Σε μια γεμάτη συνεδρία στην World Travel Market (WTM) του Λονδίνου, ο Dan Christian , οικοδεσπότης του δημοφιλούς podcast Travel Trends , αποκάλυψε πέντε αναδυόμενες τάσεις ψηφιακού μάρκετινγκ που αναδιαμορφώνουν την ταξιδιωτική βιομηχανία.
Με γνώσεις που συγκεντρώθηκαν πάνω από 100 επεισόδια podcast, ο Christian τόνισε πώς αυτές οι τάσεις θέτουν τις βάσεις για ένα μεταμορφωτικό 2024 στο ταξιδιωτικό μάρκετινγκ.
Τα social media γίνονται το νέο SEO
Ο Christian εξήγησε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον ένα ουσιαστικό εργαλείο αναζήτησης, προτρέποντας τις ταξιδιωτικές εταιρείες να «βελτιστοποιήσουν για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως και το SEO». Ανέφερε πληροφορίες από τον Konrad Waliszewski , ιδρυτή του @Hotel, ο οποίος συμβούλεψε ότι πολλοί ταξιδιώτες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις κοινωνικές πλατφόρμες για να αναζητήσουν ταξιδιωτικές πληροφορίες. Εταιρείες όπως το @Hotel έχουν αγκαλιάσει αυτή τη στροφή, καταχωρώντας πολλαπλές λαβές κοινωνικής δικτύωσης για συνδυασμούς μεγάλων πόλεων και ξενοδοχείων, διασφαλίζοντας ότι οι ταξιδιώτες τα βρίσκουν χωρίς κόπο.
Καθώς πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram γίνονται αναπόσπαστο μέρος των διαδικασιών αναζήτησης των ταξιδιωτών, οι επωνυμίες αναγνωρίζουν την ανάγκη να κάνουν το περιεχόμενό τους ανιχνεύσιμο σε αυτά τα κανάλια. Καθώς η ταξιδιωτική έμπνευση ξεκινά συχνά από τις ροές κοινωνικής δικτύωσης, η βελτιστοποίηση για αναζήτηση κοινωνικών δικτύων είναι πιο σημαντική από ποτέ.
Τεχνητή νοημοσύνη
Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη συνδέεται συχνά με bots εξυπηρέτησης πελατών, ένα νέο κύμα εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης αναδύεται στα ταξίδια. Ο Christian αποκάλυψε ότι λιγότερο από το 15% των tour operators χρησιμοποιούν αυτήν τη στιγμή AI και οι περισσότεροι το χρησιμοποιούν κυρίως για εξυπηρέτηση πελατών. Ωστόσο, η επερχόμενη τάση είναι η υπερ-εξατομίκευση, όπου η τεχνητή νοημοσύνη αναλύει δεδομένα αναζήτησης και κρατήσεων για να δημιουργήσει προσαρμοσμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Αυτή η τάση κερδίζει έδαφος, με εταιρείες όπως η Mindtrip να παρέχουν εξατομίκευση δρομολογίων με βάση την τεχνητή νοημοσύνη, επιτρέποντας στις ταξιδιωτικές επωνυμίες να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ο Christian σημείωσε ότι οι εξατομικευμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες πιθανότατα θα γίνουν το πρότυπο του κλάδου τα επόμενα χρόνια, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να κάνουν κάθε ταξίδι μοναδικό στις προτιμήσεις κάθε ταξιδιώτη.
Τα Podcasts
Τα podcast έχουν γίνει ένα ισχυρό εργαλείο για την προσέλκυση κοινού, με ποσοστά αφοσίωσης πολύ υψηλότερα από τα παραδοσιακά μέσα. Ο Christian εξήγησε ότι ενώ η μέση αφοσίωση στα μέσα είναι περίπου 3%, τα podcast μπορούν να επιτύχουν έως και 30%, καθιστώντας τα ένα εργαλείο μάρκετινγκ με μεγάλο αντίκτυπο. Συνέστησε στις ταξιδιωτικές εταιρείες να σκεφτούν να δημιουργήσουν το δικό τους podcast ή να συνεργαστούν με ένα υπάρχον για να μοιραστούν αυθεντικές ιστορίες και να δημιουργήσουν συνδέσεις με τους ακροατές.
