Τι δείχνουν τα στοιχεία της gbr Consulting για τα μερίδια των διεθνών αλυσίδων – οι οποίες δεν συνδέονται με tour operators – στην Ελλάδα
Ο ξενοδοχειακός κολοσσός της Marriott International είναι η διεθνής αλυσίδα με το μεγαλύτερο μερίδιο δωματίων στην Ελλάδα και ακολουθούν ο όμιλος Sani/ Ikos και η Wyndham Hotel & Resorts.
Τα στοιχεία για τα μερίδια των διεθνών αλυσίδων -οι οποίες δεν συνδέονται με tour operators- προέρχονται από τη γνωστή εταιρεία συμβούλων αναλύσεων gbr Consulting, που συνεργάζεται και με τις Ενώσεις Ξενοδόχων ανά την Ελλάδα (σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.α.).
Όπως προκύπτει με βάση τον αριθμό των δωματίων ανά την Ελλάδα, το μερίδιο του ομίλου της Marriott αντιστοιχεί σε ένα 19%, ενώ της Sani/ Ikos με παρουσία, εκτός από την Ελλάδα, σε Ισπανία και Πορτογαλία, στο 9%. Αντίστοιχα στο 9% έχει αυξηθεί το μερίδιο της Wyndham Hotels & Resorts και ακολουθεί η Hilton. Τον περασμένο Ιούλιο, η τελευταία ανακοίνωσε ότι έχει επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της με ακίνητα από τη συλλογή Small Luxury Hotels of the World (SLH), διαθέσιμα πλέον μέσω των καναλιών κρατήσεων του ομίλου, οδηγώντας τελικά στην είσοδο του αμερικανικού group στην πρώτη δεκάδα.
Η συλλογή των SLH διαθέτει 25 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, αυξάνοντας τα συνολικά ακίνητα κάτω από την ομπρέλα της Hilton στη χώρα μας σε 34, με πάνω από 2.200 δωμάτια, μεταξύ των οποίων 8 ακίνητα από τη συλλογή Curio Collection και ένα Τapestry στα Χανιά. Ως προς τις λοιπές αλυσίδες, από 5% είναι τα μερίδια των Louis Group, Accor, Domes και Ηyatt και έπονται IHG και Melia.
«Όσον αφορά τις διεθνείς αλυσίδες που δεν σχετίζονται με τουριστικούς πράκτορες, καταγράψαμε 205 ξενοδοχεία με 29.204 δωμάτια που εντάσσονται στην ομπρέλα μιας από τις 39 διεθνείς αλυσίδες που έχουν παρουσία αυτή την στιγμή στην Ελλάδα», αναφέρεται στην ανάλυση της gbr.
Στην κατηγορία των 5 αστέρων, το 20% των ξενοδοχειακών μονάδων και ακόμη περισσότερο, το 26% των δωματίων -δεδομένου ότι τα 5άστερα έχουν μεγαλύτερο μέγεθος- αποτελούν μέρος μιας διεθνούς αλυσίδας (πάντα εξαιρουμένων αυτών που σχετίζονται με tour operators όπως π.χ. η TUI), ενώ στην κατηγορία των 4 αστέρων, τα ποσοστά αυτά είναι 5% και 11% αντίστοιχα.