Η ξενοδοχειακή βιομηχανία παγκοσμίως βρίσκεται στο μέσο του μεγαλύτερου ανοδικού κύκλου στην ιστορία της, με τη ζήτηση να αυξάνεται για 7 συνεχόμενα χρόνια.
Στο πρόσφατο διεθνές συνέδριο NYU Επενδύσεων στην Ξενοδοχειακή Βιομηχανία στη Νέα Υόρκη, εμπειρογνώμονες από τον κλάδο της φιλοξενίας ανάδειξαν τις 5 τάσεις που έχουν επικρατήσει στη βιομηχανία και ενδιαφέρουν τόσο τους τουρίστες όσο και τους τουριστικούς πράκτορες…
–Τα brand επικρατούν και συνεχίζουν | Φαίνεται ότι δεν σταματά η είσοδος νέων brand που απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό το καθένα. Το American Idea είναι ένα οικονομικό προϊόν των Trump Hotels, το Trademark είναι μια συλλογή ανεξάρτητων ξενοδοχείων από την Wyndham, το Reverb είναι ένα νέο προϊόν επιλεγμένων υπηρεσιών από τη Hard Rock και η InterContinental Hotels Group έχει ανακοινώσει ένα νέο brand στο χώρο της μεσαίας κατηγορίας φιλοξενίας.
–Τα soft brand θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις | Με το λανσάρισμα του Trademark από τη Wyndham, κάθε μεγάλη ξενοδοχειακή αλυσίδα θα λειτουργεί τώρα το δικό της “soft brand”, μια συλλογή ανεξάρτητων ξενοδοχείων που θα εντοπίζονται στις μηχανές κρατήσεων και θα προσφέρουν τα προγράμματα πιστότητας των μεγάλων ξενοδοχειακών brand.
-H διαμονή θα γίνει πιο προσωποποιημένη | Τα ξενοδοχεία θα αντιμετωπίζουν τους επισκέπτες που κάνουν τσεκ ιν στις 10 το βράδυ για σύντομη διαμονή διαφορετικά σε σχέση με όσους μένουν για μερικές εβδομάδες. Άλλωστε, φιλοξενία σημαίνει την καλή υποδοχή κάθε διαφορετικού επισκέπτη από κάθε ξενοδοχείο κάθε αγοράς.
–Η τεχνολογία θα καθορίζει την εμπειρία επισκέπτη | Η πόρτα του δωματίου μπορεί να ανοίγει το κινητό τηλέφωνο χωρίς να έχει προηγηθεί στάση στην υποδοχή. Το room service θα περιμένει στο δωμάτιο μόλις φθάσουν οι επισκέπτες. Τα γεύματα θα «κλείνονται» από το κινητό τηλέφωνο χωρίς οι επισκέπτες να χρειάζεται να περιμένουν τον σερβιτόρο για την παραγγελία. Επίσης, αναμένεται να βρει εφαρμογή η τεχνολογία αναγνώρισης αποτυπωμάτων η οποία θα αντικαταστήσει τα κλειδιά και τα συστήματα πληρωμών.
–H ξενοδοχειακή βιομηχανία πρέπει να πολιτικοποιηθεί περισσότερο, καθώς δέχεται πυρά σε πολλά μέτωπα | Οι προσπάθειες Τραμπ να επιβάλλει ταξιδιωτικούς περιορισμούς προκάλεσαν ισχυρές αντιδράσεις από τους εμπειρογνώμονες. Όλοι συμφώνησαν ότι η βιομηχανία πρέπει να δουλέψει σκληρά προκειμένου να αναδείξει τη σημασία του τουρισμού στη χώρα.
Επίσης τα ξενοδοχεία επιδιώκουν να δείξουν ότι πλατφόρμες όπως η Airbnb έχουν άδικο πλεονέκτημα σε σχέση με τα ξενοδοχεία, καθώς δεν ακολουθούν τους ίδιους κανονισμούς.
Οι σύνεδροι κατέληξαν ότι ξενοδοχεία και τουριστικά πρακτορεία μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι σύμμαχοι. Tα τουριστικά γραφεία μπορούν να καθοδηγήσουν τους ταξιδιώτες λαμβάνοντας υπόψη όλες αυτές τις τάσεις στα ξενοδοχεία και ιδιαίτερα τα πολυάριθμα soft brand. Οι ξενοδόχοι από την πλευρά τους, οι οποίοι έχουν να αντιμετωπίσουν την Airbnb αλλά και τα online τουριστικά γραφεία, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τους πράκτορες ως μακροχρόνιους συνεργάτες με κοινό στόχο την ικανοποίηση των πελατών.
Τα τουριστικά γραφεία θα πρέπει να δώσουν έμφαση στην ανάπτυξη σχέσεων με το ξενοδοχείο και το brand του προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητες στις εμπειρίες πελάτη.
Τα ξενοδοχεία πρέπει να κατανοήσουν το κόνσεπτ της εμπειρίας πελάτη ως εμπειρία από τον προορισμό και όχι ως απλή κράτηση ενός δωματίου.
Οι τουριστικά πράκτορες μπορούν να προσαρμόζουν τις εμπειρίες αυτές σε συνεργασία με τα ξενοδοχεία ώστε να προσφέρουν τις καταλληλότερες στους πελάτες τους.