Τέθηκε σε Διαβούλευση το νέο Ν/Σ του Υπουργείου Τουρισμού.

14

Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού τέθηκε σε διαβούλευση. Το σχέδιο νόμου αποτελεί συνέχεια των προηγούμενων νομοθετικών πρωτοβουλιών του Υπουργείου (ν.5061/2023 και ν.5121/24). Το νέο νομοσχέδιο εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής για ποιοτική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, με όρους βιωσιμότητας.

Οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις απαντούν στις σύγχρονες προκλήσεις και διασφαλίζουν την ανταγωνιστικότητα και την ανθεκτικότητα του ελληνικού Τουρισμού με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον. 

Οι βασικές ρυθμίσεις

Οι βασικότερες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου είναι:

Βραχυχρόνια μίσθωση: θεσπίζεται για πρώτη φορά πλαίσιο λειτουργίας των ακινήτων που μισθώνονται βραχυχρόνια με προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας. Το πλαίσιο αυτό, εκτός των άλλων, δίνει την δυνατότητα ελέγχου του τουριστικού προϊόντος από τις υπηρεσίες του υπουργείου Τουρισμού, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Ειδικότερα:

– Τα ακίνητα θα πρέπει να είναι ασφαλισμένα για αστική ευθύνη για ζημιές ή ατυχήματα που μπορεί να προκληθούν.

– Τα ακίνητα θα πρέπει να αποτελούν χώρους κύριας χρήσης, και να διαθέτουν φυσικό φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό.

– Θεσπίζεται πλαίσιο ελέγχου τήρησης των προδιαγραφών (από τις υπηρεσίες του υπουργείου Τουρισμού και από μικτά κλιμάκια ελέγχου με υπαλλήλους της Α.Α.Δ.Ε) με δυνατότητα επιβολής κυρώσεων και προστίμων υπέρ του ελληνικού Δημοσίου, σε περιπτώσεις παραβάσεων, αντίστοιχες με τις ισχύουσες στα τουριστικά καταλύματα.

Περιβαλλοντική Κατάταξη Ξενοδοχειακών καταλυμάτων: Θεσμοθετείται ένα πρωτοπόρο και καινοτόμο, σε παγκόσμιο επίπεδο, σύστημα κατάταξης των καταλυμάτων, με βάση την αρχή της βιωσιμότητας, λαμβάνοντας υπόψη το περιβαλλοντικό και κοινωνικό τους αποτύπωμα. Το σύστημα στηρίζεται σε πλαίσιο που επεξεργάστηκαν το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος μαζί με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Οι εν λόγω διατάξεις εισήχθησαν με γνώμονα τις αρχές της αειφορίας και με σκοπό η ανάπτυξη της τουριστικής επιχειρηματικής δραστηριότητας να πραγματοποιείται με όρους βιωσιμότητας. Στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της κλιματικής κρίσης, προβλέπεται η ευθυγράμμιση του προτεινόμενου συστήματος κατάταξης με τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς κλιματικούς στόχους.

Κέντρα Αναζωογόνησης: Διεύρυνση του ορισμού των Κέντρων Αναζωογόνησης (spa). Η αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες ευεξίας ανέδειξε την ανάγκη για την διεύρυνση του αρχικού ορισμού των κέντρων αναζωογόνησης, ο οποίος υπό το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ήταν προσανατολισμένος στην παροχή ιαματικών υπηρεσιών, αποκλείοντας έτσι υπηρεσίες σχετικές με την προαγωγή της ευεξίας. Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση εκσυγχρονίζεται και επικαιροποιείται η τουριστική νομοθεσία ώστε να ανταποκρίνεται στις διαμορφωμένες ανάγκες και σύγχρονες τάσεις της εξελισσόμενης αγοράς.

Στέγαση Προσωπικού: δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης των εγκαταστάσεων δωματίων προσωπικού των ξενοδοχειακών καταλυμάτων (που θεσμοθετήθηκαν για πρώτη φορά με το άρθρο 66 του ν. 5121/2024) προκειμένου να διατίθενται προς μίσθωση από προσωπικό του ευρύτερου δημοσίου τομέα (όπως ενδεικτικά ιατρών και νοσηλευτών του ΕΣΥ, Κέντρων Υγείας, δασκάλων και καθηγητών, πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης κ.λπ.).

ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ, ΕΔΩ

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ, ΕΔΩ

Κολυμβητικές Δεξαμενές: Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις παρέχεται η δυνατότητα εκτέλεσης κάθε αναγκαίου έργου για την άντληση και απάντληση θαλασσίου ύδατος προκειμένου να χρησιμοποιηθεί σε κολυμβητική δεξαμενή (πισίνα) κύριου ή μη κύριου τουριστικού καταλύματος. Η συγκεκριμένη ρύθμιση εισάγεται στο πλαίσιο της ανάγκης για αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη, με σκοπό την προστασία των περιορισμένων υδάτινων πόρων, ειδικά σε περιοχές με λειψυδρία, την ορθολογικότερη διαχείριση των αποθεμάτων νερού και τη διασφάλιση της ύπαρξης αδιάλειπτης πηγής νερού, ιδίως, κατά τις περιόδους υψηλής τουριστικής ζήτησης.

Προσβασιμότητα σε τουριστικούς λιμένες: Απλοποιείται η διαδικασία υλοποίησης έργων προσβασιμότητας στους τουριστικούς λιμένες. Η ρύθμιση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής “μια Ελλάδα με όλους για όλους” για την διασφάλιση της ανεμπόδιστης πρόσβασης των ΑμεΑ.

Απλοποιείται η διαδικασία ίδρυσης και λειτουργίας των γραφείων ενοικιάσεως αυτοκινήτων, επιχειρήσεων εκμίσθωσης μοτοσικλετών, τρίτροχων και τετράτροχων οχημάτων άνω των πενήντα (50) κυβικών εκατοστών και ναυλομεσιτικών γραφείων, τα οποία, πλέον, υπάγονται, στο καθεστώς της γνωστοποίησης. Η συγκεκριμένη νομοθετική παρέμβαση προωθεί την ελεύθερη και απρόσκοπτη ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας, απαλλαγμένη από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και καθυστερήσεις.

Το νομοσχέδιο θα παραμείνει σε δημόσια διαβούλευση μέχρι την 19/12/2024, κατά τη διάρκεια της οποίας τουριστικοί φορείς και κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορεί να καταθέσει προτάσεις και παρατηρήσεις.

Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΕΔΩ

Περιβαλλοντική κατάταξη ξενοδοχείων

Το άρθρο 4 για την περιβαλλοντική κατάταξη των ξενοδοχείων, έχει ως ακολούθως:

“Σύστημα κατάταξης καταλυμάτων βάσει περιβαλλοντικών κριτηρίων – Προσθήκη άρθρου 5Α στον ν. 4276/2014

Στον ν. 4276/2014 (Α΄155) προστίθεται άρθρο 5Α ως εξής:

«Άρθρο 5Α

Σύστημα κατάταξης καταλυμάτων βάσει περιβαλλοντικών κριτηρίων

  1. Τα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα της περ. α΄ της περ. 2 του άρθρου 1 κατατάσσονται σε κατηγορίες περιβαλλοντικής απόδοσης.
  2. Τα ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα της υποπερ. γγ’ της περ. β΄ της παρ. 2 του άρθρου 1 δύνανται να καταταχθούν σε κατηγορίες περιβαλλοντικής απόδοσης. Αρμόδιος φορέας για την κατάταξη των καταλυμάτων των παρ. 1 και 2 ορίζεται το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (Ξ.Ε.Ε.), το οποίο εκδίδει το πιστοποιητικό κατάταξης ύστερα από αίτηση της επιχείρησης.
  3. Το πιστοποιητικό κατάταξης εκδίδεται είτε από την κεντρική υπηρεσία του Ξ.Ε.Ε., είτε από τα περιφερειακά του γραφεία, μετά από έλεγχο συμμόρφωσης με τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Το Ξ.Ε.Ε. σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.) εξουσιοδοτεί τους διαπιστευμένους μηχανικούς για τη διενέργεια ελέγχων στα τουριστικά καταλύματα της παρούσας και καταρτίζει κατάλογο εξουσιοδοτημένων προς τούτο προσώπων.
  4. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Τουρισμού προβαίνουν οποτεδήποτε σε έλεγχο, για να διαπιστώνουν αν η κατάταξη έγινε σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ίσχυαν κατά την αρχική κατάταξή τους στο σύστημα περιβαλλοντικής απόδοσης. Αν διαπιστωθεί ότι η κατάταξη έγινε σε ανώτερη κατηγορία, χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις που απαιτούνται, η λειτουργία της τουριστικής δραστηριότητας διακόπτεται και η εγκατάσταση σφραγίζεται με απόφαση του προϊσταμένου της κατά τόπον αρμόδιας Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού έως την προσκόμιση νέου πιστοποιητικού κατάταξης από την επιχείρηση.
  5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουρισμού και Περιβάλλοντος και Ενέργειας:

