Την απόλυση του διευθύνοντος συμβούλου του οργανισμού ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου απαιτεί η easyJet, ευθυγραμμιζόμενη με την Ryanair, εξαιτίας των επανειλημμένων διαταραχών, που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων καλοκαιριών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της οικονομικής αεροπορικής εταιρίας, Johan Lundgren, απέστειλε αυτή την εβδομάδα επιστολή στο διοικητικό συμβούλιο της National Air Traffic Services (Nats), ζητώντας αλλαγή ηγεσίας.
Αρχική>ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ>Ryanair και easyJet ζητούν την απόλυση του επικεφαλής της Nats | Στο “μικροσκόπιο” οι διαταραχές στις πτήσεις
easyjet
Ryanair και easyJet ζητούν την απόλυση του επικεφαλής της Nats | Στο “μικροσκόπιο” οι διαταραχές στις πτήσεις
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
13/09/2024
Την απόλυση του διευθύνοντος συμβούλου του οργανισμού ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου απαιτεί η easyJet, ευθυγραμμιζόμενη με την Ryanair, εξαιτίας των επανειλημμένων διαταραχών, που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων καλοκαιριών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της οικονομικής αεροπορικής εταιρίας, Johan Lundgren, απέστειλε αυτή την εβδομάδα επιστολή στο διοικητικό συμβούλιο της National Air Traffic Services (Nats), ζητώντας αλλαγή ηγεσίας.
Κατηγόρησε τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nats, Martin Rolfe, για υποβάθμιση των προβλημάτων του οργανισμού, έλλειψη διαφάνειας και παροχή “παραπλανητικών πληροφοριών” σχετικά με τις διαταραχές.
Ο κ. Lundgren συντάσσεται με τον επικεφαλής της Ryanair, Michael O’Leary, ο οποίος έχει επανειλημμένα ζητήσει την παραίτηση του Rolfe, κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους.
“Ανησυχώ βαθύτατα για τη συνεχιζόμενη αποτυχία του διευθύνοντος συμβούλου να αναγνωρίσει την κλίμακα του προβλήματος και να ενημερώσει με ειλικρίνεια για αυτό”, έγραψε ο κ. Lundgren στην επιστολή, αντίγραφο της οποίας έφτασε στα χέρια των Financial Times.
Ωστόσο, ο πρόεδρος της Nats, Warren East, εξέφρασε την υποστήριξή του στον κ. Rolfe και δήλωσε ότι είχε κανονίσει να συναντηθεί με τον Johan Lundgren.
“Το διοικητικό συμβούλιο της Nats είναι πεπεισμένο ότι ο Martin Rolfe και η ομάδα του έχουν κάνει ό,τι μπορούν για να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα”, δήλωσε.
Η Nats είναι μια σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και ανήκει στη βρετανική κυβέρνηση, σε συνταξιοδοτικά ταμεία και σε μια ομάδα αεροπορικών εταιριών, συμπεριλαμβανομένων της easyJet και της British Airways.
Ο πάροχος διαχειρίζεται τον εναέριο χώρο πάνω από το Ηνωμένο Βασίλειο και το ανατολικό τμήμα του Ατλαντικού και παρέχει επίσης υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας σε πολλά από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου. Ένα στέλεχος της easyJet συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο ως εκπρόσωπος των ιδιωτών μετόχων της Nats, οι οποίοι κατέχουν από κοινού το 42% της εταιρίας, ενώ μόνο η οικονομική αεροπορική εταιρία κατέχει μερίδιο περίπου 6%.
Η Nats έχει δεχθεί πιέσεις από τους αερομεταφορείς για τις επιδόσεις της κατά τους τελευταίους 18 μήνες.
Υπενθυμίζεται ότι, το σύστημα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου εμφάνισε βλάβη το Σαββατοκύριακο των τραπεζικών αργιών του Αυγούστου, το περασμένο καλοκαίρι, επηρεάζοντας περισσότερους από 700.000 επιβάτες, σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ταξιδιωτικές περιόδους του έτους.
Οι αεροπορικές εταιρίες αντιμετώπισαν επίσης διαταραχές λόγω ελλείψεων προσωπικού στον πύργο ελέγχου στο Gatwick, που διαχειρίζεται η Nats.
Η easyJet αναγκάστηκε πέρυσι να περικόψει περίπου το 8% του προγράμματός της στο Gatwick, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής, λόγω της περιορισμένης ικανότητας του πύργου ελέγχου.
Το αεροδρόμιο περιόρισε επίσης τις μετακινήσεις τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο λόγω του προβλήματος.
Παρόλο που οι φετινές επιδόσεις έχουν βελτιωθεί, οι ελλείψεις σε προσωπικό οδήγησαν σε μια σειρά από ακυρώσεις πτήσεων στο Gatwick το περασμένο Σαββατοκύριακο. Η easyJet, για παράδειγμα, ακύρωσε 78 πτήσεις ως αποτέλεσμα.
Η Nats ανέλαβε τη σύμβαση για τη λειτουργία του πύργου ελέγχου στο Gatwick τον Οκτώβριο του 2022 και δεσμεύτηκε να βελτιώσει τις επιδόσεις της. Η εταιρία κληρονόμησε μια επιχείρηση όπου ο αριθμός των ελεγκτών είχε μειωθεί κατά το ένα τρίτο από το 2016.
Ο περιφερειακός διαχειριστής ATC Eurocontrol δήλωσε την Πέμπτη ότι οι αεροπορικές εταιρίες υπέστησαν κατά μέσο όρο 5,4 λεπτά καθυστέρηση ανά πτήση λόγω του προβλήματος μεταξύ Ιουνίου και Αυγούστου. Κατηγόρησε έναν συνδυασμό παραγόντων για τα “υψηλά επίπεδα καθυστέρησης”. Σε αυτούς περιλαμβάνονται ο μεγάλος αριθμός πτήσεων, ο καιρός και η μείωση του διαθέσιμου εναέριου χώρου λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.