υπέρ των οργανωμένων διακοπών και αυτό συνέβη σε όλες σχεδόν τις ηλικιακές ομάδες. Εξαιρέσεις ήταν οι 25-34 ετών και οι γονείς που ταξιδεύουν με παιδιά, με τις δύο ομάδες να προτιμούν τις διακοπές στην πόλη.
Στην κατάταξη των κορυφαίων προορισμών για φέτος, πρώτη ήρθε η Ισπανία (28%), ακολουθούμενη από την Ελλάδα (17%), την Ιταλία (16%), τη Γαλλία (14%) και την Πορτογαλία (13%).
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 57% των Βρετανών δεν ενδιαφέρεται να συζητήσει τις συνήθειές του στις διακοπές και δεν λέει ποτέ στους άλλους πόσα ξόδεψε στο ταξίδι του.
Ο μέσος Βρετανός ξοδεύει οκτώ μήνες αποταμιεύοντας για διακοπές, σύμφωνα με την έρευνα, με την περίοδο αποταμίευσης των γονιών να είναι 10 μήνες.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι το συνολικό κόστος των οικογενειακών διακοπών στο εξωτερικό είναι ο πιο σημαντικός αποφασιστικός παράγοντας για το 54% των γονέων που ταξιδεύουν με τα παιδιά τους, και ακολουθούν κατά σειρά σημαντικού ένα ηλιόλουστο ή ζεστό κλίμα (51%), με το 44% των γονέων να δίνει προτεραιότητα στην τιμή του κατάλυμα.
Ο τυπικός παραθεριστής ξοδεύει επιπλέον 250 £ σε «έξτρα» κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μιας εβδομάδας σε σύγκριση με τα κανονικά του έξοδα στο σπίτι. Η επιπλέον δαπάνη πηγαίνει συχνά για φαγητό έξω, παρακολούθηση ζωντανών εκδηλώσεων, ρούχα και μεταφορές.
Οι νεότεροι ταξιδιώτες είναι πολύ πιο ανοιχτοί ως προς τις δαπάνες των διακοπών τους, σύμφωνα με την έρευνα, με το 64% των ατόμων ηλικίας 16-24 ετών να είναι πρόθυμοι να συζητήσουν τα έξοδά τους. Αντίθετα, μόνο το 22% των ατόμων ηλικίας 55 ετών και άνω είναι πιθανό να μοιραστεί πόσα έχουν ξοδέψει.
Τα δημοφιλή αναμνηστικά περιλαμβάνουν αναμνηστικά από εμβληματικά αξιοθέατα (27%), τοπικά χειροτεχνήματα ή έργα τέχνης (24%), ειδικά φαγητά ή ποτά (20%), καρτ ποστάλ ή γραμματόσημα (17%), παραδοσιακά ρούχα και αξεσουάρ (16%) και vintage είδη από υπαίθριες αγορές ή πλανόδιους πωλητές (16%).
Όταν ρωτήθηκαν για “αυθόρμητα ταξίδια” ενώ βρίσκονταν σε διακοπές, το 36% των ερωτηθέντων αποκάλυψε ότι είχε κάνει μια αυτοσχέδια ημερήσια εκδρομή σε μια κοντινή πόλη ή αξιοθέατο. Η τάση ήταν πιο σημαντική μεταξύ των ατόμων ηλικίας 55 ετών και άνω, με το 41% να απαντά θετικά.
Μεταξύ των αυθόρμητων ταξιδιωτών, το 48% είπε ότι είχε ανακαλύψει αξιοθέατα που δεν θα έβλεπαν διαφορετικά και το 38% θεώρησε ότι έκανε το ταξίδι τους πιο συναρπαστικό.
Σχετικά με το θέμα των έκτακτων δαπανών, το 31% των ερωτηθέντων παραδέχτηκε ότι υπήρξαν στο ταξίδι τους. Μεταξύ αυτών που είχαν αντιμετωπίσει το κόστος, το 41% χρεώθηκε για τη χρήση της κάρτας τους στο εξωτερικό και ένα άλλο 41% το αντιμετώπισε με αλλαγή χρημάτων.
Οι ταξιδιώτες Gen Z (16-24 ετών) ήταν οι πιο πιθανό να παρασυρθούν από απροσδόκητα έξοδα, με το 52% να αντιμετωπίζει τέτοιες χρεώσεις. Αντίθετα, μόνο το 15% των ατόμων ηλικίας 55 ετών και άνω ανέφεραν παρόμοιες εμπειρίες.
Συνολικά 2.002 ενήλικες ερωτήθηκαν διαδικτυακά από το Censuswide για λογαριασμό της HSBC UK μεταξύ 4 και 7 Ιουνίου, με τα στοιχεία να σταθμίζονται και να αντιπροσωπεύουν όλους τους ενήλικες του Ηνωμένου Βασιλείου ηλικίας 16 ετών και άνω.