α) μετά από εισήγηση του Ξ.Ε.Ε. και του Τ.Ε.Ε., καθορίζονται o αριθμός των κατηγοριών, οι τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές των κυρίων ξενοδοχειακών καταλυμάτων, ο τρόπος και η διαδικασία κατάταξής τους σε κατηγορίες, τα κριτήρια βαθμολόγησης και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την κατάταξη των υφιστάμενων ξενοδοχείων στις κατηγορίες περιβαλλοντικής απόδοσης της παρ. 1, και

β) καθορίζονται ο αριθμός των κατηγοριών, οι τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές των ενοικιαζόμενων επιπλωμένων δωματίων – διαμερισμάτων, ο τρόπος και η διαδικασία κατάταξής τους σε κατηγορίες, τα βαθμολογούμενα κριτήρια και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την κατάταξη στις κατηγορίες περιβαλλοντικής απόδοσης της παρ. 2.

  1. Με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού, μετά από εισήγηση του Ξ.Ε.Ε. και του Τ.Ε.Ε., καθορίζονται ο τύπος και το περιεχόμενο του πιστοποιητικού κατάταξης που χορηγεί το Ξ.Ε.Ε., καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος. Με όμοια απόφαση καθορίζεται το ανώτατο ύψος της αμοιβής που καταβάλλουν οι αιτούντες για τη χορήγηση του πιστοποιητικού κατάταξης, αναλόγως του αριθμού των δωματίων των προς κατάταξη καταλυμάτων.».

Βραχυχρόνια μίσθωση

Το άρθρο 3 για την βραχυχρόνια μίσθωση έχει ως ακολούθως:

“Άρθρο 3

Προδιαγραφές ακίνητων που μισθώνονται βραχυχρόνια

  1. Τα ακίνητα που μισθώνονται βραχυχρόνια, σύμφωνα με το άρθρο 111 του ν. 4446/2016 (Α’ 240) πληρούν τις κάτωθι προδιαγραφές:

α) αποτελούν χώρους κύριας χρήσης κατοικίας της παρ. 95 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012

(Α’ 79) και διαθέτουν φυσικό φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό,

β) διαθέτουν ασφάλιση έναντι αστικής ευθύνης για ζημιές ή ατυχήματα που μπορεί να προκληθούν,

γ) διαθέτουν υπεύθυνη δήλωση ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη, πυροσβεστήρες και ανιχνευτές καπνού, ρελέ διακοπής ή ρελέ αντιηλεκτροπληξιακό και ενδείξεις σήμανσης διαφυγής και

δ) διαθέτουν πιστοποιητικό μυοκτονίας και απεντόμωσης, φαρμακείο με είδη πρώτων βοηθειών, καθώς και οδηγό με τηλέφωνα πρώτης ανάγκης.

  1. Για τη διαπίστωση της συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές της παρ. 1, διενεργούνται επιτόπιοι έλεγχοι στην οικία που μισθώνεται και έχει δηλωθεί στην ειδική πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσιών Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) από υπαλλήλους του Υπουργείου Τουρισμού και από μικτά συνεργεία ελέγχου με υπαλλήλους της Α.Α.Δ.Ε. και υπαλλήλους του Υπουργείου Τουρισμού. Τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν από τον έλεγχο, προηγείται ενημέρωση με κάθε πρόσφορο τρόπο προς τον διαχειριστή του ακινήτου, για να προσκομίσει κάθε στοιχείο που επιβεβαιώνει τη συνδρομή των προδιαγραφών της παρ. 1.

Αν κρίνεται απαραίτητο, οι υπάλληλοι που διενεργούν τον έλεγχο, ζητούν τη συνδρομή των οργάνων της Ελληνικής Αστυνομίας για τη διενέργεια του ελέγχου, τα οποία την παρέχουν κατά τον χρόνο και στον τόπο που ζητείται, σύμφωνα με το άρθρο 161 του π.δ. 141/1991 (Α’ 58).

