Την επιθυμία τους για ξεκούραση και αναζωογόνηση με τις περιπέτειες και εμπειρίες υψηλού αντίκτυπου που μεγιστοποιούν τον χρόνο των διακοπών και την οικονομική τους επένδυση, αναζητούν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα τάσεων της Hilton για το 2025.
Η διασύνδεση εργασίας και χαράς, χαλάρωσης και περιπέτειας, χρόνου για τον εαυτό αλλά και μαζί παίζει πια καταλυτικό ρόλο στις διακοπές,, ενώ οι ταξιδιώτες δεν επιθυμούν απλώς να επιλέξουν τη δική τους περιπέτεια αλλά να αξιοποιήσουν στο μέγιστο κάθε στιγμή του ταξιδιού.
Η έρευνα, η οποία διεξήχθη σε δείγμα 13.000 ταξιδιωτών από 13 χώρες, σε πάνω από 4.100 εργαζομένους της Hilton αλλά και σε δεκάδες ειδικούς της αλυσίδας στα ταξίδια, κατέληξε στα ακόλουθα συμπεράσματα…
Go Getaways
-Οι αποδράσεις «Go Getaways» που έχουν στο επίκεντρο την αναζήτηση της περιπέτειας, αντικαθιστούν τα θέρετρα με εξαιρετικό ύπνο (Restorative Sleep Retreats) και τα «Hurkle-Durkling» (=σκωτσέζικη έκφραση που σημαίνει να παραμένει κανείς κάτω από τα ζεστά παπλώματα περισσότερο από την ώρα που επρόκειτο να σηκωθεί από το κρεβάτι).
-Go Getaways: Σχεδόν 7 στους 10 ταξιδιώτες παγκοσμίως απολαμβάνουν να είναι δραστήριοι όταν ταξιδεύουν, με έναν στους 5 ταξιδιώτες αναψυχής να σχεδιάζουν υπαίθριες περιπέτειες το 2025. Οι Βραζιλιάνοι ταξιδιώτες αναψυχής ανέφεραν ως έναν από τους 3 κορυφαίους λόγους να ταξιδέψουν τις μοναδικές εμπειρίες.
– Sleep Retreats & Hurkle-Durkling: Ένας στους 5 ταξιδιώτες παγκοσμίως επιδίδεται στο Hurkle-Durkling, τη σκωτσέζικη φράση που σημαίνει «ξαπλωμένος στο κρεβάτι όλη την ημέρα» σε διακοπές και περισσότεροι από το ένα τέταρτο των ταξιδιωτών θα κάνουν κράτηση σε σπα ή περιποίηση ευεξίας για να βελτιώσουν τον ύπνο τους.
Ταξίδια στο χρόνο και Slow Travel
-Ταξίδια στο Χρόνο: Το 58% των ταξιδιωτών παγκοσμίως που ταξιδεύουν με τα παιδιά τους, επισκέπτονται ξανά προορισμούς από την παιδική τους ηλικία νιώθωντας νοσταλγία και το 52% των Βραζιλιάνων ταξιδιωτών επισκέπτονται τον ίδιο προορισμό κάθε χρόνο.
-Slow Travel: 1 στους 4 ταξιδιώτες αναψυχής σχεδιάζει να εξερευνήσει τον κόσμο και διαφορετικούς πολιτισμούς το 2025, στο πλαίσιο της τάσης του Slow Travel: την πράξη του να ταξιδεύεις και να εμβαθύνεις σε έναν προορισμό για μεγάλο χρονικό διάστημα ως ντόπιος, για να γνωρίσεις πλήρως τον πολιτισμό του.
Το High-Tech Travel συναντά την «Ψηφιακή Αποτοξίνωση»
– High-Tech Travel: Το 63% των ταξιδιωτών θεωρούν σημαντικό να έχουν την επιλογή για ψηφιακό κλειδί δωματίου, που τους επιτρέπει να κατευθυνθούν απευθείας στο δωμάτιό τους χωρίς να σταματήσουν στη ρεσεψιόν.
-Ψηφιακή αποτοξίνωση: Το 24% των ταξιδιωτών παγκοσμίως παραδέχεται ότι πλέον αποσυνδέεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περισσότερο από ό,τι συνήθιζε κατά τη διάρκεια των διακοπών.
Fido and Frolleagues (Ταξίδια με κατοικίδια και με φίλους που είναι και συνάδελφοι)
– Pet-Friendly: Το 25% των μοναχικών ταξιδιωτών, ταξιδεύουν συχνά για αναψυχή μαζί με τα κατοικίδιά τους – πιο συχνά από τον μέσο ταξιδιώτη αναψυχής (19%). Από τις αγορές που ερευνήθηκαν, οι Βραζιλιάνοι ταξιδιώτες αναψυχής είναι μεταξύ εκείνων που είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν με κατοικίδιο το 2025.
Frolleagues: Σήμερα, σχεδόν το 30% των παγκόσμιων ταξιδιωτών αναψυχής ταξιδεύουν συχνά με Frolleagues, δηλαδή φίλους που είναι και συνάδελφοι.
Ανεβαίνουν τα ταξίδια των Gen Alpha και μοναχικών ταξιδιωτών (MeMooner Travelers)
– The Gen Alpha Effect: Το 70% των ερωτηθέντων παγκοσμίως με παιδιά επιλέγουν προορισμούς διακοπών με βάση τις προτιμήσεις των παιδιών τους και 2 στους 3 Βραζιλιάνους ταξιδιώτες συχνά αναζητούν αυθεντικές και τοπικές εμπειρίες για να τις απολαύσουν μαζί με τα παιδιά τους.
-MeMooners (Μοναχικοί ταξιδιώτες): Το 64% των μεμονωμένων ταξιδιωτών θεωρούν ένα καλό βιβλίο την αγαπημένη τους παρέα στα ταξίδια.
Λάτρεις του φαγητού και Tempo Drinking
-Ταξιδεύουν για το φαγητό: Σχεδόν 1 στους 5 ταξιδιώτες αναψυχής παγκοσμίως σχεδιάζουν να αναζητήσουν νέα εστιατόρια ή γαστρονομικές εμπειρίες στα ταξίδια τους και το 50% παγκοσμίως κάνουν κρατήσεις εστιατορίου πριν από τις πτήσεις.
– Μόλις τον περασμένο χρόνο, 1 στους 4 ταξιδιώτες παγκοσμίως είτε μείωσε, είτε σταμάτησε την κατανάλωση αλκοόλ, αντανακλώντας την αυξανόμενη τάση του «Tempo Drinking» ή την προσεκτική πρακτική του μετριασμού του ρυθμού και του όγκου κατανάλωσης αλκοόλ.
Από την ανακάλυψη του εαυτού στη διάθεση εξωστρέφειας
– Soft Travel: Περισσότεροι από ένας στους 5 ταξιδιώτες αναψυχής σχεδιάζουν να αποδράσουν με σκοπό την αυτοανακάλυψη ή ψυχική υγεία τους, κλίνοντας προς το “Soft Travel” ή ταξίδια που ενθαρρύνουν την απλότητα ή τον αυθορμητισμό.
-Αύξηση στον αθλητισμό: Από το 2019 έως το 2024, τα έσοδα από τις πωλήσεις της Hilton Worldwide που σχετίζονται με αθλήματα τριπλασιάστηκαν, το 80% των οποίων προέρχεται από νεανικά ή ερασιτεχνικά αθλήματα.