Μετά από δύο συνεχόμενα έτη αύξησης του τουρισμού στις ΗΠΑ, η οικονομία -που επηρεάζεται από τους δασμούς του προέδρου Τραμπ- και η χαμηλότερη καταναλωτική εμπιστοσύνη, αρχίζουν να «χτυπούν» τις ταξιδιωτικές δαπάνες των Αμερικανών
Τον Φεβρουάριο, οι δαπάνες των Αμερικανών καταναλωτών για αεροπορικά ταξίδια και ξενοδοχεία μειώθηκαν κατά 10% και 6% σε ετήσια βάση, αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία του , ενώ οι δαπάνες για εστιατόρια μειώθηκαν κατά 3,5%.
Κάθε εβδομάδα του 2025 μέχρι τις 24 Μαρτίου, οι Αμερικανοί ξόδεψαν λιγότερα χρήματα για αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχεία σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg Second Measure.
Από την αρχή του έτους μέχρι τις 22 Μαρτίου, οι αποδείξεις από πιστωτικές κάρτες έδειξαν ότι οι δαπάνες για υπηρεσίες που σχετίζονται με τον τουρισμό ήταν μειωμένες κατά περίπου 2,5% σε σύγκριση με τα περσινά επίπεδα, ενώ οι δαπάνες για αεροπορικά ταξίδια μειώθηκαν κατά περίπου 6% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα.
Με βάση στοιχεία από 69 εκατομμύρια κατόχους καρτών στις ΗΠΑ, η έκθεση της Bank of America καταγράφει τις δαπάνες με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες σε επιχειρήσεις που απέχουν περισσότερο από 500 μίλια από την κατοικία του κατόχου της κάρτας, οπότε δεν καταγράφει τα περισσότερα ταξίδια με αυτοκίνητο που τροφοδοτούν τις οικονομίες πολλών αμερικανικών προορισμών.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ , επικαλούμενες ηπιότερη ζήτηση για εγχώρια αεροπορικά ταξίδια και χαμηλότερη καταναλωτική εμπιστοσύνη εν μέσω κλονισμένων οικονομικών συνθηκών.
Ο Oli Byers, οικονομικός διευθυντής του βρετανικού αερομεταφορέα Virgin Atlantic, δήλωσε στους επενδυτές: «Τις τελευταίες εβδομάδες, έχουμε αρχίσει να βλέπουμε κάποια σημάδια ότι η ζήτηση στις ΗΠΑ έχει επιβραδυνθεί», ανέφερε το , με τον Byers να προσθέτει ότι: «Πιστεύουμε ότι είναι μια αρκετά φυσική αντίδραση στη γενική αβεβαιότητα των καταναλωτών».
«Πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους αυτό που συμβαίνει είναι πιθανότατα η αρχή μιας τάσης ασθενέστερης καταναλωτικής δαπάνης, ιδίως σε είδη διακριτικής ευχέρειας», δήλωσε στο Forbes ο Scott Hoyt, ανώτερος διευθυντής οικονομικών ερευνών της Moody’s Analytics. «Η αύξηση των δαπανών επιβραδύνεται και, προφανώς, όταν επιβραδύνεται, αυτό πάντα πλήττει χειρότερα τα προϊόντα διακριτικής ευχέρειας».
Θα επιδεινωθεί αυτή η τάση καθώς θα αρχίσουν να εφαρμόζονται οι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ; «Σίγουρα ανησυχούμε πολύ γιατί πιστεύουμε ότι οι οδηγοί κινούνται προς μια κακή κατεύθυνση», δήλωσε ο Hoyt. «Οι δασμοί θα ανεβάσουν τις τιμές. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών πέφτει. Ο πλούτος δεν αυξάνεται πλέον όπως συνέβαινε τα τελευταία δύο χρόνια».
Πηγή: Money Tourism