  1. Οι υπάλληλοι της παρ. 2 φέρουν το δελτίο υπηρεσιακής τους ταυτότητάς και έγγραφη εντολή διενέργειας επιτόπιου ελέγχου, η οποία έχει εκδοθεί από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Τουρισμού και από τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., κατά περίπτωση, καθώς και από εξουσιοδοτημένα από αυτούς όργανα, τα οποία επιδεικνύουν κατά τη διενέργεια του ελέγχου. Η έγγραφη εντολή περιέχει τουλάχιστον: α) τον αριθμό και την ημερομηνία της εντολής,

β) το ονοματεπώνυμο του υπαλλήλου στον οποίο έχει ανατεθεί ο έλεγχος και

γ) το ονοματεπώνυμο ή την επωνυμία, τη διεύθυνση και τον αριθμό φορολογικού μητρώου του διαχειριστή ή ιδιοκτήτη της οικίας που μισθώνεται βραχυχρόνια.

  1. Ο ελεγχόμενος συνεργάζεται με τον υπάλληλο που διενεργεί τον έλεγχο και επιδεικνύει τα πιστοποιητικά, τις βεβαιώσεις και εν γένει στοιχεία προς απόδειξη τήρησης των προδιαγραφών της παρ. 1.
  2. Στους διαχειριστές ακινήτων επιβάλλεται αυτοτελές διοικητικό πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, αν:

α) δεν επιτραπεί η είσοδος στο ελεγχόμενο ακίνητο,

β) δεν πληρούται κάποια από τις προδιαγραφές της παρ. 1,

γ) δεν συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις της παρ. 6.

Το πρόστιμο αποτελεί δημόσιο έσοδο, επιβάλλεται και εισπράττεται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. 4978/2022, A’ 190).

  1. Εντός δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από την ημέρα που διαπιστώνεται η παράβαση, ο διαχειριστής ακινήτου βραχυχρόνιας μίσθωσης, συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές της παρ. 1.
  2. Αν διενεργηθεί νέος έλεγχος εντός ενός (1) έτους από την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου και διαπιστωθεί παράβαση των προδιαγραφών της παρ. 1, το πρόστιμο της παρ. 5 επιβάλλεται στο διπλάσιο και στην περίπτωση κάθε επόμενης ίδιας παράβασης στο τετραπλάσιο του αρχικά επιβληθέντος”.

Γνωστοποίηση λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων

Για την γνωστοποίηση λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, τους ελέγχους και τις κυρώσεις, στο νομοσχέδιο προβλέπονται τα εξής:

“Γνωστοποίηση λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων Κεφαλαίου ΜΔ’– Προσθήκη άρθρου 336 στον ν. 4442/2016 Στον ν. 4442/2016 (Α’ 230) προστίθεται άρθρο 336 ως εξής:

«Άρθρο 336

Γνωστοποίηση λειτουργίας γραφείων ενοικιάσεως αυτοκινήτων, επιχειρήσεων εκμίσθωσης μοτοσικλετών, τριτρόχων και τετράτροχων οχημάτων άνω των πενήντα κυβικών εκατοστών και ναυλομεσιτικών γραφείων

  1. Τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, επιχειρήσεων εκμίσθωσης μοτοσικλετών, τριτρόχων και τετράτροχων οχημάτων άνω των πενήντα (50) κυβικών εκατοστών και ναυλομεσιτικών γραφείων του παρόντος Κεφαλαίου υπάγονται στο καθεστώς της γνωστοποίησης του άρθρου 5.
  2. Πριν από την υποβολή της γνωστοποίησης, ο φορέας της δραστηριότητας υποχρεούται να έχει συγκεντρώσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα οποία τηρεί μαζί με το αποδεικτικό υποβολής της γνωστοποίησης στον χώρο άσκησης της δραστηριότητάς του και τα καθιστά διαθέσιμα για κάθε έλεγχο.
  3. Η γνωστοποίηση, η οποία συνοδεύεται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, υποβάλλεται στην αρμόδια αρχή του άρθρου 335 αποκλειστικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (Ο.Π.Σ. Α.Δ.Ε.) του άρθρου 14, που είναι προσβάσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (Ε.Ψ.Π.) gov.gr.
  4. Αν πρόκειται να μεταβληθούν για οποιονδήποτε λόγο τα στοιχεία της γνωστοποίησης, ο φορέας της δραστηριότητας γνωστοποιεί την επιδιωκόμενη μεταβολή. Αν αλλάξει ο φορέας της δραστηριότητας, εφαρμόζεται το άρθρο 9. Τα δικαιολογητικά που συνδέονται με το πρόσωπο του φορέα της δραστηριότητας εκδίδονται στο πρόσωπο του νέου φορέα.
  5. Η αρμόδια αρχή κοινοποιεί το αργότερο εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών τη γνωστοποίηση ή τη μεταβολή της στις λοιπές ελεγκτικές αρχές που προσδιορίζονται με την απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 340.».

