Οι σεισμοί στη Σαντορίνη αλλάζουν τη ρότα στα κρουαζιερόπλοια

39

Γράφει ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Μετά τις τελευταίες αποφάσεις της λιμενικής αρχής Σαντορίνης  για την αναστολή των λιμενικών δραστηριοτήτων λόγω της έντονης σεισμικής δραστηριότητας στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή, μια απόφαση που ήταν αναμενόμενο να συμβεί, ο Ιωάννης Μπρας, Διευθύνων Σύμβουλος της Five Senses Consulting και Πρέσβης της Seatrade Cruise μιλώντας στο newmoney αναφέρεται στις συνέπειες που θα έχουν αυτές οι αλλαγές στη βιομηχανία της κρουαζιέρας και τις επιπτώσεις για άλλους προορισμούς.

Οι Προκλήσεις

Ο Ιωάννης Μπρας τόνισε πως περίπου 170 κρουαζιερόπλοια ήταν προγραμματισμένα να προσεγγίσουν τη Σαντορίνη μέχρι τον Ιούνιο. Ειδικότερα, ανέφερε ότι κάθε σοβαρός προορισμός και κάθε επαγγελματίας πρέπει να κάνει μια ανάλυση σχετικά με αυτά τα πλοία, λαμβάνοντας υπόψη διάφορους παράγοντες, όπως την προέλευση τους από άλλα λιμάνια  και τον προορισμό τους, τα δρομολόγια, το μέγεθος του κάθε πλοίου και την ικανότητα του προορισμού να υποδεχτεί τέτοιες αφίξεις μεγάλων πλοίων.

Εναλλακτικοί Προορισμοί και Συνεργασίες

Η Σαντορίνη μπορεί να αντιμετωπίσει πρόβλημα με τη διαχείριση αυτών των κρουαζιερόπλοιων. Για τον λόγο αυτό, τα λιμάνια της Πάρου, της Σύρου και του Αγίου Νικολάου βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις με εταιρείες κρουαζιέρας για να αναπτύξουν εναλλακτικά σχέδια και να ενσωματώσουν τα πλοία σε άλλους προορισμούς.

Επιπτώσεις για τα Εξτρα Έξοδα και Υποδομές

Ο κ. Μπρας αναφέρθηκε στις σημαντικές δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν λόγω των εξτρά δρομολογίων και της αύξησης των εξόδων καυσίμων. Όπως είπε, για κάθε επιπλέον ώρα λειτουργίας του κρουαζιερόπλοιου, απαιτούνται τέσσερις τόνοι καυσίμου. Υπολογίζοντας τις επιπλέον ώρες που θα χρειαστεί για τη διαδρομή από τη Σαντορίνη σε άλλους προορισμούς, τα έξοδα θα αυξηθούν σημαντικά. Επιπλέον, θα υπάρξει αύξηση στη ζήτηση για υποδομές όπως λεωφορεία και ξεναγούς, κάτι που δημιουργεί πρόσθετες προκλήσεις.

Η Στρατηγική για τις Κρουαζιέρες και η Πρόταση για Παράταση

Σε μια άλλη σημαντική πτυχή της συζήτησης, ο κ. Μπρας αναφέρθηκε στις πιθανές αλλαγές στα δρομολόγια των κρουαζιερόπλοιων και την ανάγκη να παραμείνουν ανοιχτοί όλοι οι προορισμοί στην πρόταση της βιομηχανίας κρουαζιέρας. Επισήμανε, μάλιστα, ότι η κυβέρνηση πρέπει να λάβει υπόψη το θέμα των τελών κρουαζιέρας και να εξετάσει το ενδεχόμενο να παρατείνει την ισχύ των τελών για μερικούς μήνες ή μέχρι το επόμενο έτος, προκειμένου να υπάρξει ανακούφιση στη βιομηχανία.

Η Περίπτωση του «Celestyal» και της Παράτασης Στο Ηράκλειο

Ένα παράδειγμα που αναφέρθηκε είναι το πλοίο Celestyal, το οποίο επισκέπτεται δύο φορές τη Σαντορίνη. Ήδη το πλοίο έχει έρθει σε επαφή με το λιμάνι του Ηρακλείου για να παρατείνει τη διαμονή του στο Ηράκλειο πέρα από τις 12 ώρες. Αυτό φαίνεται να λύνει ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος, καθώς το Ηράκλειο διαθέτει πολλές επιλογές για εκδρομές, κάτι που καθιστά την παραμονή των κρουαζιερόπλοιων σε αυτήν την περιοχή θετικό για τον τουρισμό.

Συλλογική Προσπάθεια για Αντιμετώπιση

Παρά τις δυσκολίες, ο Ιωάννης Μπρας εξέφρασε την πεποίθηση ότι αυτές οι προκλήσεις μπορούν να ξεπεραστούν μέσω συλλογικής δουλειάς και συντονισμένων προσπαθειών από όλους τους φορείς. Ανέφερε ότι αναμένει από τα αρμόδια Υπουργεία και τους προορισμούς να αναλάβουν δράση και να υποστηρίξουν τις εταιρείες στην ανακατεύθυνση των κρουαζιέρων, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη εναλλακτικών προορισμών στην Ελλάδα.

Συνολικά,  εξέφρασε την πεποίθηση ότι με συντονισμένες ενέργειες, θα καταστεί εφικτό  να ξεπεραστούν οι  δυσκολίες που προκύπτουν και να συνεχιστεί  η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!