Με τις εξορμήσεις μετά την πανδημία να έχουν τελειώσει και τις αποταμιεύσεις από εκείνη την περίοδο να έχουν εξαντληθεί, οι ταξιδιώτες λένε ότι σχεδιάζουν λιγότερα, ή και καθόλου ταξίδια αυτό το καλοκαίρι.
«Μετά από δύο συνεχόμενα χρόνια ισχυρής αύξησης, ο αριθμός των ταξιδιωτών που σχεδιάζουν ταξίδια αναψυχής πέφτει απότομα», αναφέρει έκθεση για τα καλοκαιρινά ταξίδια από την Deloitte Insights.
Μετά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, μεγάλες εταιρείες όπως η Marriott, η Hyatt, η Wyndham, η Airbnb και Expedia αναμένουν ότι η ταξιδιωτική ζήτηση θα αποδυναμωθεί ακόμα περισσότερο.
«Πολύ ακριβά» για να ταξιδέψετε τώρα
Οι περισσότεροι ταξιδιώτες προγραμμάτισαν 2 ταξίδια αυτό το καλοκαίρι, σε σχέση με 3 ταξίδια το καλοκαίρι του 2023, σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte σε περισσότερους από 4.000 ανθρώπους.
Ο αριθμός των ατόμων που δήλωσαν ότι αποφεύγουν εντελώς τα καλοκαιρινά ταξίδια αυξήθηκε από 37% σε 42%, σύμφωνα με την έκθεση. Στην ερώτηση «γιατί μένουν στο σπίτι», σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων απάντησε ότι «τα ταξίδια είναι πολύ ακριβά αυτή τη στιγμή», σύμφωνα με την Deloitte.
Ακολουθεί γράφημα με τους κυριότερους λόγους που οι ταξιδιώτες δεν κανονίζουν ταξίδια φέτος:
Περίπου το 14% των ερωτηθέντων που σκοπεύουν να ταξιδέψουν δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα, κάνοντας μικρότερα ταξίδια για να το πετύχουν.
Αλλά ένα άλλο 19% δήλωσε ότι σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει απαραίτητα επειδή το θέλουν, αλλά περισσότερο επειδή αισθάνονται ότι «πρέπει να το κάνουν».
Ο κύριος λόγος για την αύξηση των δαπανών αναφέρεται ότι είναι η αύξηση των τιμών και όχι τα πιο γενναιόδωρα ταξίδια, αναφέρεται στην έκθεση.
Οι πιο νέοι κάνουν πίσω στη διασκέδαση
«Η μέση δαπάνη για αγαθά και υπηρεσίες όπως ταξίδια, ρούχα και είδη σπιτιού μειώθηκε σε όλους τους τομείς αυτό το καλοκαίρι», δήλωσε η Σοφία Μπάιγκ, οικονομολόγος στην εταιρεία πληροφοριών δεδομένων Morning Consult.
Οι μεγαλύτερες περικοπές αφορούν τις δαπάνες αναψυχής μεταξύ των Gen Zs και των millennials. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει συναυλίες και αθλητικές εκδηλώσεις, σύμφωνα με έκθεση του Ιουλίου της Morning Consult.
Ακολουθεί γράφημα με το ποσοστό των ατόμων που θα ταξιδέψει από κάθε γενιά (2023 – 2024):
«Αυτές οι γενιές ξοδεύουν επίσης λιγότερα χρήματα για αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχειακά καταλύματα», δήλωσε η Μπάιγκ, «γεγονός που υποδηλώνει ότι η μείωση των ταξιδιωτικών δαπανών μπορεί να είναι μια εξισορρόπηση της αγοράς μετά το τέλος των εξορμήσεων μετά την πανδημία».
«Οι νέοι έχουν συρρικνώσει τους προϋπολογισμούς τους για τη «διασκέδαση»», σύμφωνα με τις δηλώσεις της έκθεσης, η οποία έδειξε ότι συνεχίζουν να πληρώνουν για είδη όπως τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, το φαγητό σε εστιατόρια και το αλκοόλ.
Η έλλειψη χρημάτων δεν ανέτρεψε τις ταξιδιωτικές φιλοδοξίες των ταξιδιωτών μεγαλύτερης ηλικίας, καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώθησαν σε ταξίδια που οι προηγούμενες γενιές δεν είχαν σκεφτεί να κάνουν πριν.
Ο ρόλος των ταξιδιών στη ζωή των νεότερων ανθρώπων είναι επίσης διαφορετικός. Οι νεότεροι ταξιδιώτες έχουν περισσότερες πιθανότητες να θεωρούν τα ταξίδια ως ένα ουσιαστικό μέρος της ψυχικής τους υγείας και όχι ως μια διακριτική σπατάλη.
«Ενώ οι γονείς τους αποταμίευαν για γάμους, σπίτια και για να καλύψουν έξοδα έξι μηνών στα 20 τους, η νοοτροπία της γενιάς Z εξακολουθεί να είναι περισσότερο η εκμετάλλευση της κάθε ημέρας, παρά η αποταμίευση για μια δύσκολη μέρα».
«Αλλά υπάρχει ένα όριο σε αυτή τη νοοτροπία», δήλωσε η Μπάιγκ.
«Παρόλο που τα ταξίδια μπορεί να είναι «θεμελιώδη για την ευεξία τους», δεν είναι πραγματικά απαραίτητα όπως η πληρωμή του ενοικίου ή η αγορά τροφίμων», είπε.
Παρόλα αυτά, «διαθέτουν μεγαλύτερο μερίδιο του προϋπολογισμού τους για ταξίδια από ό,τι οι παλαιότερες γενιές».
Μια έκθεση που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο από την ταξιδιωτική εταιρεία Hopper διαπίστωσε ότι η γενιά Ζ που κερδίζει λιγότερα από 50.000 δολάρια ετησίως ξοδεύει έως και 49% περισσότερο για ταξίδια από ό,τι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία που κερδίζουν το ίδιο ποσό.