H Ryanair θα αναγκαστεί να αποζημιώσει χιλιάδες επιβάτες, που πλήρωσαν επιπλέον χρήματα για check in στα αεροδρόμια, μετά την παρέμβαση της Αντιμονοπωλιακής Αρχής της Ιταλίας (AGCM), με το κόστος των αποζημιώσεων να ανέρχεται στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ.

H AGCM κατηγόρησε τον χαμηλού κόστους αερομεταφορέα ότι δεν παρείχε επαρκείς και διαφανείς πληροφορίες σχετικά με την περίοδο διαθεσιμότητας της υπηρεσίας του ηλεκτρονικού check in και για την ενδεχόμενη αύξηση του κόστους σε περίπτωση μη πραγματοποίησής του εντός του χρονικού “παραθύρου” που είχε καθορίσει η Ryanair, προκαλώντας σύγχυση στους επιβάτες και αναγκάζοντάς τους να πληρώσουν αδικαιολόγητες προσαυξήσεις.

Aν και η αεροπορική εταιρία προσφέρει δωρεάν υπηρεσία ηλεκτρονικού check-in για χρονικό διάστημα από 24 ώρες έως 2 ώρες πριν από την πτήση, στην περίπτωση που κάποιος επιβάτης δεν προλάβει αυτή την προθεσμία, υποχρεούται να πληρώσει 55 ευρώ για να κάνει check in στο αεροδρόμιο.

Η έρευνα της AGCM αποκάλυψε ότι οι πληροφορίες για το ηλεκτρονικό check in δεν παρουσιάζονταν με σαφή και διαφανή τρόπο, γεγονός που ζημίωσε πολλούς καταναλωτές.

Ποιος μπορεί να λάβει επιστροφή

Χάρη στην παρέμβαση της AGCM, η Ryanair δεσμεύτηκε να αποζημιώσει και τις 100.000 καταναλωτές, που πλήρωσαν επιπλέον χρήματα για check in στο αεροδρόμιο, για το χρονικό διάστημα 2021-2023. Ωστόσο, οι επιστροφές θα διαμορφωθούν ως ακολούθως:

1. Πλήρης επιστροφή των 55 ευρώ: Οι επιβάτες που διαμαρτυρήθηκαν στην εταιρία ότι δεν είχαν ενημερωθεί για τους όρους του online check in θα λάβουν πλήρη επιστροφή της πρόσθετης χρέωσης των 55 ευρώ, που είχαν καταβάλει για το check in στο αεροδρόμιο. Οι επιστροφές αυτές αφορούν όσους εξέφρασαν δυσαρέσκεια και ζήτησαν βοήθεια, επισημαίνοντας την έλλειψη ενημέρωσης.

2. Μερική επιστροφή χρημάτων ή κουπόνι: Για τους υπόλοιπους επιβάτες, που έκαναν check in στο αεροδρόμιο χωρίς να προβούν σε καταγγελία, προβλέπεται μερική επιστροφή χρημάτων ύψους 15 ευρώ ή, εναλλακτικά, κουπόνι αξίας 20 ευρώ που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αγορά άλλων υπηρεσιών της ιρλανδικής, αεροπορικής εταιρίας.

Εκτός από τις αποζημιώσεις, η Ryanair ανέλαβε και άλλες σημαντικές δεσμεύσεις, όπως να ενημερώσει την ιστοσελίδα της, την εφαρμογή για κινητά και τα μηνύματα επιβεβαίωσης, με σκοπό την παροχή σαφέστερων πληροφοριών σχετικά με το χρονικό περιθώριο εντός του οποίου είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί δωρεάν online check in. Επιπλέον, θα επισημαίνονται οι πρόσθετες δαπάνες που καλείται να καταβάλει το επιβατικό κοινό στην περίπτωση του check in στο αεροδρόμιο.

Ακόμη, η Ryanair δεσμεύτηκε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο επιλέγονται υπηρεσίες, όπως η προτεραιότητα και οι χειραποσκευές, προκειμένου οι καταναλωτές να έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν τις υπηρεσίες αυτές για κάθε διαδρομή ξεχωριστά, στην περίπτωση των ταξιδιών με επιστροφή. Αυτό σημαίνει ότι θα αποζημιωθούν και οι επιβάτες, που είχαν υποβάλει σχετική καταγγελία.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!