Το Instagram φαίνεται πως εμπνέει σημαντικά το ένα τρίτο των νέων για τα επερχόμενα ταξίδια τους.
Αυτό αποκαλύπτει πρόσφατη δημοσκόπηση από τα ξενοδοχεία ibis σε 2.000 άτομα που έχουν πάει στο εξωτερικό τα τελευταία τρία χρόνια, στο πλαίσιο της νέας καμπάνιας «Go get it» για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού.
Ειδικότερα, τρεις στους δέκα νεαρούς ενήλικες εμπνέονται από αυτά που βλέπουν στο Instagram.
- Το ένα πέμπτο της Generation Z γενιάς θα κάνει κράτηση για διακοπές μόνο σε έναν προορισμό που έχει δει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Σχεδόν το ένα πέμπτο (19%) στρέφεται επίσης στο TikTok για έμπνευση, ενώ το 21% χρησιμοποιεί το YouTube και ένας στους δέκα εμπιστεύεται τις απόψεις των influencers.
Ωστόσο, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, οι φίλοι και η οικογένεια παραμένουν η πιο δημοφιλής πηγή ταξιδιωτικής έμπνευσης, με το 44% να απευθύνεται σε αυτούς για συμβουλές.
Ταξίδια με αφορμή τα προσωπικά ενδιαφέροντα και χόμπι
Τα προσωπικά ενδιαφέροντα και τα χόμπι παίζουν επίσης ρόλο, με το 28% να επιλέγει προορισμούς με βάση αυτούς τους παράγοντες.
Ταυτόχρονα, το 53% των ταξιδιωτών εκτιμούν την εμπειρία περισσότερο από το να σημειώσουν απλώς μια τοποθεσία από τη λίστα τους. Πάνω από το ήμισυ (52%) πιστεύουν ότι είναι σημαντικό να δοκιμάσουν νέα πράγματα, όπως τοπικές κουζίνες και να γνωρίσουν τοπικούς πολιτισμούς και παραδόσεις.
Η έρευνα δείχνει ότι το 21% των ταξιδιωτών πιστεύει ότι είναι ζωτικής σημασίας να αισθάνονται ότι ανήκουν στον επιλεγμένο προορισμό τους.
Παράγοντες που καθορίζουν την επιλογή προορισμού
Το κόστος του ταξιδιού είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για το 52% των ανθρώπων όταν επιλέγουν έναν ταξιδιωτικό προορισμό, ενώ το 43% επηρεάζεται από το περιβάλλον και το 25% βασίζει την απόφασή του στην τοπική κουζίνα.
Ένας στους τρεις ταξιδιώτες παγκοσμίως δίνει προτεραιότητα στον καιρό όταν αποφασίζει για έναν προορισμό. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους Βρετανούς, με το 42% να επιλέγει την τοποθεσία των διακοπών του με βάση το κλίμα.
Οι διακοπές στην παραλία είναι η προτιμώμενη επιλογή για το 43% των ερωτηθέντων, με το 39% να σχεδιάζει αυτού του είδους τις αποδράσεις το 2025.
Κορυφαίοι προορισμοί
Το 42% σχεδιάζει ένα διάλειμμα στην πόλη, με το Λονδίνο, το Άμστερνταμ και τη Νέα Υόρκη να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των επιθυμητών προορισμών τα επόμενα τρία χρόνια.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 27% των ερωτηθέντων στοχεύουν να ταξιδέψουν περισσότερο το 2025 από ό,τι το 2024, αν και η οικονομική προσιτότητα αποτελεί ανησυχία για το 24 τοις εκατό αυτών των ατόμων.