Ο Andy Headington, διευθύνων σύμβουλος του εξειδικευμένου ταξιδιωτικού πρακτορείου μάρκετινγκ Adido, υπογραμμίζει τις βασικές τάσεις στις οποίες πρέπει να επικεντρωθούν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες φέτος.

Παρά τις συζητήσεις για την εξασθένιση της περιόδου αιχμής κρατήσεων, οι πρώιμες κρατήσεις παραμένουν ισχυρές, ιδιαίτερα μεταξύ ταξιδιωτών που γνωρίζουν το κόστος και αναζητούν ανταγωνιστικές προσφορές.

Ωστόσο, αναμένεται μια βουτιά σε μήνες όπως ο Μάρτιος και ο Απρίλιος, καθώς πολλοί ταξιδιώτες είτε κάνουν κράτηση νωρίς είτε περιμένουν μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού για προσφορές. Αυτή η συμπεριφορά υποδηλώνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους σε περιόδους αιχμής και εκστρατείες τελευταίας σεζόν, καθώς αυτές είναι πιθανό να αποφέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Υπερτουρισμός

Τον τελευταίο καιρό, έχουμε δει τον υπερτουρισμό να γίνεται πρωτοσέλιδο. Ζητήματα σε μέρη όπως η Βαρκελώνη και η Μαγιόρκα έχουν ωθήσει τους ταξιδιώτες να εξερευνήσουν λιγότερο γνωστούς προορισμούς. Ενώ η Ισπανία παραμένει στην κορυφή του διαγωνισμού δημοτικότητας των διακοπών (και αυτό δεν είναι πιθανό να αλλάξει σύντομα), υπάρχουν ενδείξεις ότι οι άνθρωποι αναζητούν άλλους προορισμούς.

Το χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ είναι η Αλβανία, η οποία σημείωσε εκπληκτική αύξηση 80% φέτος στον όγκο αναζητήσεων, παράλληλα με μέρη όπως το Μαυροβούνιο και η Σρι Λάνκα.

Αυξανόμενο κόστος

Όταν εξετάζουμε τις προτεραιότητες των ταξιδιωτών το 2025, υπάρχουν ενδείξεις ότι η αξία θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό στοιχείο. Οι διακοπές all-inclusive, με τις διαφανείς τιμές τους, συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα.

Το αυξανόμενο κόστος, συμπεριλαμβανομένων των αυξημένων πληρωμών στεγαστικών δανείων για πολλά νοικοκυριά, ασκεί πίεση στους προϋπολογισμούς, ωθώντας τους ανθρώπους να προσαρμόσουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια. Έρευνα από τον Knight Frank δείχνει ότι μέχρι το τέλος του 2025, το ένα τρίτο όλων των συμφωνιών στεγαστικών δανείων θα είναι με επιτόκια 4% και άνω, σε σύγκριση με μόνο μία στις 20 στο τέλος του τρέχοντος έτους. Ενώ μια αύξηση 2% έως 4% μπορεί να μην ακούγεται πολύ, στην πραγματικότητα, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πολλές περισσότερες εκατοντάδες το μήνα να ξοδεύονται.

Τα μικρότερα ταξίδια, τα καταλύματα με χαμηλότερα αστέρια και οι λιγότερο γνωστοί προορισμοί γίνονται ο κανόνας για περισσότερους ανθρώπους. Οι ταξιδιωτικές επωνυμίες θα πρέπει να επικεντρωθούν στο να επιδεικνύουν ξεκάθαρα την αξία τους, ενώ αντιμετωπίζουν τυχόν ανησυχίες που έχουν οι πιθανοί ταξιδιώτες σχετικά με άγνωστα μέρη – σκεφτείτε περισσότερο περιεχόμενο, με σκοπό, καλύτερες εικόνες και ελκυστικά βίντεο.

Κανάλια διανομής

Οι διαφορές γενεών στον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες ερευνούν και κάνουν κράτηση για διακοπές είναι πιο έντονες από ποτέ. Τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας (65+) προτιμούν τις παραδοσιακές μεθόδους, όπως τα φυλλάδια και την απευθείας ομιλία σε ταξιδιωτικό πράκτορα. Εν τω μεταξύ, οι νεότερες γενιές – Millennials, Gen Z και Gen Alpha – τείνουν να αισθάνονται πιο άνετα με τις ψηφιακές πλατφόρμες, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις συστάσεις από συνομηλίκους. Έρευνα από την Abta δείχνει ότι οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης εμπνέουν σχεδόν τους μισούς από αυτούς κάτω των 35 ετών, ενώ αυτό είναι μόνο 3% για άνω των 65 ετών.

Για τους νεότερους ταξιδιώτες, οι επωνυμίες θα πρέπει να εξερευνούν νεότερα κανάλια, είτε πρόκειται για podcasts είτε εργαλεία που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη, για να τραβήξουν την προσοχή. Για το μεγαλύτερο κοινό, η διατήρηση των παραδοσιακών προσεγγίσεων παράλληλα με τις ψηφιακές επιλογές είναι σημαντική.

Κατά την άποψή μας, οι οικονομικές πιέσεις θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν τη συμπεριφορά των ταξιδιωτών το 2025, με πολλά νοικοκυριά να επανεξετάζουν τις δαπάνες τους. Το παλαιότερο κοινό, ίσως λιγότερο επηρεασμένο από το αυξανόμενο κόστος, θα ανταποκριθεί καλά στο εμπνευσμένο περιεχόμενο και το φιλόδοξο μάρκετινγκ. Οι οικογένειες και οι μεσήλικες ταξιδιώτες, εν τω μεταξύ, είναι πιθανό να δώσουν προτεραιότητα στην αξία, αναζητώντας διακοπές που προσφέρουν τη μέγιστη απόλαυση χωρίς να υπερεκτείνουν τον προϋπολογισμό τους.

Για να τραβήξει την προσοχή των ταξιδιωτών, το περιεχόμενο πρέπει να προσαρμόζεται ώστε να ταιριάζει στο επιδιωκόμενο κοινό, στην πιο κατάλληλη πλατφόρμα. Το 2025 μπορεί επίσης να είναι η τέλεια στιγμή για να κάνετε το βήμα και να επενδύσετε χρόνο και πόρους σε διαφορετικά κανάλια, όπως podcast και διάφορα διαθέσιμα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.

Έτσι, καθώς πλησιάζει η νέα χρονιά, η όρεξη για ταξίδια φαίνεται να είναι τόσο δυνατή όσο ποτέ. Ο όγκος αναζήτησης από το σύνολο δεδομένων μας υποδεικνύει μια αναμενόμενη αύξηση συνολικά 14% για το 2024, η οποία είναι σημαντική άνοδος μετά από αρκετά άλλα χρόνια διψήφιας ανάπτυξης μετά την Covid. Ο κλάδος πρέπει να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών και στις οικονομικές πιέσεις. Από την άνοδο των λιγότερο γνωστών προορισμών έως τη συνεχιζόμενη ζήτηση για διακοπές all-inclusive, η αξία και η ποιότητα παραμένουν κορυφαίες προτεραιότητες για τους ταξιδιώτες.

Οι φορείς εκμετάλλευσης θα πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν πολικές συμπεριφορές κρατήσεων, προσαρμόζοντας παράλληλα τις στρατηγικές μάρκετινγκ στις προτιμήσεις των γενεών.

Επιδεικνύοντας αξία, εμπνέοντας εμπιστοσύνη και αγκαλιάζοντας αυτές τις τάσεις, οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και σχετικές το επόμενο έτος.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!