Η αρχαία ινδική πρακτική που επιστρέφει θριαμβευτικά

του Λευτέρη Τρίγκα

28

H Αγιουρβέδα, η αρχαία ινδική ιατρική πρακτική είναι σε θέση να καθορίσει και να φέρει επανάσταση στην ευεξία τα επόμενα χρόνια.

Η Αγιουρβέδα είναι μια αρχαία επιστήμη, συγκεκριμένα η επιστήμη της ζωής-στα σανσκριτικά, “ayur” σημαίνει ζωή ή ζωτική δύναμη και “veda” σημαίνει επιστήμη ή γνώση- που εφαρμόζεται στον ινδικό πολιτισμό εδώ και χιλιετίες. Πρόκειται για ένα ολιστικό τρόπο θεώρησης της ζωής που τώρα αναγνωρίζεται ευρύτερα στον δυτικό κόσμο, ειδικά στον χώρο της ομορφιάς.
Ένα βασικό δόγμα της πρακτικής είναι η πεποίθηση ότι η εξωτερική ομορφιά είναι ένας καθρέφτης για το τι συμβαίνει εσωτερικά. Σας ενθαρρύνει να κοιτάξετε προς τα μέσα, αντιμετωπίζοντας ένα ζήτημα, όπως ένα δερματικό εξάνθημα ή ένα ψυχολογικό ξέσπασμα τόσο στην επιφάνεια όσο και σε βαθύτερο επίπεδο.

Η αρχαία ινδική πρακτική που επιστρέφει θριαμβευτικά
Αγιουρβεδικό μασάζ, μια παραδοσιακή θεραπευτική πρακτική από την Ινδία που χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό τεχνικών μασάζ, φυτικών ελαίων και διαλογισμού για να προάγει τη συνολική ευεξία.

Κεντρική θέση στην αγιουρβεδική φιλοσοφία κατέχει η πεποίθηση ότι κάθε άτομο αποτελείται από ένα μοναδικό συνδυασμό των πέντε στοιχείων: αέρα, νερού, φωτιάς, γης και αιθέρα. Αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται για να σχηματίσουν τρεις διαφορετικούς τύπους νου-σώματος ή αλλιώς doshas: Vata (αέρας και αιθέρας), Pitta (φωτιά και νερό) και Kapha (γη και νερό). Σύμφωνα με την Αγιουρβέδα, η διατήρηση της ισορροπίας αυτών των doshas είναι απαραίτητη για την καλή υγεία, ενώ οι ανισορροπίες μπορούν να οδηγήσουν σε ασθένειες.
Οι θεραπευτές της Αγιουρβέδας χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές για την αποκατάσταση της ισορροπίας, συμπεριλαμβανομένων των φυτικών θεραπειών, των διατροφικών προσαρμογών, του μασάζ, της γιόγκα, του διαλογισμού και των πρακτικών καθαρισμού, όπως οι θεραπείες αποτοξίνωσης, γνωστές ως Panchakarma.

Πώς οι βασικές αρχές της Αγιουρβέδα μπορούν να επηρεάσουν το δέρμα και την ευεξία σας:
Θρέψη: Η εσωτερική σας ομορφιά ακτινοβολεί όταν το σώμα σας τρέφεται. Η Αγιουρβέδα υπερασπίζεται μια υγιεινή διατροφή πλούσια σε καλές τροφές που ευθυγραμμίζονται με το dosha σας.
Τελετουργίες αυτοφροντίδας: Το τελετουργικό για το δέρμα, τα μαλλιά ή το σώμα σας πρέπει να καταπραΰνει την ψυχή σας. Η σανσκριτική λέξη sneha σημαίνει «λαδώνω», αλλά και «αγαπώ», κάτι που δεν είναι τυχαίο.
Ολιστική θεραπεία: Η Αγιουρβέδα προσεγγίζει την ομορφιά από μια ολιστική προοπτική -αντιμετωπίστε τη ρίζα των προβλημάτων του δέρματος, των μαλλιών ή του σώματός σας για πιο μακροχρόνια και μεταμορφωτικά αποτελέσματα.
Εξατομικευμένη προσέγγιση: Η Αγιουρβέδα αναγνωρίζει ότι είμαστε όλοι μοναδικοί. Η θεραπευτική σας αγωγή θα πρέπει να ταιριάζει στις δικές σας ιδιαίτερες ανάγκες.
Αρμονία νου-σώματος: Υπάρχει μια βαθιά σύνδεση μεταξύ του νου και του σώματός σας. Οι τεχνικές διαχείρισης του άγχους και της ενσυνειδητότητας είναι συνυφασμένες με την Αγιουρβέδα για να διασφαλιστεί ότι η συναισθηματική σας ευεξία λάμπει μέσα από το δέρμα σας.

