H Iberia κατέκτησε και πάλι τον τίτλο της πιο έγκαιρης αεροπορικής εταιρίας στην Ευρώπη το 2024, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο την αντίστοιχη διάκριση απέσπασε η Aeromexico, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρίας αεροπορικών αναλύσεων Cirium.
H Cirium δημοσίευσε την κατάταξη με τις πιο έγκαιρες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο το 2024. Τα δεδομένα βασίζονται σε εκατοντάδες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, από αεροπορικές εταιρίες, συστήματα διανομής και αεροπορικές αρχές, παρέχοντας μια εμπεριστατωμένη και αντικειμενική εικόνα των επιδόσεων των αερομεταφορέων.
Ο Jeremy Bowen, διευθύνων σύμβουλος της Cirium, δήλωσε: “Το 2024 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τις αεροπορικές εταιρίες, καθώς αντιμετώπισαν μια μεγάλης κλίμακας διακοπή λειτουργίας των συστημάτων πληροφορικής, καθώς και απρόβλεπτες και δύσκολες καιρικές συνθήκες. Παρά τις προκλήσεις αυτές, οι αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια εργάστηκαν ακούραστα για να εξασφαλίσουν στους πελάτες τους ένα ομαλό ταξίδι και να φτάσουν εγκαίρως στον προορισμό τους”.
Ακολουθούν τα αποτελέσματα για τις αεροπορικές εταιρίες με τις περισσότερες πτήσεις στην ώρα τους το 2024.
Η πιο συνεπής αεροπορική εταιρία στον κόσμο
Σύμφωνα με την Cirium, η πιο έγκαιρη αεροπορική εταιρία του 2024 ήταν η Aeromexico, με ποσοστό έγκαιρης άφιξης 86,7%. Οι αναλυτές της Cirium επεσήμαναν ότι, για την Aeromexico, αυτό αποτελεί σημάδι τεράστιας βελτίωσης. Το 2023, η αεροπορική εταιρία πέτυχε επίδοση στην ώρα άφιξης μόλις 77%, βελτιώνοντας τη λειτουργία της κατά περισσότερο από 9% κατά το προηγούμενο έτος.
Στη δεύτερη θέση αναδείχθηκε η Saudia, με το 86,3% των πτήσεων να φτάνουν στην ώρα τους, καταγράφοντας σχεδόν 5% βελτίωση σε σχέση με το 2023. Ενώ, στην τρίτη θέση ήταν η τρεις φορές πλατινένια νικήτρια Delta Air Lines, με επίδοση έγκαιρης άφιξης 83,5%.
Δεν είναι όλες οι αεροπορικές εταιρίες επιλέξιμες για το συγκεκριμένο βραβείο, καθώς η είσοδος απαιτεί να πετούν σε τουλάχιστον τρεις ηπείρους και να παρέχουν έναν συγκεκριμένο αριθμό διαθέσιμων μιλίων ανά θέση (ASM). Ως εκ τούτου, ορισμένες από τις περιφερειακές αεροπορικές εταιρίες δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, ακόμη και αν είχαν υψηλότερο ποσοστό on-time επίδοσης.
Οι πιο έγκαιρες αεροπορικές εταιρίες παγκοσμίως
Κατάταξη | Αερομεταφορέας | Έγκαιρη Απόδοση – OTP |
1 | Aeromexico | 86.70% |
2 | Saudia | 86.35% |
3 | Delta Air Lines | 83.46% |
4 | LATAM Airlines | 82.89% |
5 | Qatar Airways | 82.83% |
Για τρίτη συνεχή χρονιά, η Iberia του ομίλου IAG κατέκτησε, τόσο την πρώτη, όσο και τη δεύτερη θέση στις επιδόσεις έγκαιρης εξυπηρέτησης στην Ευρώπη. Η Iberia Express, η περιφερειακή θυγατρική, κατέλαβε την πρώτη θέση, με επίδοση έγκαιρης εξυπηρέτησης 84,7%, ενώ η κύρια αεροπορική εταιρία Iberia κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με 81,6%, μια απίστευτη επίδοση από τον όμιλο.
Οι πιο έγκαιρες αεροπορικές εταιρίες στην Ευρώπη
Κατάταξη | Αερομεταφορέας | Έγκαιρη Απόδοση – OTP |
1 | Iberia Express | 84.69% |
2 | Iberia | 81.58% |
3 | SAS | 81.40% |
4 | Vuelling Airlines | 81.20% |
5 | Norwegian | 79.23% |
Ένας νεοεισερχόμενος σε αυτή την κατηγορία “παίχτης” εξασφάλισε την τρίτη θέση, αποτελώντας έκπληξη. Πρόκειται για την SAS, τη σκανδιναβική αεροπορική εταιρία, η οποία ολοκλήρωσε την αναδιάρθρωση και εντάχθηκε στην SkyTeam κατά τη διάρκεια του περασμένου καλοκαιριού. ΟMike Malik, επικεφαλής μάρκετινγκ της Cirium, σημείωσε ότι η αεροπορική εταιρία “έχει κάνει τεράστια βήματα στις επενδύσεις στην πληροφορική και την τεχνολογία, αλλά και στους στόλους επίσης”.
Στη Βόρεια Αμερική, η Delta Air Lines αναδείχθηκε στην πρώτη θέση, με το 83,46% των πτήσεων να φτάνουν στην ώρα τους, ενώ η Japan Airlines ήταν η πρώτη στην Ασία-Ειρηνικό, με το αντίστοιχο ποσοστό να ανέρχεται στο 80,90%.
Η Copa Airlines ήταν στην κορυφή του πίνακα στη Λατινική Αμερική, με επίδοση 88,22%, ενώ η νοτιοαφρικανική αεροπορική εταιρία Safair ήταν ο κάτοχος του πρώτου τίτλου για τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, με επίδοση 93,82%.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Virgin Atlantic ηγήθηκε με 74,01% των πτήσεών της να φτάνουν στην ώρα τους, ενώ η Wizz Air UK έφτασε στο 70,5% με την easyJet να έρχεται τρίτη με 68,4% των αφίξεων στην ώρα τους. Οι επιβάτες της British Airways θα απογοητευτούν βλέποντας ότι μόλις το 67,83% των πτήσεων της εταιρίας έφτασαν στην ώρα τους.