Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση, «Emerging Destinations in Greece 2024″ της Mabrian, η τουριστική ζήτηση αλλάζει “πρόσωπο” και οι ταξιδιώτες αναζητούν ολοένα και περισσότερο νέους προορισμούς για τις διακοπές τους στην Ελλάδα. Αυτό συμβάλλει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των τιμών των ξενοδοχείων, καθώς η ζήτηση δεν επικεντρώνεται σε συγκεκριμένα μέρη της Ελλάδας αλλά εξαπλώνεται. Σύμφωνα με την έκθεση, την πρώτη θέση μεταξύ των αναδυόμενων ελληνικών προορισμών κατέχει η Λέσβος και ακολουθούν η Χίος και η Θράκη.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, τα ταξίδια συμβάλλουν στο 19% του ΑΕΠ της χώρας και υποστηρίζουν 800.000 θέσεις εργασίας. Το 2023, η Ελλάδα υποδέχθηκε πάνω από 36 εκατομμύρια επισκέπτες, σημειώνοντας αύξηση 20,8% στους εισερχόμενους ταξιδιώτες και αύξηση 16,6% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Αττική ήταν αυτή που αντιπροσώπευε ένα μεγάλο ποσοστό εισπράξεων από τη μεγάλη επισκεψιμότητα. Ο τουρισμός είναι ένας κρίσιμος τομέας για την Ελλάδα και το 2024 τον μειώνουμε με την έννοια του υπερτουρισμού, της ύπαρξης του φόρου κρουαζιέρας και του μη περιορισμού των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Μέσα σε αυτό το εξελισσόμενο σενάριο, οι αναδυόμενοι προορισμοί αναδεικνύονται ως εναλλακτικοί στα πιο γνωστά ελληνικά σημεία. Η Mabrian διεξήγαγε μία ανάλυση σχετικά με την κυκλική ζήτηση ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένων παραμέτρων όπως τα κίνητρα και οι προτιμώμενες εμπειρίες των εισερχόμενων ταξιδιωτών κατά την περίοδο προετοιμασίας και καλοκαιρινής περιόδου. μήνες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα νησιά εκτός των παραδοσιακών προορισμών κρουαζιέρας γνωρίζουν άνοδο δημοτικότητας. Συγκεκριμένα, τα νησιά Λέσβος και Χίος στην περιοχή του Βορείου Αιγαίου σημείωσαν ετήσια αύξηση επισκεπτών κατά +78,8% και +65,2%, αντίστοιχα. Αντίστοιχα, η Σάμος (+51,7%), η Σκόπελος (+26,6%) και η Σκιάθος (+25,5%) κερδίζουν επίσης σε απήχηση.
“Η ζήτηση για εξερεύνηση τόπων που θεωρούνται λιγότερο πολυσύχναστα ή πυκνά όσον αφορά την επισκεψιμότητα, μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της τουριστικής βιωσιμότητας διανέμοντας τουριστικά οφέλη σε ολόκληρη τη χώρα”, λέει ο Carlos Cendra, Συνεργάτης και Διευθυντής Μάρκετινγκ και Επικοινωνιών στη Mabrian. Η περιοχή της Πελοποννήσου, με την πλούσια γαστρονομική κληρονομιά και την παραθαλάσσια ομορφιά, έχει γίνει ο τέταρτος πιο δημοφιλής προορισμός στην Ελλάδα. «Νέες εξελίξεις πολυτελείας, καθώς και άλλες πρωτοβουλίες προώθησης, συνέβαλαν στο να τοποθετηθεί η Πελοπόννησος στην κορυφή των ευρωπαίων ταξιδιωτών, ειδικά μεταξύ των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών που αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για τα πιο γνωστά σημεία στην Ελλάδα», δηλώνει ο Cendra.
Η περιοχή της Πελοποννήσου, με την πλούσια γαστρονομική κληρονομιά και την παραθαλάσσια ομορφιά, έχει γίνει ο τέταρτος πιο δημοφιλής προορισμός στην Ελλάδα. Ένας άλλος αναδυόμενος ελληνικός προορισμός είναι το ανατολίτικο τμήμα της περιοχής της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δηλαδή το νησί της Θάσου, μέρος της ίδιας περιοχής, το οποίο αυξάνει τη ζήτηση του 26,4% από έτος σε έτος.
Μετατόπιση ταξιδιωτικών κινήτρων: Η άνοδος του ενεργού τουρισμού
Οι αναδυόμενοι προορισμοί αντικατοπτρίζουν τα εξελισσόμενε κίνητρα για ταξίδια στην Ελλάδα, με έναν αυξανόμενο αριθμό επισκεπτών που αναζητούν εμπειρίες τρόπου ζωής. Το 2023, το 21,1% των επισκεπτών ανέφερε τις ενεργές εμπειρίες ως τον κύριο λόγο για να επισκέπτονται την Ελλάδα, σημειώνοντας σημαντική αύξηση κατά +12,1 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από το 2019, μετατρέποντας τον τουρισμό εμπειρίας στον κύριο μοχλό για την επίσκεψη στην Ελλάδα, ακολουθούμενο από την ηλιοθεραπεία και τον πολιτιστικό τουρισμό.
Αυτή η τάση ευθυγραμμίζεται με τις παγκόσμιες αλλαγές στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις, καθώς περισσότεροι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία και τις υπαίθριες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Όπως αναφέρει ο ειδικός του Mabrian «οι ταξιδιώτες βρίσκουν νέους τρόπους για να απολαύσουν την Ελλάδα, συνδυάζοντας παραδοσιακά αξιοθέατα με ενεργές εμπειρίες. Αυτή η τάση παρουσιάζει μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα να προωθήσει παραμονές μεγαλύτερης διάρκειας, να μειώσει την εποχικότητα και να αυξήσει τις τουριστικές δαπάνες».
Πέρα από τα παραδοσιακά πολιτιστικά αξιοθέατα και τα διάσημα τοπία, η Ελλάδα τοποθετείται ως προορισμός για τουρισμό εμπειρίας, όπως φαίνεται από τα 10 πιο δημοφιλή αξιοθέατα πέρα από την Αθήνα : δημοφιλείς προορισμοί όπως ο Όλυμπος, η Αρχαία Μεσσηνία και οι παραλίες της Κρήτης και της Κεφαλονιάς προσελκύουν επισκέπτες που ενδιαφέρονται να συνδυάσουν πολιτιστικές και φυσικές εμπειρίες. Είναι ενδιαφέρον ότι τρία από αυτά τα δέκα κορυφαία αξιοθέατα, που βρίσκονται στη Σαντορίνη (Αρχαία Θήρα και Αρχαιολογικοί Χώροι Ακρωτηρίου και η εντυπωσιακή Κόκκινη Παραλία), δείχνουν πώς οι ταξιδιώτες περιπλανώνται πέρα από τα εμβληματικά σημεία , όπως η Οία, τα Φηρά ή το Ημεροβίγλι.