H Υφυπουργός Υγείας, Ζωή Ράπτη, αναφέρθηκε στην επέκταση της τηλεφωνικής γραμμής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης για τον κορονοϊό (10306).

Η τηλεφωνική γραμμή λειτουργεί σε 24ωρη βάση και έχει ολοκληρωθεί η ενίσχυση του προσωπικού της. Η γραμμή λειτουργείς ως ένας δωρεάν δίαυλος επικοινωνίας που ενημερώνει ανώνυμα και εμπιστευτικά τους πολίτες που αναζητούν ψυχολογική, κοινωνική αλλά και συμβουλευτική υποστήριξη.

Στελεχώνεται από έμπειρους και καταρτισμένους επαγγελματίες ψυχικής υγείας. Η επικοινωνία με τους ειδικούς μπορεί να ενισχύσει την ελπίδα, να μειώσει το άγχος και το φόβο και να αποτελέσει μία διέξοδο στη μοναξιά και το αίσθημα απομόνωσης που μπορεί να αισθάνονται οι πολίτες κατά την πανδημία.

Ταυτόχρονα, μπορούν να πραγματοποιούνται παραπομπές σε εξειδικευμένες υπηρεσίες ψυχικής υγείας μετά την αρχική διαχείριση των σχετικών κλήσεων.

Την πρωτοβουλία για τη δημιουργία της γραμμής είχε το Υπουργείο Υγείας και το ΕΚΠΑ με την πρώτη ψυχιατρική κλινική της σχολής του να έχει την επιστημονική ευθύνη της γραμμής. Ιδιαίτερη συμβολή στη λειτουργεία της γραμμής έχει και το Χαμόγελο του Παιδιού, το οποίο συνεργάζεται με το Υπουργείο Υγείας για την υποστήριξη των παιδιών και των εφήβων. Επίσης στη γραμμή σημαντικός αριθμός εθελοντών – ψυχολόγων.
Οι παροχές της γραμμής 10306

Οι πολίτες μπορούν να καλέσουν το 10306 για:

1)παροχή ψυχολογικής στήριξης καθημερινά και όλο το 24ωρο, καθώς η υπηρεσία αυτή εξυπηρετεί κατά μέσο όρο από 50 ψυχολόγους σε 4 βάρδιες, οι οποίες βάση των αναγκών θα αυξηθούν φτάνοντας κατά μέσο όρο τους 70 ψυχολόγους ημερησίως.

2)παροχή ψυχολογικής στήριξης παιδιών και εφήβων καθημερινά για όλο το 24ωρο. Τέλος, παροχή στήριξη και σε κοινωνικά θέματα μπορούν να παίρνουν οι πολίτες καθημερινά απός τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ, καθώς τα ερωτήματα αυτά συνδέονται κυρίως με τις υπηρεσίες πρόνοιας που δεν έχουν επείγοντα χαρακτήρα.

3)Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής μέσω Skype στο 10306 psychosocial support με λειτουργία ειδικών chatroom

Η γραμμή έχει σχεδόν μηδενική αναμονή και μέχρι σήμερα δεν έχουν υπάρξει παράπονα. Στο επόμενο διάστημα με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος Νιάρχος η γραμμή θα ενισχυθεί σημαντικά με την ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων για τη διευκόλυνση των συμπολιτών μας.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις