Φανταστείτε να ξυπνάτε σε μια μανταρινί αυγή πάνω από τον ωκεανό, τυλιγμένοι σε ένα κουβάρι από μαλακά λευκά λινά. Φοράτε ένα μπουρνούζι Frette και παρακολουθείτε την ανατολή του ήλιου από την μπανιέρα με υδρομασάζ στην ιδιωτική σας βεράντα. Ένας μπάτλερ χτυπάει και σας φέρνει μιμόζες. Όχι, δεν βρίσκεστε σε θέρετρο πέντε αστέρων, ούτε καν στη στεριά. Ταξιδεύετε σε ένα κρουαζιερόπλοιο νέας γενιάς, ένα μικρότερο, πιο γιοτ και πολύ πιο πολυτελές από τα μαζικά του είδη. Και όπως και το υπόλοιπο τζετ σετ, έχετε εμμονή.
Ακόμα κι αν τα ταξίδια όπως αυτό ξεκινούν συχνά από 14.000 δολάρια την εβδομάδα ανά ζευγάρι (με σαμπάνια και χαβιάρι), δεν υπάρχει έλλειψη ενδιαφερομένων. Οι Four Seasons και Aman -μαζί με την εισροή high-end concepts από δισεκατομμυριούχους όπως ο Bernard Arnault της LVMH Louis Vuitton Moët Hennessy SE και ο François Pinault του Groupe Artémis- καλύπτουν τη ζήτηση με νέα πλοία.
Για παράδειγμα, το τρίτο superyacht της Ritz-Carlton Yacht Collection, το Luminara, με χώρο για 452 επιβάτες, θα σαλπάρει αυτό το καλοκαίρι με δωρεάν ροή Moët & Chandon, περιποίηση προσώπου με «διαμαντόσκονη» και επτά εστιατόρια. Η μάρκα Orient Express του Arnault (που ανήκει σε συνεργασία με τον όμιλο Accor) θα λανσάρει ένα υπερπολυτελές ιστιοπλοϊκό σκάφος 108 επιβατών το επόμενο έτος.
Τέτοιες εμπειρίες δεν θα μπορούσαν να απέχουν περισσότερο από την κυρίαρχη φήμη της κρουαζιέρας: πλωτές πόλεις με υδάτινα πάρκα, τρενάκια και ατελείωτους μπουφέδες που μπορούν να προσελκύσουν χιλιάδες επιβάτες με προσανατολισμό στην αξία ταυτόχρονα. Θα μπορούσατε ακόμη και να τα αποκαλέσετε πολικά αντίθετα, ειδικά επειδή οι προορισμοί αυτών των μικρών, σικ πλοίων είναι παράδεισοι χωρίς συνωστισμό που περιλαμβάνουν την Αρκτική και την Ανταρκτική εκτός από την ελληνική Μονεμβασιά και το γαλλικό Sanary-sur-Mer.
Πριν από την πανδημία, οι επιβάτες των καθιερωμένων πολυτελών γραμμών, όπως η Regent Seven Seas, η Silversea και η Seabourn, αποτελούνταν ως επί το πλείστον από big-spending baby boomers που απολάμβαναν τους καρπούς της συνταξιοδότησης. Αλλά στα πρόσφατα ταξίδια της Ritz-Carlton στη Μεσόγειο, είδα ένα μείγμα εύπορων millennials, Gen Xers και μερικές οικογένειες με παιδιά.
Αυτό το υπερ-υψηλής ποιότητας υποσύνολο της κρουαζιέρας αναπτύσσεται 2,5 φορές ταχύτερα από τον συνολικό κλάδο. Σήμερα υπάρχει χώρος για 1,2 εκατομμύρια κρουαζιέρηδες πολυτελείας κάθε χρόνο, αλλά η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας εκτιμά ότι μέχρι το 2028 ο αριθμός θα ξεπεράσει το 1,5 εκατομμύριο, γεγονός που αντιστοιχεί σε περισσότερα από δώδεκα νέα πλοία. Στην πραγματικότητα, οι επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου επαναπροσδιορίζουν εξ ολοκλήρου την κρουαζιέρα.
Η Four Seasons ωθεί το Rolodex των πιστών πελατών της προς το Four Seasons 1 με 95 σουίτες, που ανοίγει τον ερχόμενο Ιανουάριο με εβδομαδιαία ταξίδια στην Καραϊβική από 20.000 δολάρια ανά σουίτα -χωρίς να συμπεριλαμβάνονται όλα τα γεύματα. Για τα 330.000 δολάρια που κοστίζει η κράτηση του γυάλινου ρετιρέ του πλοίου, 10.000 τετραγωνικών μέτρων, για μια εβδομάδα, θα μπορούσατε να ναυλώσετε ένα αξιοπρεπές γιοτ, με καύσιμα και φαγητό. Πέρα από το ρετιρέ, αυτό δεν είναι καν το πιο ακριβό πλοίο που έρχεται.
Όταν το πλοίο Orient Express, 220 μέτρων και 54 σουιτών, φτάσει το επόμενο καλοκαίρι, θα διαθέτει σπα Guerlain, θαλάσσια σπορ και φαγητό από τον Γάλλο σεφ Yannick Alléno, τα εστιατόρια του οποίου στο Παρίσι και στο Courchevel κατέχουν αθροιστικά 17 αστέρια Michelin. Τρεις νύχτες πλεύσης γύρω από την Κυανή Ακτή θα κοστίζουν 16.800 ευρώ (19.075 δολάρια) ανά καμπίνα.
Πηγή: Money Tourism