Οι γυναίκες δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια σε σχεδόν διπλάσιο ποσοστό (40%) από τους άνδρες, όπως αποκαλύπτει παγκόσμια έρευνα σε έμπειρους ταξιδιώτες από την Global Rescue.
Ενώ και τα δύο φύλα αγαπούν τα ταξίδια, οι γυναίκες είναι πιο διατεθειμένες να αγκαλιάσουν το YOLO (You Only Live Once) ως νοοτροπία, δίνοντας προτεραιότητα στις εμπλουτιστικές εμπειρίες ζωής έναντι των απτών αγαθών.
- Οι γυναίκες εκτιμούν τις ταξιδιωτικές εμπειρίες έναντι των υλικών αγαθών (77%), περισσότερο από τους άνδρες.
- Συγκριτικά, το 55% των ανδρών συμφώνησε ότι τα ταξίδια είναι πιο σημαντικά από το να έχεις πράγματα.
Πώς επιλέγουν ταξίδια οι άνδρες και πώς οι γυναίκες
- Το 37% των γυναικών δίνei προτεραιότητα στο τοπίο όταν επιλέγει έναν προορισμό.
- Το ίδιο ποσοστό των ανδρών επιλέγει προορισμούς με βάση τις δραστηριότητες περιπέτειας.
Μετατόπιση αξιών προς τις εμπειρίες
Τα ευρήματα δείχνουν επίσης τη στροφή και στα δύο φύλα προς σε εμπειρίες με ευκαιρίες για εξερεύνηση και προσωπική ανάπτυξη, που δημιουργούν αναμνήσεις αντί για συλλογή αναμνηστικών.
Οι ταξιδιώτες επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο στη δημιουργία αναμνήσεων παρά στη συσσώρευση πραγμάτων, ενισχύοντας τη στάση ότι η ζωή μετριέται καλύτερα από τις περιπέτειες και τις συνδέσεις που δημιουργούμε στην πορεία.
Τεχνολογία και ταξίδια
- Περισσότεροι από τους μισούς άνδρες (53%) έχουν χρησιμοποιήσει δορυφορικό τηλέφωνο ή συσκευή ανταλλαγής μηνυμάτων κατά τη διάρκεια ταξιδιών, συχνά για έκτακτες ανάγκες ή σημαντικές επικοινωνίες.
- Αντίθετα, το 32% των γυναικών έχει χρησιμοποιήσει τέτοιες συσκευές. Ένα αξιοσημείωτο 21% είναι πιθανότερο να τις χρησιμοποιήσει για επικοινωνίες έκτακτης ανάγκης, σε σχέση με τους άνδρες.
Κοινές αξίες στους ταξιδιωτικούς συντρόφους
Παρά αυτές τις διαφορές, άνδρες και γυναίκες συμφωνούν στη σημασία ορισμένων χαρακτηριστικών στους συντρόφους του ταξιδιού.
Και τα δύο φύλα αναφέρουν ότι το να έχεις ένα συμβατό στιλ ταξιδιού είναι το πιο πολύτιμο χαρακτηριστικό, ενώ η αρνητική στάση θεωρείται το πιο ανησυχητικό.
Οι γυναίκες αποφασίζουν για τα ταξίδια
Οι γυναίκες είναι οι σημαντικότεροι φορείς λήψης αποφάσεων στον προγραμματισμό ταξιδιών για τις ίδιες, τις οικογένειες τους και τους φίλους τους.
Σύμφωνα με την Global Rescue η δυναμική των γυναικών στον ταξιδιωτικό κλάδο θα αυξηθεί στο μέλλον.
Όπως υπογραμμίζει η Stephanie Diamond, Αντιπρόεδρος Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού της Global Rescue «μελέτες δείχνουν ότι οι γυναίκες δίνουν προτεραιότητα στην ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής περισσότερο από τους άνδρες.
Επιπλέον, η Nielsen προβλέπει ότι οι γυναίκες θα ελέγχουν το 75% όλων των προαιρετικών δαπανών των νοικοκυριών μέχρι το 2028, γεγονός που οδηγεί σε μεγαλύτερη προτεραιότητα στις ταξιδιωτικές εμπειρίες».
Η αυξανόμενη τάση μεταξύ των γυναικών να δίνουν προτεραιότητα στις ταξιδιωτικές εμπειρίες έναντι των υλικών αγαθών, είναι οδηγούμενη από την επιθυμία για ουσιαστικές εμπειρίες ζωής και περιπέτειες.
Καθώς οι γυναίκες συνεχίζουν να αποκτούν οικονομική επιρροή, αυτή η τάση αναμένεται να διαμορφώσει το μέλλον σε ταξίδια και τουρισμό.