Με τη δύναμη της αφήγησης, οι ταξιδιωτικές επωνυμίες μπορούν να αξιοποιήσουν τα podcast για να επικοινωνήσουν τις αξίες της επωνυμίας, να μοιραστούν ταξιδιωτικές πληροφορίες και να εμπνεύσουν τους ακροατές να δράσουν. Τα podcast προσφέρουν μια οικεία μορφή, όπου οι ταξιδιώτες μπορούν να «ακούνε τη φωνή κάποιου» και να αισθάνονται συνδεδεμένοι, είτε μαθαίνουν για έναν προορισμό είτε ακούν το ταξίδι ενός ταξιδιώτη.
Το βίντεο σύντομης μορφής
Το βίντεο σύντομης μορφής έχει καθιερωθεί σταθερά ως βασική μορφή στο ταξιδιωτικό μάρκετινγκ. Ο Christian επεσήμανε ότι πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες εξακολουθούν να στερούνται μια συναρπαστική στρατηγική βίντεο, την οποία θεωρεί ως μια σημαντική χαμένη ευκαιρία. Οι ταξιδιώτες αναζητούν στιγμιαίες πληροφορίες, θέλουν να δουν έναν προορισμό και να κάνουν κράτηση γρήγορα. Με τη δημοτικότητα πλατφορμών όπως το TikTok και το Instagram Reels, ο Christian τόνισε ότι το βίντεο σύντομης μορφής έχει μετατοπιστεί από την απλή έμπνευση θεατών στην άμεση δράση.
Τα βίντεο διάρκειας περίπου 15 έως 30 δευτερολέπτων επιτρέπουν στις επωνυμίες να αιχμαλωτίζουν το κοινό, δίνοντάς τους μια γεύση από την εμπειρία και την ευκολία να κάνουν κράτηση επί τόπου. Καθώς οι ταξιδιώτες βασίζονται περισσότερο στο γρήγορο, ελκυστικό οπτικό περιεχόμενο, αυτή η μορφή γίνεται απαραίτητη για να παραμείνουν συναφείς και ανταγωνιστικοί.
Μάρκετινγκ με γνώμονα το σκοπό – ηθικές και βιώσιμες πρακτικές
Η ιδέα ότι «οι άνθρωποι δεν αγοράζουν αυτό που κάνετε. αγοράζουν γιατί το κάνεις» έχει γίνει ακρογωνιαίος λίθος του μάρκετινγκ με γνώμονα το σκοπό. Ο Christian τόνισε τη δουλειά του τουριστικού πράκτορα Intrepid της B Corp, γνωστής για το ηθικό μάρκετινγκ. Ενώ η βιωσιμότητα και τα ηθικά ζητήματα μπορεί να μην είναι πάντα ο κύριος λόγος για τον οποίο κάνουν κράτηση οι ταξιδιώτες, συχνά γίνονται ο λόγος που οι ταξιδιώτες επιστρέφουν σε μια επωνυμία. Το μάρκετινγκ με γνώμονα το σκοπό ευθυγραμμίζεται με τις αξίες των ολοένα και πιο ευσυνείδητων ταξιδιωτών που εκτιμούν τις επωνυμίες που δίνουν προτεραιότητα σε ηθικές και βιώσιμες πρακτικές.
Ο Christian τόνισε ότι οι ταξιδιωτικές επωνυμίες πρέπει να κοινοποιούν το σκοπό τους με σαφήνεια και αυθεντικότητα για να χτίσουν μακροπρόθεσμη πίστη. Με την προώθηση πρωτοβουλιών όπως τα φιλικά προς το περιβάλλον ταξίδια και την υποστήριξη της κοινότητας, οι επωνυμίες μπορούν να δημιουργήσουν ουσιαστικές συνδέσεις με ταξιδιώτες που εκτιμούν περισσότερο από το ταξίδι.