Άρθρο 12

Παράβολο Κεφαλαίου ΜΔ’– Προσθήκη άρθρου 337 στον ν. 4442/2016 Στον ν. 4442/2016 (Α’ 230) προστίθεται άρθρο 337 ως εξής:

«Άρθρο 33

Παράβολο

Για την υποβολή γνωστοποίησης της λειτουργίας γραφείων ενοικιάσεως αυτοκινήτων, επιχειρήσεων εκμίσθωσης μοτοσικλετών, τριτρόχων και τετράτροχων οχημάτων άνω των πενήντα (50) κυβικών εκατοστών και ναυλομεσιτικών γραφείων καταβάλλεται το παράβολο του άρθρου 11.».

Άρθρο 13

Έλεγχοι Κεφαλαίου ΜΔ’– Προσθήκη άρθρου 338 στον ν. 4442/2016 Στον ν. 4442/2016 (Α’ 230) προστίθεται άρθρο 338 ως εξής:

«Άρθρο 338

Έλεγχοι

Κατά τη διάρκεια λειτουργίας της δραστηριότητας, η αρμόδια αρχή του άρθρου 335 και οι λοιπές ελεγκτικές αρχές δύνανται να διενεργούν ελέγχους, με σκοπό την παρακολούθηση της συμμόρφωσης των φορέων των δραστηριοτήτων με τις απαιτήσεις του παρόντος Κεφαλαίου και να προβαίνουν στις κατά λόγο αρμοδιότητας ενέργειες. Κατά τη διενέργεια των ελέγχων εφαρμόζονται τα άρθρα 127 έως 157 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5) περί του πλαισίου εποπτείας των οικονομικών δραστηριοτήτων, όπως εξειδικεύεται με την απόφαση της παρ. 2 του άρθρου 340.»”.

Στέγαση εργαζόμενων Τουρισμού, ιατρών, εκπαιδευτικών και σωμάτων ασφαλείας

Στο σχέδιο νόμου υπάρχει πρόβλεψη για εποχική μίσθωση καταλυμάτων για την στέγαση εργαζομένων στον Τουρισμό, ιατρών, εκπαιδευτικών και σωμάτων ασφαλείας, ως ακολούθως:

“Δυνατότητα εποχικής μίσθωσης δωματίων προσωπικού κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων – Προσθήκη παρ. 3α και 4α στο άρθρο 1Α ν. 4276/2014 Στο άρθρο 1Α του ν. 4276/2014 (Α’ 155) περί δωματίων προσωπικού κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων, προστίθενται παρ. 3α και 4α ως εξής:

«3α. Για την αδειοδότηση των δωματίων προσωπικού αρμόδια είναι η υπηρεσία που αδειοδοτεί το κύριο ξενοδοχειακό κατάλυμα της παρ. 1. Τα δωμάτια προσωπικού δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4442/2016 (Α’ 230) και δηλώνονται σε ειδικό πεδίο στη γνωστοποίηση του κύριου ξενοδοχειακού καταλύματος. Ο αριθμός των κλινών των δωματίων προσωπικού δεν προσμετράται στη συνολική δυναμικότητα του καταλύματος. 4α. Κατ’ εξαίρεση της παρ. 4, επιτρέπεται η εποχική μίσθωση δωματίων προσωπικού σε εργαζόμενους στην περιοχή που ευρίσκονται αυτά, εφόσον δεν έχουν εκεί τη μόνιμη κατοικία τους και συγκεκριμένα σε:

α) Μόνιμους υπαλλήλους και υπαλλήλους που υπηρετούν με συμβάσεις ορισμένου ή αορίστου χρόνου σε φορείς του δημοσίου τομέα της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν.

4270/2014 (Α’ 143),

β) ιατρούς και νοσηλευτές του Εθνικού Συστήματος Υγείας,

γ) εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και

δ) ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.»”.

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!