Πώς η Αγιουρβέδα έγινε viral
Η Ινδία, η γενέτειρα της Αγιουρβέδα, γνωρίζει σημαντική άνοδο στον τουρισμό ευεξίας. Οι αναζητούντες το ζεν από όλο τον κόσμο επιλέγουν όλο και περισσότερο τα κέντρα απομόνωσης και ευεξίας Αγιουρβέδα στην Ινδία για να βιώσουν την αυθεντική εμπειρία. Το Υπουργείο Τουρισμού της Ινδίας προβλέπει σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης 20-25% στον συγκεκριμένο τομέα τουρισμού, με την Αγιουρβέδα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προσέλκυση τουριστών. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, ενισχύοντας την ανάπτυξη της αγοράς την επόμενη δεκαετία.

Η αρχαία ινδική πρακτική που επιστρέφει θριαμβευτικά
Στην Αγιουρβέδα ο κουρκουμάς χρησιμοποιείται κυρίως για την αντιμετώπιση φλεγμονών.

Αλλά δεν χρειάζεται να επισκεφθείτε την μακρινή Ινδία για να εξερευνήσετε τα οφέλη της. Οι πιο cool νέες μάρκες της Sephora (Fable & Mane και Ranavat) βασίζονται στις ολιστικές αρχές της πρακτικής. Και τα παραδοσιακά αγιουρβεδικά βότανα και συστατικά φυτικής προέλευσης, όπως ο κουρκουμάς, η βακουτσιόλη, το gotu kola, το ροδόνερο και η ashwagandha, γίνονται βασικοί άξονες. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η αγορά της αγιουρβεδικής ομορφιάς αναμένεται να αποτιμηθεί στα 13,2 δισεκατομμύρια ευρώ σε λίγα χρόνια. Μια έρευνα του 2018 διαπίστωσε ότι το 80% των ινδικών νοικοκυριών καταναλώνουν κάποια μορφή αγιουρβεδικής ιατρικής.

Το 2021, μια μελέτη που διεξήχθη στο Εθνικό Ινστιτούτο Ιατρικών Επιστημών και Έρευνας στην Τζαϊπούρ της Ινδίας, αξιολόγησε την επίδραση των αγιουρβεδικών βοτάνων σε μια ομάδα 95 ασυμπτωματικών ασθενών με COVID-19. Σύμφωνα με τη μελέτη, το 100% των ατόμων στην ομάδα θεραπείας ανάρρωσε πλήρως μετά από μία εβδομάδα σε σύγκριση με το 60% των ατόμων στην ομάδα ελέγχου. Έχουν επίσης υπάρξει ελπιδοφόρες μελέτες σχετικά με τη χρήση αγιουρβεδικών μεθόδων σε σύγκριση με δυτικές θεραπείες για τη θεραπεία της οστεοαρθρίτιδας του γόνατος, αν και οι ερευνητές δεν έχουν ακόμη απομονώσει ποιοι συγκεκριμένοι παράγοντες ήταν πιο ευεργετικοί και λένε ότι απαιτείται περαιτέρω έρευνα με μεγαλύτερα μεγέθη δείγματος.

Η παγκόσμια αγορά των προϊόντων Ayurveda, η οποία αποτιμάται σε 6,50 δισ. δολάρια ΗΠΑ το 2021, αναμένεται να φτάσει τα 21,12 δισ. δολάρια ΗΠΑ μέχρι το 2028. Επιπλέον, ο τομέας των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, στον οποίο στεγάζεται η φροντίδα του δέρματος, κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κατά την περίοδο πρόβλεψης. Η Ινδία εκτιμάται ότι θα διατηρήσει την υψηλότερη ζήτηση για προϊόντα Ayurvedic, ωστόσο υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον από τους καταναλωτές στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, την Κίνα, τις ΗΠΑ και ορισμένα ευρωπαϊκά έθνη. Μια μάρκα που ανοίγει το δρόμο για την αγιουρβεδική περιποίηση του δέρματος είναι η Forest Essentials, η οποία χαρακτηρίστηκε από τη Vogue ως «η πρώτη ινδική μάρκα πολυτελούς περιποίησης δέρματος που έγινε παγκόσμια»”. Η εταιρεία διοικεί ένα δίκτυο με πάνω από 100 αυτόνομα καταστήματα σε 29 πόλεις της Ινδίας και άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Ηνωμένο Βασίλειο στο Covent Garden του Λονδίνου τον Νοέμβριο του 2022, ενώ θα ακολουθήσουν άλλα 12 στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι το 2024. Μια ματιά στα οικονομικά τους στοιχεία προσφέρει εξήγηση για την ταχεία επέκταση: η μάρκα παρουσιάζει διψήφια ανάπτυξη σε ετήσια βάση από τότε που έλαβε χρηματοδότηση από την Estée Lauder Companies το 2008.

Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal Image

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!