Τις τάσεις στα πολυτελή ταξίδια για το φθινόπωρο και τις εορταστικές φετινές περιόδους ανέλυσε η από τη Virtuoso.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην έρευνά της που παρουσιάστηκε στην εβδομάδα της Virtuoso από 10 έως τις 16 Αυγούστου στο Λας Βέγκας, τα ταξίδια παραμένουν εύρωστα με τις μελλοντικές πωλήσεις 2025-2026 να έχουν ήδη αυξηθεί κατά 38%σε σχέση με πέρυσι.
Γνωστή ως η Εβδομάδα Μόδας των ταξιδιών πολυτελείας, το Virtuoso Travel Week φημίζεται για την παρουσίαση των τελευταίων τάσεων και ειδήσεων σε χιλιάδες ηγέτες του κλάδου ενώ οδηγεί σε ταξιδιωτικές πωλήσεις πολλών εκατομμυρίων δολαρίων κάθε χρόνο.
Το βασικό στοιχείο είναι ότι τα ταξίδια παραμένουν ισχυρά, ακόμη και σε ένα πλαίσιο παγκόσμιων προκλήσεων. Οι πωλήσεις από το έτος μέχρι σήμερα έχουν ξεπεράσει αυτές του 2023 για το ίδιο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου κατά 14% και εκτοξεύτηκαν κατά 211% το 2019, με τις μελλοντικές πωλήσεις 2025-2026 να έχουν ήδη αυξηθεί κατά 38%σε σχέση με πέρυσι.
Ταυτόχρονα, η ζήτηση για ταξιδιωτικούς συμβούλους παραμένει υψηλή, με αύξηση 76% στους καταναλωτές που αναζητούν ταξιδιωτικούς συμβούλους μέχρι στιγμής φέτος μέσω του ιστότοπου του δικτύου, virtuoso.com.
Ταξίδια εκτός συνόρων
Ενώ τα εσωτερικά ταξίδια κυριαρχούν το φθινόπωρο του 2024, οι ταξιδιώτες αποτολμούν μακριά σε αριθμούς ρεκόρ, με την Ιταλία, τη Γαλλία, το Μεξικό, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία, τον Άγιο Βαρθολομαίο, την Πορτογαλία, τον Καναδά και την Ιαπωνία να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας.
Οι περιοχές με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη από έτος σε έτος είναι ο Καναδάς (+168 %), η Ιαπωνία (+160%) και ο Άγιος Βαρθολομαίος (+155%).
Μεγάλες πόλεις όπως το Παρίσι, το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη, η Ρώμη και το Τόκιο παρουσιάζουν σημαντικές αυξήσεις σε σύγκριση με το 2023, ενώ προορισμοί όπως η Ταορμίνα (Σικελία), η Νάπα και το Άμστερνταμ παρουσιάζουν μείωση των επιτοκίων, καθιστώντας το φετινό φθινόπωρο μια εξαιρετική εποχή για επίσκεψη.
Τι θα συμβεί με τα ταξίδια στις γιορτές
Για την εορταστική περίοδο, το Μεξικό, η Χαβάη, η Ανγκουίλα, η Κόστα Ρίκα και ο Άγιος Βαρθολομαίος είναι οι πιο περιζήτητοι προορισμοί, με την Αγία Λουκία, τη Δομινικανή Δημοκρατία και τη Γρενάδα να έρχονται δυναμικά με διψήφιες και τριψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Mάουι έχει αυξηθεί κατά 66% για τις διακοπές σε σύγκριση με πέρυσι. Οι κρατήσεις για το φθινόπωρο και την εορταστική περίοδο αναμένεται να είναι ισχυρές, με τις φθινοπωρινές κρατήσεις να αυξάνονται κατά 23% και τις κρατήσεις για τις εορταστικές περιόδους να αυξάνονται κατά 32% σε σύγκριση με το 2023. Επιπλέον, τα προτιμώμενα ξενοδοχεία της Virtuoso σημειώνουν αυξήσεις ποσοστών 46% στην Καραϊβική και 8% στο Μεξικό.
Οι πιο hot ταξιδιωτικές τάσεις
Όσον αφορά στις πιο “καυτές” ταξιδιωτικές τάσεις, οι σύμβουλοι της Virtuoso έχουν σημειώσει συνεχιζόμενη ζήτηση για εμπειρίες αποκλειστικής χρήσης, όπως μεταφορές VIP, πολυτελή γιοτ και ιδιωτικές κατοικίες, μαζί με δρομολόγια που ενσωματώνουν τόνωση και αφοσίωση επόμενου επιπέδου.
Τα αιτήματα για αυτές τις εξαιρετικά προηγμένες εμπειρίες έχουν αυξηθεί για το 89%των συμβούλων Virtuoso. Οι κορυφαίες τάσεις στα εξαιρετικά πολυτελή ταξίδια περιλαμβάνουν κρουαζιέρες αποστολής, εξωτικούς προορισμούς (όπως τα Φίτζι, τις Μαλδίβες και την Ταϊλάνδη) και τα αφρικανικά σαφάρι.
Τα κορυφαία κίνητρα για υπερπολυτελή ταξίδια είναι οι εορτασμοί, οι εμπειρίες στο πάθος (όπως αθλήματα, τέχνες, πολιτισμός, συναυλίες και φεστιβάλ) και ταξίδια που γίνονται μια φορά στη ζωή.
Άνοδος για τους κρύους προορισμούς
Άλλες τάσεις περιλαμβάνουν αύξηση των ταξιδιών σε ψυχρότερα κλίματα, οι λεγόμενες «Coolcations» διακοπές σε προορισμούς στη βόρεια Ευρώπη και τον Καναδά, τα οποία αυξήθηκαν κατά 44% αυτό το καλοκαίρι, ενώ οι επισκέψεις σε θερμότερα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας, της Ελλάδας και της Γαλλίας, έχουν μειωθεί κατά 0,5%.
Τα ταξίδια ευεξίας αναμένεται να είναι μια σημαντική τάση φέτος και στο επόμενο έτος, με έμφαση στην ευεξία “Silver Bullet” – μια υπο-τάση που επινοήθηκε από την Globetrender σε μια προσεχή έκθεση που συντάχθηκε από κοινού με τον Virtuoso – τονίζοντας την υπερσυγκεκριμένες, στοχευμένες ” θεραπείες» προσαρμοσμένες στις ατομικές ανάγκες ευεξίας. Μια έρευνα αποκάλυψε ότι το 70% των ταξιδιωτών αναζητούν χαλάρωση και αποσύνδεση μέσω των ταξιδιών ευεξίας, ενώ οι μισοί ενδιαφέρονται για υπερπροσωποποιημένες εμπειρίες και ψυχικές επαναφορές.
Ταξίδια «Wander Women»
Τα σόλο γυναικεία ταξίδια, που ονομάστηκαν «Wander Women» από τους Virtuoso και Globetrender, έχουν επίσης σημειώσει σημαντική ανάπτυξη, με τις γυναίκες να αποτελούν το 71% των μεμονωμένων ταξιδιωτών.
Επιπλέον, καθώς η Gen Z γενιά αρχίζει να κάνει παιδιά το 2025 (μωρά Beta), η βιομηχανία για πρώτη φορά θα δει επτά γενιές να ταξιδεύουν ταυτόχρονα. Τα ταξίδια παλαιού τύπου ή η πράξη της συγκέντρωσης όλων αυτών των γενεών για να γιορτάσουν ορόσημα ή να αναζητήσουν νοσταλγία και επανασύνδεση (24% σύμφωνα με τη μελέτη Virtuoso Brand & Travel Tracker του 2024) γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής.