Η τουριστική βιομηχανία έχει βασιστεί σε προγράμματα αφοσίωσης για δεκαετίες για να ενισχύσει τις σχέσεις με τους πελάτες. Ωστόσο, αυτά φαίνεται ότι υπολείπονται των προσδοκιών. Η ακαμψία τους έχει απογοητεύσει τους ταξιδιώτες (50%), ενώ το ένα τρίτο τα έχει εγκαταλείψει εντελώς, σύμφωνα με έρευνα της Bond.
Η Gen Z δείχνει χαμηλότερη δέσμευση σε προγράμματα πίστης, με μόνο το 65% να συμμετέχει σε σύγκριση με υψηλότερα ποσοστά στις παλαιότερες γενιές. Αυτό οφείλεται στις ασυνεπείς ταξιδιωτικές συνήθειες και την αργή ανταμοιβή.
Δεν είναι μυστικό ότι οι τουρίστες αυτής της digital γενιάς εκτιμούν την εμπειρία ακόμη και την προσιτή τιμή, αλλά πολλά παραδοσιακά προγράμματα αφοσίωσης δίνουν προτεραιότητα στη συγκέντρωση πόντων και τις εκπτώσεις.
Η Gen Z αναζητά κάτι πιο ουσιαστικό. Θέλουν μοναδικές περιπέτειες και όχι προνόμια «ένα μέγεθος για όλους».
Ως γενιά που έχει μεγαλώσει σε πλατφόρμες όπως το Netflix και το Spotify, οι οποίες παρέχουν επιμελημένες προτάσεις, η εξατομίκευση είναι κρίσιμη για τη στρατηγική ενός προγράμματος πίστης.
Οι επωνυμίες που αξιοποιούν τεράστια ιστορικά δεδομένα και δεδομένα χρηστών σε πραγματικό χρόνο για να δημιουργήσουν μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που προβλέπουν τις ανάγκες των χρηστών μπορούν να τραβήξουν την προσοχή του Gen Z κάνοντας τους να νιώθουν πραγματικά κατανοητοί.
Οι πλατφόρμες τεχνολογίας αφοσίωσης που επιτρέπουν την υπερ-τμηματοποίηση των μελών και προσφέρουν εξατομικευμένα προνόμια, όπως εξατομικευμένες προσφορές, ταξιδιωτικά δρομολόγια και ιδιαίτερα στοχευμένες προσφορές, δίνουν στους ταξιδιώτες την ευελιξία να επιλέγουν εμπειρίες που έχουν μεγαλύτερη σημασία για αυτούς.
Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η τεχνολογία blockchain. Χρησιμοποιώντας περιουσιακά στοιχεία με διακριτικά, οι επωνυμίες μπορούν να προσφέρουν μια καινοτόμο λύση, όπως αποκαλύπτει η Bond.
Η μετατροπή των πόντων αφοσίωσης σε ψηφιακά διακριτικά μπορεί να δημιουργήσει ένα πιο δυναμικό και πελατοκεντρικό σύστημα. Αυτά τα διακριτικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές πλατφόρμες και επωνυμίες, εξαλείφοντας τα παραδοσιακά εμπόδια και παρέχοντας στους χρήστες μεγαλύτερη αυτονομία.
Προγράμματα επιβράβευσης σαν νόμισμα
Οι επωνυμίες πρέπει να προσέχουν να μην πέσουν σε στασιμότητα σε έναν κόσμο που διευκολύνει όλο και περισσότερο τις ψηφιοποιημένες και πιο απρόσκοπτες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Οι σημερινοί ταξιδιώτες περιμένουν περισσότερα από μίλια αεροπορικών εταιρειών ή εκπτώσεις ξενοδοχείων
Θέλουν ευελιξία, επιλογές και έλεγχο στον τρόπο αλληλεπίδρασης και εξαργύρωσης των ανταμοιβών τους. Για τον σύγχρονο καταναλωτή, τα προγράμματα επιβράβευσης θα πρέπει να λειτουργούν σαν νόμισμα, όχι ένα εισιτήριο μονής κατεύθυνσης για ανταμοιβή αποκλειστικά για ένα εμπορικό σήμα.
Ευτυχώς, η συνεχής εξέλιξη της καινοτόμου τεχνολογίας δίνει στον ταξιδιωτικό τομέα την ευκαιρία να επανεξετάσει την προσέγγισή του όσον αφορά την αφοσίωση των πελατών. Η άνοδος της τεχνολογίας blockchain και τα διακριτικά περιουσιακά στοιχεία αποτελούν μια δημιουργική λύση. Εάν οι επωνυμίες μπορέσουν να αρχίσουν να αγκαλιάζουν και να ενσωματώνουν νέες αποκεντρωμένες μεθόδους, υπάρχει δυνατότητα τα προγράμματα πιστότητας να γίνουν πιο δυναμικά και πελατοκεντρικά.
Πλεονεκτήματα προγραμμάτων που βασίζονται σε blockchain
Ένα σύστημα αφοσίωσης που βασίζεται σε blockchain θα επέτρεπε στους πελάτες να κερδίζουν πόντους με μια αεροπορική εταιρεία και να τους εξαργυρώνουν για ξενοδοχεία, ενοικιάσεις αυτοκινήτων ή ακόμα και τοπικές εμπειρίες.
Αυτό, θα διευκολύνει τις συναλλαγές χωρίς σύνορα σε πραγματικό χρόνο και θα εξαλείφει προβλήματα που σχετίζονται με τις μετατροπές νομισμάτων και τους γεωγραφικούς περιορισμούς.
Ενώ οι εταιρείες μπορεί να θεωρούν τη συνεργασία μεταξύ επωνυμιών ως επικίνδυνη, ενισχύει τις μακροπρόθεσμες σχέσεις με τους καταναλωτές, οι οποίοι θα αισθάνονται ότι τα συμφέροντά τους είναι στην πρώτη γραμμή της εμπειρίας.
Προκλήσεις και μέλλον
Η εφαρμογή προγραμμάτων αφοσίωσης που βασίζονται σε blockchain απαιτεί προσεκτική προετοιμασία. Οι εταιρείες πρέπει να υιοθετήσουν ευέλικτες αλυσίδες μπλοκ για να διατηρήσουν τον έλεγχο του απορρήτου και να θεσπίσουν κοινά πρότυπα διαλειτουργικότητας μεταξύ διαφορετικών εμπορικών σημάτων.
Επιπλέον, είναι απαραίτητο να συμμορφώνεστε με τους τοπικούς κανονισμούς, ιδιαίτερα αυτούς που σχετίζονται με την πρόληψη του ξεπλύματος χρήματος.
Παρά τις αρχικές προκλήσεις, η μεταμόρφωση αξίζει τον κόπο. Τα παραδοσιακά συστήματα αφοσίωσης γίνονται λιγότερο συναφή και η τεχνολογία blockchain προσφέρει την ευκαιρία να δημιουργηθούν ευέλικτα, διαφανή προγράμματα που ευθυγραμμίζονται με τις προσδοκίες των σύγχρονων ταξιδιωτών.